pátek 31. března 2017

Střípky všedních dní IX.

Ahoj,
poslední dobou nepřispívám na blog tak často, jak jsem měla ve zvyku ani jak bych chtěla, a tak se stalo, že mám v počítači nezveřejněné fotografe pomalu za dva měsíce. Krom toho mám ještě fotografie z hor, ale ty asi nechám úplně spát, jelikož se mi sem teď už nechce tahat zimu a pak taky vlastně nejsou nijak moc zajímavé. Letos jsem to na horách s focením trochu flákala, to nejlepší je na Instgramu (@sarkamatty). :)
Ty ostatní fotky jsou takové domácí, to by asi měl být podtitulek tohoto článku. Hodně jsem fotila můj pokoj, domov, školu, knížky, déšť a květinky. Je to takový mišmaš toho, co se v poslední době stalo mou rutinou - tedy škola, autoškola, knihy a případně semtam anilinky. Když se na to takhle koukám, mám pocit, že nic nedělám, ale je pravda, že mezi fotografiemi se dají najít i nějaké z Dyzajnmarketu, na který jsem se jela s Andulkou podívat (a poblíž jsme potkaly Vlastu a Iris :)) nebo něco málo od babičky.

Mimo to mám teď vždycky když si jdu číst nebo malovat pocit, že bych místo toho měla dělat něco užitečnějšího (uklízet, dělat testy do autoškoly, psát sloh na angličtinu, cvičit,...) a tak to skončí tím, že nedělám nic a cítím se ještě hůř. Ale dost fňukání, teď ty fotky. :)

Na telefonu mi hrála Dodie.



Zajímavá knížka, v druhé polovině byly sice dost kostrbaté překlady básní, pokud mohu soudit, ale jinak moc pěkné.








Tyhle fotky jsou z jednoho pátečního odpoledne, kdy jsem s Andulkou v kavárně slavily, že jsem přežily tak hrozný týden. :)





Jsem lehce posedlá svítícími řetězy, zdá se.












Záblesky z mamčiny kanceláře.


A tady mám takovou malou ochutnávku ke článku o Tohle není kniha, který chystám. 
Výstavku pidi uměleckých děl jsem pořádala ve škole. :)



Ano, k babičce jezdím hlavně na mražené maliny. :)


Hrozně se mi líbí, jak se fialová anilinka zlatě leskne, když je suchá.




Z dyzajnmarketu je toto asi jediná použitelná fotka, asi vám toho mnoho neřekne, ale poslední dobou si můj foťák dělá, co chce. Když jsme byly na Dyzajmarketu, zrovna mu ubělela obrazovka, fotit se s ním dalo, ale pořádně jsem neviděla, co vlastně fotím.




Tohle jsem si přivezla z Prahy. Na Dyzajnmarketu měl stánek Antikvariát Fryč, což bylo skvělé (protože sídlo má v Liberci a to mám trochu z ruky) a já tam našla tyhle tři krásné kousky. Nejvíc nadšená jsem asi z Opatství, protože právě tohle vydání z roku 1983 jsem sháněla už dlouho. Krom toho jsem ještě objevila Evžena Oněgina v překladu od pana Josefa Hory a krásně zachovalého Fitzgeralda. Kromě knih jsem si z Dyzajnmarketu přivezla vlastně jenom hrníček s netopýrem, který mám vyfocený níže. Tentokrát mi to tam totiž nepřipadalo kdovíjak úžasné, spousta lidí a příšerná kosa. Ale víte co, ty knížky za to asi stály. :)
Jo a ty placky s Beatles jsem objevila v Bontonlandu, kde jsme s Andulkou taky nějakou chvíli toulaly (věděli jste, že je to tam tak obrovské?).



Asi to není vidět, ale ten hrnek je obří. Když si do něj udělám čaj, trvá mi to skoro několik hodin, než to celé vypiji. :D









Ve škole máme takovou "otevřenou" knihovnu, vznikla z iniciativy studentů a je možnost si od tamtud nějakou knížku půjčit, vzít a nebo tam i nějakou přinést. Na začátku byla úplně plná a srovnaná, teď je na tom bohužel trochu hůř, ale pořád je to fajn místo, kde čekat na autoškolu a tak. :)









To je, zdá se, vše. Tímto článkem se loučím s březnem, který byl vlastně celkově pěkný, akorát utekl hrozně rychle. Mé plány na další měsíce spočívají hlavně ve snaze nestresovat se tolik budoucností, tak uvidíme, kam mě to dovede. :)

