neděle 30. dubna 2017

Rozverný playlist

Ahoj!
Od té doby, co mám novou věž (hi-fi), jde to se mnou z kopce. Má takovou úžasnou funkci, díky které si na ní přes bluetooth můžu přehrávat písničky z telefonu a v konečném důsledku i z YouTube. To zapřičiňuje, že trávím poslední dobou mnohem víc času objevováním nové nebo i staré hudby. A vzhledem k tomu, že jsem se o písničkách hodně dlouho nezmiňovala, vytvořila jsem takový menší jarní, májový playlist z toho všeho, co jsem poslední dobou naházela na YT do oblíbených. :)
Ráda bych se pochlubila tím, že poslouchám nějakou super indie hudbu, kterou našlo tak pět lidí a já vám tedy můžu rozšířit obzory, ale myslím, že ve skutečnosti je většina písniček z tohoto článku poměrně známá, a tak budu asi jenom doufat, že se vám třeba taky trefím do vkusu. :)
Taky jsem se v mnoha případech nemohla rozhodnout kterou ze dvou písniček od jednoho interpreta sdílet, a tak tu jsou třeba obě, ale snažila jsem se, aby nezněly stejně, aby tam byl vidět nějaký posun.)

Hooverphonic 
Tuhle belgickou skupinu mi před několika lety představila mamka, potom jsme na ně obě dvě na dlouhou dobu zapomněly. Až doteď, kdy zveřejnili nahrávky jejich nejznámějších písniček s orchestrem. A to je prostě úplná nádhera poslouchat. S mamkou jsme obě ujeté na smyčce (to zní vtipně, když se to pochopí z druhé strany), takže Hooverphonic na několik týdnů absolutně ovládli náš obývák.
Plus jsem si taky zamilovala tu jako kdyby vintage atmosféru, co z toho úplně čpí. A ty šaty.

Vinegar and Salt 
Tohle je asi moje oblíbená, je trochu zvláštní a možná se vám nebude líbit na první poslech, nicméně počkejte si tak na druhou polovinu, tam to dostává úplně jiný náboj, až mě z toho mrazí.
A pokud by se vám to líbilo, určitě doporučuji poohlédnout se i po těch ostatních nahrávkách, hledají se snadno jsou všechny černobílé. :)


Amalfi
To je druhá písnička od Hooverphonic, kterou jsem se rozhodla zařadit a je zase úplně jiná, než ta předchozí. Jako stvořená na cesty. Působí na mě nesmírně pozitivně, přestože klip končí ne příliš nadějně.



Oh Wonder
Myslím, že jsem tu Oh Wonder už jednou zmiňovala, hodně jsem je poslouchala loni v létě. Vlastně všechna jejich hudba mi přijde neskutečně letní a taková lehká a pastelová. Teď chystají nové album a já docela vážně přemýšlím o tom, že bych si ho pořídila, protože těch pár písniček z něj, které jsem zatím slyšela občas zničehonic zpívám cestou ze školy a tak.

Ultralife 
Nejvíc ve mně rezonuje Ultralife, ale hádám, že to nebudu jenom já, komu se tolik líbí zrovna ona, jelikož ono nové album má stejný název. Opět na mě působí pozitivně, přijde mi, že zní úplně jako vypadá to pozadí ve videu. Tak nějak plně a radostně a mám zní takovej ten pocit, co mám před tím, než skočím do vody. Nebo když se směju tak, že nemůžu dýchat (a to se mi nestává moc často). Třeba. :)
Navíc ten text. To je samá láska.


Lifetimes
Druhá, která měla oficiální audio, chvíli jsem se jí vyhýbala, pak si ji poslechla a taky ji nemohla dostat z hlavy. Myslím, že celé to nové album bude takové láskyplné, soudě podle těhle dvou písniček. Ale to se ještě uvidí.

 
Dean Lewis 
Waves
Úplně náhodný objev, hrozně se mi líbí, když mají písničky jednoslovný název. A taky když to nějak souvisí s vodou. Vůbec mám vodu ráda, v jakémkoliv skupenství. A tahle písnička zní jako déšť.



