neděle 4. června 2017

52doodles #4 a #5

Ahoj,
jak už jsem zmínila v minulém článku, rozhodla jsem se sloučit můj dubnový a květnový příspěvek do doodlechallenge od Iris. Nějak se mi to nepovedlo stihnou a občas jsem musela některé týdny dohánět. Nicméně. Už jsem si dokonce navykla během týdne zapisovat drobnosti, které bych poté chtěla namalovat, jelikož jinak bych si na ně v neděli vůbec nevzpomněla. A je jich tolik. Nakonec samozřejmě některé nevyberu, protože jsou to třeba věci, které neumím namalovat (lidi a zvířata rovnou vynechávám), ale i tak. Díky téhle výzvě si uvědomuji kolik třeba jen malých radostných okamžiků za týden zažívám a hlavně vždycky zjistím, že je jich mnohem víc, než těch pár hlavních, které mi utkví v hlavě. Za to moc díky. :)

 

XIV. týden
První dubnový týden. Všelijaký. Celý týden hodně pršelo (k mé radosti), proto je všechno v kapkách. Kamarádka Áďa měla narozeniny, tak jsem jí věnovala CD, o kterém vlastně stále nevím, jestli hraje (neměla jsem klasické, tak mi táta dal něco, co prý nehraje úplně v každém přehrávači). V Lidlu jsem si ve slevě koupila svetřík, můj nový oblíbený kousek šatníku, má snad tu nejkrásnější barvu, jakou jsem kdy viděla. Pokusila jsem se ji zachytit, ale asi se mi to moc nepovedlo. Taky jsem hrála ping-pong, pekla müsli, počítala pravděpodobnosti a debatovala o Beatles, zatímco zelená sova plakala. A bohužel pláče doteď.


XV. týden
Velikonoční prázdniny. Divadlo s Klubem Mladého Diváka - Strýček Váňa. Já z toho byla nadšená, i když to pradvěpodobně není pro každého. Ovšem mou romantickou duši to hodně bavilo, navíc kulisy (které připomínaly pozadí videoklipu Ultralife od Oh Wonder, pokud byste si to někdo vybavil :)) a kostýmy byly naprosto parádní. (Jo a taky tam hrál ten herec, co dabuje Snapea. Ten hlas!)
Skoro bych na to šla znova. Taky jsem si tam koupila placku I love Oněgin, z náhlého popudu asi, Oněgina jsem totiž ještě nepřečetla. Bylo to před představením, a tak jsem si nekoupila tu se Strýčkem Váňou, ještě jsem netušila, že se mi to bude tolik líbit. Teď mě to trošku mrzí. Ale třeba se mi ještě někdy naskytne příležitost. Ráda chodím do divadla.
Déšť, ještě pořád. S tátou jsem byla v Pardubicích pro foťák k narozeninám. S Týnkou potom v kavárně. Konaly se obligátní jízdy s autoškolou. Byla jsem u babičky, bylo tam pěkně, všechno kvetlo. A odvezla jsem si starou nefunkční promítačku v super kufru.
Po dlouhé době jsem něco ušila. Tašku s mým rádoby pokusem o reprodukci Hvězdné noci od van Gogha.

(Taky jsem neměla černou tuš. To jenom na vysvětlenou proč je to celé zelené)

XVI. týden
Minimalistický obrázek k barevnému týdnu, bylo toho tolik, že jsem to nějak nezvládla absorbovat. Barevný vír jsem nakonec doplnila na menší mandalu.
Bylo pasování, sranda, sbližování. V literárně filmovém semináři jsem charakterizovala děkana Lautnera z Kladiva na čarodějnice. Byla jsem se podívat na dubnový Blešák na vzduchu. Poslední zvonění. Dortík, triko s Harrym, svítící kaktusy, vzpomínky, knížky, lišky, cédéčka. Prý už jsem dospělá. 
Divadlo, Bára Hrzánová slaví narozeniny jako já.
Hrdý buď, žes.


