neděle 2. července 2017

Střípky XI.

Ahoj,
naposledy jsem zmiňovala, že bych ráda takové zhruba květnové/červnové střípky chtěla zveřejnit co nejdříve, aby to nebylo až třeba v srpnu. No, tak je zveřejňuji v červenci. :) Ale co se dá dělat, omluvy za zpoždění už asi nemají smysl, tak hlavně ty fotky.
Celkově byl květen moc pěkný měsíc, na který budu mít krásné vzpomínky, hlavně díky společným zážitkům s kamarády. :)

V první polovině května jsme se s Týnkou vypravily na výlet do Poděbrad. Máme to tam kousek a je to vážně pěkné lázeňské městečko. Původně jsem plánovala napsat o nich samostatný článek, ale nestihla jsem to, tak se objevují alespoň tady.


 
 

 

 

 
Tahle fotka je tu hlavně kvůli té duze.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 
Tohle je na samospoušť, byla docela sranda obíhat tu fontánu za deset vteřin.

 

 

 

 

 

 
Asi je poznat, že jsem měla celkem radost ze svého outfitu. :)





O Světě Knihy jsem zvládla napsat relativně včas samostatný článek, takže tady už jen souhrnná fotka mých úlovků.



V Kolíně se začala vždy jednou za dva týdny ve čtvrtek pořádat akce nazvaná Blešák na vzduchu. Přišlo mi to jako bezva nápad a chtěla jsem se také zapojit, tak jsme si s Andulkou otevřely Knižní bazárek. Odpoledne to bylo moc pěkné, ale s prodejem knih jsme moc neuspěly. Blešák se totiž pořadatelům pomalu zvrhl v bazárek dětského oblečení. Když se potom mezi takovými stánky vynoří knížky, nikdo o ně moc nestojí, jelikož dítka jsou na to ještě moc malá a maminky nemají čas. 
Celkem jsem utržila deset korun za dvě knížky po pěti. :D


















Ale Lichožrout se prodal hned.




Ten malý prďola vpravo byl úžasný. Ve stánku vedle nás si vyhlédl žluté odrážedlo a kdykoli to bylo možné, přišel si pro něj a odvezl ho pryč.






Kamarádka Péťa s přítelem a pejskem.




A už ho má zas. :)



Na konci května jsem také společně s Týnkou uspořádala takovou menší oslavu osmnáctých narozenin. Nechtěla jsem mít samostatnou, tak jsem své narozeniny propojila s Týnčinými, která je slaví až na konci května a u nás na zahradě jsme si s kamarádkamy udělaly takovou menší posezení.


Andulka s Týnkou mi pomáhaly připravit dekorace.












Na téhle fotce se sama sobě vůbec nelíbím, ale jsme tu všechny, takže ze sentimentálních důvodů jsem se ji rozhodla sem zařadit.


Naše zahrada není nic moc, ale Twister se tam dá hrát perfektně.




Tady trochu vypadáme, jako by to byla nějaká choreografie.












Končetiny všeho druhu.
















Týnka mě zpozorovala. :)
























V Kolíně mám několik oblíbených ulic, tahle fotka pochází z jedné z nich - Karolíny Světlé. Jsou tam krásné růžové keře, které každé léto nádherně a bohatě kvetou.

V posledním květnovém týdnu jsme se sborem dvakrát zpívali v naší kolínské synagoze. Poprvé při předávání maturitních vysvědčení a podruhé na koncertu při předávání jakéhosi ocenění spojeného s židovskou kulturou městu Kolínu (v poslední době toho bylo tolik, že už se v nich ztrácím). 


Jedna z věcí, které mám na předávání maturitních vysvědčení nejradši je, že jak tam přijdeme brzy, ranní slunce krásně prosvítí všechny vitráže a vypadá to úplně nadpozemsky. :)








Naše sbormystrině.


Tohle je na parkánu synagogy, mají tam malé viničky.




Limonády po zpívání.