Keane
Tear Up This Town
Keane jsem znávala jenom jako hudbu z filmu LOL a jedno roztomilé Somewhere Only We Know. Teď jsem narazila na písničku, kterou nahráli k filmu Volání netvora a myslím, že se jim to moc povedlo. Krásně to k tomu příběhu sedí a když si to pustíte s tím klipem z filmu, tak z toho budete mít úplně jiný zážitek. :)


Seafret
Na Seafret jsem narazila úplnou náhodou a vlastně o nich pořád nic moc nevím, protože jsem slyšela jenom pár písniček a z toho jenom dvě několikrát. Ty jsou ovšem moc pěkné a rozhodně stojí za jeden dva poslechy. třeba si je pak taky oblíbíte.

Wildfire
A Wildfire má dokonce ještě jednu věc navíc. Krom toho, že je to moc pěkná písnička, v jejím klipu se Seafret rozhodli zopakovat experiment, který mapuje, jak se lidé zamilovávají. Celé je to založené na tom, že si dva lidé pokládají otázky a nakonec si čtyři minuty koukají do očí. Zní to hrozně vědecky a neupřímně, ale mně se moc líbí, jak je na těch lidech vidět, že toho druhého začínají mít rádi a že se dobře baví. A taky to samozřejmě nefunguje na každého. Jinak by to bylo moc divné. 


Be There 
Pustila jsem si to původně hlavně proto, že ten zpěvák má super vlasy (fandím jakýmkoli vlnám), ale ta písnička je sama o sobě moc fajn. I když nevím, jestli tomu videu rozumím správně. Možná to bude tím, že jsem ho nikdy pořádně nedokoukala, jen to poslouchala. Nicméně, na poslech je to moc příjemná věc.


Aneta Langerová
Aneta Langerová je v naší rodině taková ošemetná věc. Já a mamka jsme zastánkyně názoru, že je to jedna z mála českých zpěvaček, které opravdu umí zpívat a táta si spíš myslí, že moc kňučí. Upřímně řečeno docela nechápu, jak k tomu došel, protože dle mého názoru má Aneta poměrně nízko položený hlas a barva jí ho taky neposazuje nijak výš. (To je taky jeden z důvodů, proč mám její tvorbu ráda, dobře se mi v té poloze zpívá.) Ale to není úplně důležité.
S mamkou si ale neustále půjčujeme a vyměňujeme dvě cédéčka, které od Anety máme, Jsem a Na Radosti a jsou to u nás takové stálice, které nás doufám nikdy neomrzí.
(P.S. Abych nevyvolávala mylné dojmy, obvykle se jinak s tátou na hudbě shodneme, právě proto je tolik divné, že proti Anetě protestuje.)

Srdcotepec
Tahle písnička je zvláštní tím, že vzhledem k tomu, že je starší, tak jsem ji objevila až teprve nedávno. Hráli ji v rádiu a je to takový prototyp hudby, kterou jsem měla ráda, když jsem byla mladší. Srdcotepec je hrozně zvláštní věc, přijde mi lehce surrealistický, jako kdyby byl psaný proudem vědomí a nebo zase třeba pomocí asociací. Asi by to mohlo být obojí. Taky je nádherně poetický a nepochopitelný a zároveň (hlavně v refrénu) takový naštvaný. Vůbec nevím, jak to mám chápat, ale hudba je to skvělá.