XVII. týden
Je mi osmnáct. K narozeninám jsem si od babi a dědy vybrala přívěšek se směrovou růžicí. Protože mám tendence ztrácet se. Asi by to bylo poetičtější, kdyby mi to někdo daroval sám od sebe, takováhle gesta mi přijdou krásná, nicméně dostala jsem za úkol si něco vybrat, tak jsem vybrala. :)
Uplavala jsem 50 bazénů. Po dlouhé době.
Přišla mi objednaná taška z Fleru. Vybrala jsem si semináře na příští rok. Koupila si botky ve slevě a Šarlatové písmeno v Levných Knihách. 
Taky jsem nestihla zpívání se sborem na radnici, protože jsem jela s autoškolou až do Jičína. Pak jsem z toho byla nešťastná. Taky byl divnej Majáles, který se dle mého moc nepovedl, ale vlastně jsem z něj nic neviděla, takže bych neměla soudit. Nakonec jsme na něm ani se sborem nezpívali. 


XVIII. týden
V pondělí bylo první květnové volno. Celý den mi ovšem bylo dost zle. Psala jsem v ANJ recenzi na Landline a vztekala se u toho, protože 150 slov je přeci na recenzi žalostně málo. Přišly mi nádherné šaty z Vinted, co jsem se bála, že mi budou velké. V Levných Knihách jsem narazila na Stín větru, ne nechala jsem ho tam. Jezdila jsem v autoškole a moc mi to nešlo, pila jahodový mléčný koktejl. Na akci od Červeného kříže jsme se třídou opět dělali figuranty. Na mě nakonec sice nevyzbylo žádné zranění a tak jsem si připadala hrozně neužitečná, ale i tak to byla docela zábava. Víkend jsem prožila ve znamení zkušebních testů k autoškole.


XIX. týden 
Nadešel důležitý týden. Vybrala jsem si semináře. Kvůli nedostatku přihlášených neotevřeli Dějiny kultury a já si tedy vybrala Matematiku, kvůli maturitě. Řídila jsem a ve středu byla se školou v kulturáku na divném pásmu o prokletých básnících, kde herci celou dobu četli veškeré repliky ze "schovaných" scénářů.
Byl mi zařízen účet v bance, přišla mi kartička. jsem dospělák. Měla jsem nějaké problémy s telefonem a simkou a následným převodem čísla. 
Ve čtvrtek jsem dělala zkoušky v autoškole a překvapivě je zvládla napoprvé. Byla jsem nadšená a za odměnu si pořizuji dlouho očekávané černé polobotky (musela jsem si je objednat z jiné prodejny, najít pěkné polobotky ve velikosti 42 je téměř nadlidský úkol). 
Vydala jsem se na Svět knihy, který byl parádní. Přivezla jsem spoustu knih. Když jsem se vrátila, zamířila jsem ještě rovnou na přespávačku s Týnkou a skauty. Uklidili jsme klubovnu a spravili skříně. Následovali Iron mani, Dixit a Citadela. A spát. (Nějak se mi to nevešlo do obrázku.)
Taky jsem hodně sfoukávala pampelišky a vytvořila prezentaci na angličtinu a francouzštinu. 


XX. týden
V úterý máme studijní volno. Vyrážím tedy s Týnkou do Poděbrad na výlet. Zmrzlina.
Týnce jsem v tamním levném knihkupectví koupila k narozeninám Dám ti slunce. Protože to je nádherná kniha. Koupila jsem si nitě do šicího stroje v nádherných barvách.
Psali jsme z Fyziky vtipný test (100% tipovačka), ve čtvrtek jsem se vypravila na květnový Blešák na vzduchu a tentokrát se i odhodlala něco prodávat. S Andulkou jsme si pod stromem udělali bazárek knih. Andulka nám koupila limonády. A knihy nikdo nechtěl. 
Probíhaly maturity. Šila jsem Týnce polštářek k narozeninám. Přední strana byl tisk mého linorytu ze ZUŠky, experimentovali jsme s tiskem na látku. jsem na to hrdá.
Upekla jsem s mamkou bábovku na občerstvení u maturit. Hrála jsem si na klavír filmové melodie.