Podobnou fotku už jste nejspíš viděli v mém článku už několikrát. Věc se má tak, že mám prostě ráda tuhle ulici a to auto, byť se vám může zdát obojí poměrně ošklivé. :)

Zázvorová limo.




Druhé zpívání v synagoze, podruhé na parkáně.




Naše sbormystrině zpívala sefardské písně.




Tahle fotka vznikla jako velice milý omyl. Nebo spíš milé překvapení. Mým cílem bylo zachytit pouze pole a vesnici za ním v zapadajícím slunci, když jsem jela vlakem. Až po vyfocení jsem si všimla, že se mi povedlo vyfotit ještě lidi se psem. Ani nevíte, jakou mi to udělalo radost.


Večerní vlaková.


Líbí se mi, jak jsou ty schody tak správně klikaté.


Ještě nahoře měsíc jako bonus.


Byl to obecně hrozně pěkný západ slunce.








Nechci znít namyšleně, ale na tuhle fotku jsem pyšná, fakt se mi líbí.




Ruže v divočině.






Spíš kvůli tašce, než čemukoli jinému.


Ten stín.


A nakonec třešně u sousedů, které tou dobou ještě nebyly pořádně zralé a teď už jsou všechny snědené nebo spadané.

Tenhle článek byl možná trochu vyčerpávající, ale už bylo vskutku načase, aby vyšel. Dělalo mi to radost, znovu ty všechny fotky procházet, tak doufám, že se vám taky budou líbit. 
Co se mě týče, za tu dobu, co jsem tu nebyla se nic moc nezměnilo, žiji poměrně stabilním životem. Absolvovala jsem v ZUŠ, se třidou jsme byli na výletě a skoro všechny kamarádky mi někam odjely. Niky tráví už druhý týden v Southportu v Anglii, Andulka odletěla na Maltu a Týnka odjela na skautský tábor. Já se teď můžu tři dny válet, než odjedu na chvíli do Německa s mamkou obdivovat gotiku. Budu se snažit hodně fotit a pak z toho doufám taky bude nějaký menší článek. :)
Snad se také máte pěkně!
Šárka Matty

P.S. Máte rádi třešně? Jakou písničku teď nejvíc posloucháte? Kam se zrovna chystáte, pokud se někam chystáte? Byli jste v Poděbradech? Máte ve vašem městě synagogu? A hrajete rádi Twister? :)

1 komentář:

  1. My bychom asi mohly být outfitové kamarádky, protože zatím všechny tvé outfity, které jsi zdokumentovala, se mi hrozně líbily. Takové puntíkované silonky mám taky, řekla bych, že asi stejné. :D
    Fotka s duhou je perfektní, stejně tak vaše foto za fontánou a ta krásná světla v synagoze. Rozmazaná fotka z vlaku je taky skvělá. Výlet do Německa za gotikou bude určitě skvělý. Tvoje kamarádky sleduji na instagramu - i když je vlastně vůbec neznám - takže Niky v Southportu jsem zaznamenala. A Andulku na Maltě taky. Ještě že ty instastories existujou, jinak bych se na taková zajímavá místa ani nepodívala. :D (Jsem tak trochu stalker... Když ony ty tvoje kamarádky působí podobně sympaticky jako ty, proto je sleduji. :D)
    Mám ráda třešně, akorát se k nim v létě zas tak často nedostanu, protože nemáme zahradu. Co teď vlastně poslouchám... Nedávno jsem objevila písničku Lowlife od That Poppy. Sice to není žádný umělecký skvost, ale je to děsně chytlavé. (Poppy, to je ta divná youtuberka, možná jsi o ní už slyšela, ale jestli ne, docela stojí za to.) Za pár dní se chystám na jednodenní výlet do Německa, což může znít divně, ale od nás je to do Německa blíž než třeba do Prahy, takže to jde. V Poděbradech jsem ještě nebyla, vlastně nemám střední Čechy vůbec procestované. V Liberci máme synagogu, myslím, že dokonce dvě, ale já byla jen v jedné z nich. A Twister jsem ještě nikdy nehrála. :)

    OdpovědětVymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)