Ward Thomas
Carry You Home
O Ward Thomas opět nemám moc co říct, jelikož je vůbec neznám. Zase jsem jenom narazila na dvě tři písničky a Carry You Home mě zrovna nějak zasáhlo, tak ho sdílím, protože to by se s dobrou hudbou dělat rozhodně mělo. Poslechla jsem si to zrovna když jsem měla fakt blbej den a myslela, že se hroutí svět (kvůli pitomosti). Sice jsem se po tom rozbrečela ještě víc, jak je to hezký, ale asi to trochu pomohlo. :)
Taky to má zase moc pěknou atmosféru a moc se mi líbí účes té blonďaté slečny. Jo a mimochodem, dalo mi pěknou práci rozlišit, která z nich zpívá kterej hlas. :D


Miracles of Modern Science
Kapela, kterou jsem na YouTube našla přes cover Everybody Rules The World, což je tedy v jejich podání taky dost pecka. Pak jsem si poslechla další jejich věci a zjistila, že maj tak unikátní styl (tedy já nic podobného neznám), až je to pěkný. Navíc jak jsem vysvětlovala, mám slabost pro smyčcové nástroje no. A mají písničky o zajímavých tématech (třeba o randění přes Tinder). A Miracles of Modern Science je sakra hustej název pro kapelu.
Jo a jejich hlavní zpěvák mi hrozně připomíná mého spolužáka. Vsadím se, že takhle bude za pár let fakt vypadat.

The Chop
Nejspíš věc, která není úplně pro každého. Docela chápu, že někomu může dost vadit už jenom těch prvních pár vteřin, je to takové nezvyklé. Ale mně se to dost líbí.


Bad Body
Tuhle písničku sem dávám hlavně kvůli úžasně propracovanému klipu. Jsem hrozně ráda, že existujou lidi, kteří přesto, že nejsou masově populární, dávají do toto, co vytvářejí, tolik energie a kreativity. Ta choreografie je úžasná a bezvadně koresponduje s celou písničkou.


Swipe
Tohle je jen tak pro zajímavost ta písnička o Tinderu.


Dodie Clark 
Dodie je muzikantka, která na YouTube začala a dneska už má milion sledujících. A není se čemu divit, má krásný, přirozený projev a takovou hrozně roztomilou a jemnou auru nebo co. Taky se nebojí psát písničky a otevřeně mluvit o vážných tématech. Působí jako hrozně hodnej člověk a to se mi na ní líbí asi nejvíc. Mimo to, její písničky jsou hrozně chytlavé a její covery mi přijdou často i lepší než originály.

Someone in the crowd (La La Land cover)
La La Land jsem ještě neviděla (nakonec jsem neměla s kým jít do kina), ale některé písničky už jsem slyšela. A konkrétně Someone in the crowd bych si fakt chtěla s někým zazpívat, protože je to hrozně pěkné a živé a tak. A tenhle cover od Dodie a jejích kamarádů je perfektní.


Panic! At The Disco 
Tuhle kapelu asi znáte, přijde mi, že jsou celkem populární. Já jsem si je poslechla poprvé asi před týdnem a pak si dohledávala nějaké info, protože mě zajímalo, jak se stalo, že z kapely o zhruba pěti členech zůstal jenom Brendon Urie. Ale upřímně řečeno, ono to takhle nakonec docela stačí. Ben je sympaťák a má neuvěřitelnej hlasovej rozsah. (A fakt divný videoklipy, kde na klavír padaj nejdřív konfety a třpytky a pak najednou kyselý okurky a špagety.)

The Ballad of Mona Lisa
Většina věcí od Panic! se mi víc líbí v akustické verzi, než originální studiové, tak tu máte Monu Lisu jenom s kytarou a tamburínou.


Pokud si připadáte zahlceni, tak se omlouvám, je možné, že jsem to dneska s těmi písničkami trošku přehnala, ale to už tak bývá, když se snažím představit něco, co mám ráda. :)
Tak se mějte moc pěkně a užijte si nadcházející květen!
Šárka Matty

P.S. Co právě nejvíc posloucháte vy? Vybrali byste si z mého článku? Máte nějaké další tipy? Kupujete si cédéčka? Jaké jste si koupili naposledy, pokud ano? :)

7 komentářů:

  1. Tenhle playlist se mi moc líbí a určitě mi zlepšil jarní dny. :) Písničky od Hooverphonic jsou super. Úplně nejvíc se mi líbí asi Ultralife a pak samozřejmě The Ballad of Mona Lisa. (Vzpomínám si, že jsem ji jednu dobu dost často slýchala na Óčku.) Aneta je jedna z mála českých interpretů, kteří mi nevadí. Tedy, nějaké pěvecké schopnosti moc posuzovat neumím, mám na mysli spíš texty a melodie. Anetiny písničky mají skvělé texty. Zvlášť to poslední album je podle mě bezvadné.
    A akustické verze se mi občas taky líbí víc než ty původní. Nebo někdy dovedou celou písničku hodit do úplně jiného světla. Třeba Marina & The Diamonds a její písnička Radioactive. Tady je studiová verze: https://www.youtube.com/watch?v=dU7GoCKSQfg a tady je akustická: https://www.youtube.com/watch?v=S6HEAvWYQxk .
    Cédéčka si moc nekupuji. Jelikož nemám moc peněz. Posledně jsem si objednávala album Remember us to life (od Reginy Spektor), někdy v listopadu. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to mě moc těší. :)
      Jsem ráda, že se někomu taky tak líbí Ultralife, já z toho byla úplně vodvařená. :D
      Ano, to Anetino poslední album je textově fakt mimořádné. Ještě když to srovnám s jinými českými současnými umělci.
      Poslechla jsem si to a ta akustická verze se mi taky líbí víc. Já to tak mám s většinou věcí. Akustika je taková, upřímnější?
      To chápu, ona cédéčka opravdu nejsou nijak levná no. Vidíš, to mě mohlo napadnout. :)

      Vymazat
  2. Neznám sice vůbec nic z toho, co ses rozhodla zařadit na svůj májový playlist, ale nevadí, ráda jsem si rozšířila obzory! :) Musí to být super, mít takhle dostupné všechny písničky. Ale asi bych se z té prokrastinace časem zbláznila, už teď si občas říkám, kde bych byla, kdybych v autobuse místo sluchátek v uších četla knížku. :D Ale na druhou stranu, hudba uklidňuje. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to jsem ráda, že jsem ti mohla ukázat něco nového. :) Jo, to máš pravdu, je to hrůza. :D Už skoro ani nekoukám na filmy. :D
      To je ale taky pravda...a dá se u toho třeba učit nebo i číst. :)