XXI. týden
Poslední květnový týden. Měla jsem na starost občerstvení u maturit. Zprvu to bylo děsivé, ale nakonec hrozně bezva. Učitelé byli neskutečně milí, zjistila jsem, jak se vaří turek a celou dobu jsme ve třídě měli puštěnou směs rockové hudby, což nikomu z učitelů překvapivě vůbec nevadilo. :D Paráda.
S Týnkou jsem byla v kině na Strážcích Galaxie vol. 2 a bylo to neskutečně boží. Dvě a půl hodiny nepřetržitého smíchu, Marvel mě baví. V pátek ráno jsem si vyzvedla řidičák.
Na sboru jsme trénovali na poslední dvě akce, než nám sbormystrině odejde na mateřskou.
S holkama jsme naplánovali společnou oslavu mých a Týnčiných narozenin a v pátek ji u nás doma uskutečnily. Hráli jsme Twister, grilovaly, smáli se, pily cidery a mamka nám pouštěla hudbu z obýváku. Balónky.
V neděli jsem řídila celou cestu až do Sedlčan k babičce a dědovi a pak ještě zpátky, to jsem zapomněla nakreslit. Každopádně to byl docela zážitek. 


Pravděpodobně to je poněkud vyčerpávající článek, tak se trochu omlouvám, asi by bývalo bylo lepší, kdybych to stihla včas a neslučovala dva dohromady. Ale teď už to jinak nešlo. 
V kostce to byl vlastně celý můj duben a květen. Taky mě mrzí, že povětšinou akorát stále opakuji autoškolu, ale já tím žila a stále skoro žiji. Taky mi prosím promiňte, že to tak trochu vypadá jako záznam toho, co jsem si jaký týden koupila nového. Řekla bych, že se to hlavně poslední dobou sešlo. A taky se tím nechci nijak chlubit. Jenom to jsou věci, které mi udělaly radost, a tak si to místo v 52doodles zaslouží. :)

Doufám, že se máte moc pěkně a třeba se chodíte koupat, protože to je v tomhle počasí docela nezbytné. A taky, že jíte dostatek zmrzliny. :)
Mějte se moc krásně,
Šárka Matty

P.S. Jaká je vaše oblíbená příchuť zmrzliny? Co vám v poslední době udělalo radost? Máte rádi balónky? Znáte Koli limonády? Jaké jste si vybrali semináře (pokud vybíráte)? Máte rádi Impresionismus, nebo radši nějaký jiný směr? Byli jste někdy v Jičíně? :)

4 komentáře:

  1. Vůbec ne vyčerpávající článek, naopak, nabíjející veselou a živou energií :) Taky mám zelené kostkované šaty, možná by mohly být podobné těm, které ti přišly z Vinted, soudě podle obrázku. A polobotky je bohužel někdy těžké sehnat i v mojí velikosti 39/40 - protože je to tak obvyklé číslo, že je hned vyprodané (a podobně je to i s velikostí 38 v oblečení). To jen abys věděla, že v tom někdy nejsi sama, i když chápu, že je to o tom, že velikost 42 někdy ani nevyrobí. Je to od prodejců obuvi docela drzost.
    Moje oblíbená příchuť zmrzliny je pistáciová a černý rybíz. Pistáciová je lepší točená a rybízová jako kopečky. V poslední době... hm, třeba tenhle článek mi udělal radost. Nebo knížka, kterou momentálně čtu, i když je dlouhá a nejsem ještě ani v polovině. Balónky mám moc ráda, ale nikdy jsem se nenaučila je nafukovat. Nechápu, jak to, vždyť to musí být tak snadná a banální věc. Limonádu Koli jsem už určitě někdy měla, myslím, že jablečnou. A semináře... no, v sextě jsem měla historický a literární, letos jenom literární, historický jsem vzdala na úkor něčeho míň otravného. Na příští rok už literární na výběr nemáme. Musela jsem zaplnit 13 volitelných hodin, což bylo docela složité... Ale k mé velké radosti už nikdy neuvidím matiku! Už jen měsíc a konec. Vy máte matiku povinnou, nebo taky volitelnou? A abych dokončila to k těm volitelným předmětům, vzala jsem si anglické reálie, anglickou a španělskou konverzaci, dějepis, historický seminář (třeba to už nebude taková nuda), psychologii, základní biologii, výtvarku a společenskovědní seminář. Nevychází to na 13 předmětů, protože některé z nich jsou třeba dvou nebo tříhodinové. :D (Kdyby se ti to zdálo moc zmatené, klidně to přeskoč, to jen pro zajímavost, že ses ptala :D)
    Impresionismus mám ráda hlavně v literatuře. Možná mám občas o něco radši surrealismus, i když jsem tomu dlouho nemohla vůbec přijít na chuť. A pak mám ráda hyperrealismus.
    A v Jičíně jsem asi někdy byla, ale myslím, že to byla součást školního výletu na základce a rozhodně si z toho nic nepamatuju. Tam někde ve vašem kraji je i Kutná Hora, ne? Tak tam jsem byla a to si pamatuju líp. A jestli jsem se teď geograficky sekla, budiž mi slabou omluvou, že ze zeměpisu stejně maturovat nebudu. :D
    Měj se hezky a přeju hodně milých lidí a hezkých oblečků :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, tak to jsem ráda, že takhle působí. :) A moc díky za takový parádní komentář!
      Jojo, to chápu, mamka má přesně tuhle velikost. Zase máte ale trochu větší výběr, řekla bych. Přesně jak píšeš, se dvaačtyřicítkou je ta potíž, že ji většina výrobců ani nebere v potaz. Naštěstí existuje Deichmann, tam vždycky něco najdu. :)
      Jů, pistáciová je taky moje oblíbená, i když už jsem dlouho neměla nějakou dobrou. A černorybízovou mám taky hodně ráda, nejvíc točenou míchanou s jogurtovou.
      Mně nafukování balonků taky dělá trochu problém, kamarádkám to třeba jde mnohem líp. Myslím že jde víceméně o to fouknout na začátku co nejvíc a poměrně prudce a překonat tu těžší část a potom už to jde lépe. Ale těžko říct. :D
      Tyjo, to je extrémně zajímavý. Vždycky, když píšeš o škole, tak mám pocit, že ta naše je neskutečně zaostalá snad úplně ve všem. My třeba v sextě semináře nemáme, až v septimě, a to dva, pak příští rok máme semináře tři. A matematiku máme normálně povinnou až do konce. Ve třeťáku taky nemáme zemák a příští rok nemáme chemii ( u obojího ten rok existuje jenom seminář), nevejdou se totiž do rozvrhu. Snad je to pochopitelné. :)
      No a nemáme zdaleka takový výběr jako vy. Konverzace, psychologie, výtvarka? Tak to vůbec. :D
      S těmi hodinami to myslím chápu. U nás máme všechny semináře dvouhodinové.
      Hm, když to shrnu, tak vám fakt závidím ten systém. A asi i školu, protože mi přijde, že se toho učíte mnohem víc, než my. Ale co se dá dělat, snad tu vejšku nějak prolezu i s tím, co mám. :D
      Jojo, s tou Kutnou Horou jsi se trefila, je to tam docela blízko. Akorát nám tam te´d předělávají silnici, takže bych tam přímo z domova musel jet asi hodinovou objížďkou. Celkem mě to mrzí, protože jinak bych tam teoreticky mohla mít i brigádu. A taky je to fakt pěkný město, mám to tam ráda. :)
      Také se měj krásně, to samé přeji tobě, hlavně ty lidi. :)

      Vymazat
  2. Jelikož už nějaký ten pátek nevedu instagram, nestíhám tvé výtvory sledovat, takže jsem ráda, žes je zveřejnila tady, protože jak řekla už Iris, opravdu nabíjí příjemně pozitivní energií! :)

    Zmrzlinu bych si dala! O víkendu si ji tedy rozhodně dám, dneska už to nemá moc cenu. Koupu se, koupu. Doma, v Ústí, všude, kde to jde. Jen plavat teď moc nechodím, protože mě trápí lýtko a lepí se na mě sestra a spolužačka (vždycky, když chci jít plavat, potřebují se nutně vypovídat a skončí to tak, že jdu s nimi domů pěšky :D )

    Semináře si vybíráme příští rok. Mám v plánu angličtinu a dějepis, to každopádně. A pak se uvidí, jestli se otevře němčina, pokud ne, vezmu si nejspíš psychologii nebo občanku. V oktávě pak budeme mít ještě jeden seminář. Nicméně matika nám zůstává pořád, bůů béé. :D

    Měj se krásně! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší. :)
      To máš dobré, já už pěkně dlouho nebyla plavat. :)Užij si to. :)
      Tyjo, taky jich máte víc, než my. Nám taky matika zůstává. :)
      Ty také!

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)