Jen tak ještě na závěr - poslední dobou jsem taky dost času strávila na Youtube, protože vznikají samé zajímavé věci a nebo objevuji ty staré. Třeba fan filmy z Harryho Pottera. A pokud si pamatujete Edgar Allan Poe's Murder Mystery Dinner Party, kterou jsem tu také jednou zveřejňovala, tak od stejných autorů je třeba ještě krásný minifilm I Ship It a také zfilmovaná scéna z Fangirl. :)



Mějte se moc hezky!
Šárka Matty

P.S. Jaký byl váš březen? Kam jste se naposledy jeli podívat? Daří se vám pěstovat kytičky? (Mně všechno pomře :( ) Co právě čtete? Kam se chystáte v létě? :)

4 komentáře:

  1. Vida, Fryč, tam chodím docela často.
    Můj březen byl smutný, hlavně jeho poslední týden. Už si ani nepamatuji, kde jsem naposled byla, snad opravdu v té Praze. Nemám na nic čas ani chuť.
    Pěstuji kaktusy, ale až budou potřebovat přesadit, asi poletí z domu. Ruce budu ještě chvíli potřebovat. Rozečtené mám dvě knížky, Švejka a Modlitbu pro Kateřinu Horovitzovou. A nevím o tom, že bych se v létě někam chystala. Mám smluvené dvě práce, což je nutnost, abych se nezbláznila. Jedna je v Písku a druhá v Rokytnici. Tak aspoň něco.
    Ovšem autoškola je něco, o čem vím, že do toho nikdy nepůjdu. Vlastně ani nemůžu. Jsi dobrá, hodně štěstí s tím.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Musím říct, že tu bízkost k antikvariátu ti fakt závidím. :D
      To mě mrzí, doufám, že se zase budeš mít co nejdříve lépe! Taky mi trochu chybí chuť do všeho, ale snad se to zase všechno obrátí. Posílám nějkou tu radost, i když se zpožděním. :)
      Taky kaktusy nepřesazuji, ani nevím, jak se taková věc dělá. :)
      Práce jsou dobré, to je takový solidní základ. :) (A mně právě chybí.)
      Děkuji, zcela jistě ho budu potřebovat, za volantem jsem nemožná. :)

      Vymazat
  2. Momentálně mi zase kvete vánoční kaktus, až se tomu divím. Asi mu prospívá, že ho vůbec nezalívám. :D Kaktus, co jsem si přivezla k Modrému, sice ještě nikdy nekvetl, možná uschnul úplně, ale tak nevadí. :D
    Tvůj březen v obrazech se mi líbí. Obdivuji, že zvládáš autoškolu, já se toho strašně bojím, ale taky mě to jednou čeká. Až budeš mít řidičák, napíšeš třeba nějaký souhrnný článek? Ten bych fakt potřebovala, víš co, takové ty rady pro lidi, co se bojí sednout za volant (/jít do tanečních a podobně :D ) Prosíím!
    Asi bych taky zimní fotky nechala ležet, ale můžeš je zveřejnit třeba příští zimu. :) Jarní fotky teď jednoznačně povedou!

    V létě brigádničit asi nebudu, ale celoročně píšu a překládám články, za což mám pár stovek vždycky. Lepší než nic. :)

    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mamce taky zrovna kvetou, ale je to čistě její zásluha. :D Já své kaktusy taky nezalévám, říkám, že jim musím vytvořit přirozené prostředí. :D
      Jo, tak jo, až to budu nějak mít za sebou, tak něco klidně sepíšu, už teď mám pár nápadů, akorát si to budu muset někem zapsat, než to zapomenu. Ale myslím, že ty s tím třeba takový problém mít nebudeš, působíš na mě jako člověk, který má věci pod kontrolou. :)
      A jinak, jen tak na začátek, já se hrozně bála a říkala si, že se k tomu asi nikdy nedokopu, no, long story short, šly jsme se s kamarádkou podívat na "informační schúzku" a odcházely s přihláškou a papírem pro doktora. :D
      A taky jsem se bála za volnat, ale je pravda to, jak se říká, že když tam člověk sedí po několikáté, tak už se nebojí, to se mi zatím plní. :) (Horší je, že jsem teď permanentně nešťastná z toho, jak mi to nejde.)
      To je pravda! :D Už takhle na léto chystám fotky z loňského srpnového výletu do Londýna, jelikož jsem je loni nějak zapomněla zveřejnit. :D
      Jo, to psaní článků je určitě bezva! Jsi dobrá! :)
      Taky se měj moc pěkně!

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)