      Vymazat
  3. Skvělý playlist, všechno jsem si poslechl a v podstatě mě i všechno zaujalo. Písničky a interprety z první části většinou znám, ta druhá polovina pro mě byla tak trochu něčím novým. Hooverphonic znám, ale neznal jsem písničku Vinegar and Salt, a musím říct, že je opravdu strašně krásná, moc se mi líbí. Já měl vždycky nejraději právě Amalfi a Ether (jejich videoklipy spolu i souvisí, jestli to víš). Jediná věc, která mi na Hooverphonic vždycky trochu vadila, je to jak pořád střídají zpěvačky, snad se tam vystřídaly tři nebo čtyři, nevím jistě. Asi je to jen můj problém ale prostě mi to brání v tom si je opravdu oblíbit.
    Oh Wonder znám, Ultralife se mi moc líbila ale poslouchal jsem ji tak moc, až se mi přeposlouchala :D a ty ostatní doposud vypuštěné z nového alba mě nějak nezaujaly. I když jak jsem teď poslouchal Lifeforms, tak se mi taky docela líbila. (Ale přesto se mi zatím první album líbilo víc, i když to samozejmě záleží, jaké další vísničky se tam objeví, snad mě to překvapí)
    Seafret znám už docela dlouho, a zrovna Wildfire není úplně moje oblíbená, přijde mi oproti jejich jiným taková jakoby trochu tuctová, nebo tak. Nějak mi ta melodie nesedí. Atlantis a Oceans a třeba Give me something se mi líbí o moc víc, ale je to možná i tím že jsou melancholičtější a to já mám rád. Naopak Be There se mi líbí moc.
    Já osobně mám Anetu Langerovou moc rád, a to většinou českou hudbu opravdu nemůžu vystát. Aneta mi přijde hrozně symptatická a její hudba je příjemná a kouzelná. Srdcotepce jsem předtím neznal. Mám doma její album Na Radosti, a jsem za to moc rád. Krásné album. (nejradši mám Svatou Kordulu, Divoká Hejna, Trávu, Maják a Lehkost)
    Tak to je tak vše co znám a poslouchám - tedy Panic! at the disco i Keane znám, ale jen tak trochu. A ty vybrané písničky se mi moc líbí. O Miracles of Modern Science jsem nikdy neslyšel, ale musím říct, že mají opravdový talent a některé ěci mají opravdu propracované a dobře zvládnuté. Třeba jsem našel cover "Lean On" a ten mi přišel parádní. Myslel jsem, že Dodie neznám, ale pak jsem zjistil že od ní jednu písničku poslouchám, "Sick of Losing Soulmates". Nedošlo mi, že je to stejná osoba. Cover Someone in the Crowd mi přišel hrozně super a moc se mi líbil. (film jsem neviděl a originál neznám, ale nedokážu si představit že by mohl být lepší než tato verze) Pěkný článek, bavilo mě číst tvoje názory k hudbě, kterou znám i kterou neznám :) a taky jsem dostal několik zajímavých hudebních tipů, což se taky vždycky hodí :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hned na začátek: obrovské díky za tak úžasně dlouhý komentář. :) Moc mě to bavilo číst. :)
      To, že spolu Amalfi a Ether souvisí jsem vůbec netušila, půjdu si to pustit. Hrozně se mi líbí, když muzikanti propojují svoje písničky (třeba u The Lumineers je to pecka). :) Já to všechno objevila tak nějak najednou a zrovna Vinegar and Salt na mě hodně zapůsobilo, je to nádherné.
      Ano, to chápu, taky mi to obměňování zpěvaček vadí, přijde mi to takové smutné.
      To s Ultralife je pochopitelné, řekla bych, že jsem s přeposloucháním taky na hraně, tak jsme si ji teď chvíli snažila nepouštět. :D
      To mě se asi zatím ty kousky z toho chystaného alba Oh Wonder líbí víc, než ty z toho předchozího, ale možná je to jenom tím, že je to prostě něco nového neoposlouchaného. :)
      Já jsem na Seafret narážela jednu chvíli pořád, pořád na Oceans a ta mě tolik nezaujala (stejně si myslím, že tak z poloviny je populární proto, že v tom videoklipu hraje Maisie Williams :D). Je pravda, že Wildfire není tak docela písnička, která by člověka něčím překvapila, ovšem mně se líbila právě ve spojení s tím videoklipem - experimentem, přišlo mi, že k tomu sedla. :)
      Be There si teď z nějakého důvodu pouštím celý víkend, nemůžu to dostat z hlavy.
      Svatá Kordula je nejlepší! Ale to jsou všechny ty písničky z Na radosti. Já mám ještě dost ráda Dívku, Trávu a taky Divoká Hejna. :)
      Právě přes ten cover Lean On jsem je našla. :D Zaujalo mě to a poslouchala jsem dál.
      Není. Ta verze od Dodie je lepší. :D
      Já děkuji za moc pěkný komentář, povídat si o hudbě je vždycky super. :)

      Vymazat
    2. Mám radost že se ti komentář líbil, já si taky hrozně rád povídám o hudbě :)
      The Lumineers jsou skvělí, mám je moc rád (a ty videoklipy k jejich poslední desce jsou úžasné).
      U mě je ta preference první desky u Oh Wonder asi spíš dána tím, že k ní mám tak trochu citový vztah, ty písničky mě dost povzbuzovaly (třeba taková Landslide, ten text je až dojemný)
      Myslím že máš se Seafret pravdu, popularitu Oceans určitě zapříčinila hlavně Maisie Williams, ale třeba já jsem vůbec nevěděl o koho jde když jsem ten videoklip viděl poprvé, protože jsem v tu dobu Hru o Trůny neviděl/neznal. A k Wildfire, to máš určitě pravdu, videoklip je to moc dobrý a originální :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)