sobota 11. února 2017

Drážďany za vysvědčení

Ahoj,
minulý pátek byly pololetní prázdniny a byť to vlastně prázdniny vůbec nejsou, rozhodly jsme se s Andulkou, že je strávíme v takovém prázdninovém cestovacím duchu.
Naše kamarádka, Niky, před pár týdny zjistila, že Eurolines mají zrovna akci 1+1zdarma na cestování do určitých destinací a rozhodla se, že toho s jejím bráchou využijí. S Andulkou nás to také lákalo, ale chvíli jsme se nějak neměly k tomu vymyslet, kam, kdy a za jakým účelem vyrazit. Nakonec jsme se asi týden předem rozhodly, že se podíváme na jeden den do Drážďan, vlastně poprvé úplně samy.

 

Odjezdu samozřejmě předcházely nějaké ty menší peripetie s jízdenkami, téměř do poslední chvíle jsme nevěděly, jestli se nám je vůbec podaří získat, ale přesto jsme se nakonec v pátek třetího února připravené na výlet zdárně sešly na nádraží, odkud jsme zamířily do Prahy. Ve vlaku a poté i v autobuse nás doprovázela Niky s bráchou, jelikož ti mířili do Berlína a jak jsme se asi dva dny před odjezden dozvěděli, jednalo se o tu samou linku. V Praze jsme se pak přepravili na Florenc a tam úspěšně nastoupili do správného autobusu.Musím říct, že přeprava s Eurolines se mi moc líbila, komfort, který slibují, je opravdu znát a wifi zdarma se také hodí, ačkoli je pravda, že cestou zpátky to připojení k internetu za moc nestálo.
Dvě hodinky jízdy utekly příjěmně rychle a kolem jedenácté  hodiny jsme už s Andulkou stály na nádraží v Drážďanech.

 

První kroky nás nesly do Primarku. Ne, že bychom snad byly tak posedlé nakupováním (možná trošku), ale měly jsme to na trase a od nádraží je to pěšky kousek. Je totiž neskutečné, za jak málo peněz se v obchodech tohoto řetězce dají sehnat poměrně pěkné věci. Taky jsem byla zvědavá, jak to v Drážďanech bude vypadat, protože v Primarku jsem byla na kukačku i v Londýně v létě a to bylo příšerné. Mraky lidí, stometrové fronty u kas, ke kabinkám se radši ani nepřibližovat. Poházená ramínka tam shrabovali koštětem.
V Drážďanech to naštěstí byla úplná pohoda. Andulka nakupovala pro několik lidí, takže si odnášela poměrně velký nákup a já si koupila pár základních věci, jako třeba jednobarevná trička za euro, plus nějaké ty blbinky, které sice nepotřebuji, ale jsou kouzelné (viz ponožky s bradavickými kolejemi).


Poté už jsme vyrazily objevovat zákoutí historického centra. Hodně času jsme strávily u Zwingeru, protože je to tam celkově hrozně pěkné a také jsme si poblíž na lavičce udělaly přestávku na oběd. Měly jsme štěstí, jelikož nebyla nijak velká zima, a tak jsme mohly pohodlně sedět venku.





































Po poměrně dlouhé procházce a nákupu pohledů jsme se tramvají přesenuly do části Drážďan zvané Vnější Neustadt, kde se nachází i Kunsthof pasage, místo s originální až zvláštní architekturou. Podobná pasáž (či čtvrť pokud chcete) se nachází i ve Vídni - nějaké fotografie z ní jsem určitě ukazovala v článku z Vánočních trhů. Ve Vídni se mi to moc zalíbilo, tak jsem nám naplánovala výlet do podobné pasáže i v Drážďanech. Je to tedy jenom taková zmenšená verze, ale stejně moc pěkná.












Kdesi jsem se dočetla, že v této části Drážďan je také plno kavárniček a podobných podniků a vzhledem k tomu, že posadit se na chvíli ke kávě a něčemu dobrému bylo od začátku v našem plánu, spoléhaly jsme na to, že zde něco najdeme. K naší radosti a spokojenosti se jedna roztomilá kavárnička nacházela přímo v Kunsthof pasáži. Když jsme přišly, byla úplně prázdná, a tak jsme ji měly celou pro sebe. Paní majitelka byla moc milá a obecně tam panovala neskutečně příjemná atmosféra. Ke kávočokoládě jsme si ještě daly kousek výborného dortu, ten jsem ovšem už nezvládla vyfotit.

 

 

 

 

 

 

Návštěvou kavárny jsme víceméně zakončily náš výlet a vydaly se na tramvaj, která nás dovezla zpět k nádraží, odkud nám jel zpáteční autobus. Chvíli jsme se bály, že jej nestihneme, protože jsme si neuvědomily, jak dlouho tramvají pojedeme, ale naštěstí jsme všechno zvládly a přijely včas. Autobus od Eurolines nakonec ještě přijel s menším zpožděním, takže jsme nějaký ten čas strávily na zastávce.




Cestou zpátky jsme pak ještě, když nám to internetové připojení dovolilo, s Andulkou luštily Knižní šifru a po příjezdu do Prahy se rychle přesunuly na hlavní nádraží, odkud nám jel vlak. K vlakům bych ještě ráda dodala, že do Prahy i zpět jsme jely Rudolfem Těsnohlídkem a bylo to moc příjemné, je to super vlak. Takový velkoměstský City Elephant, ten Panter. :)

Doufám, že se vám můj dnešní fotočlánek líbil a že vás třeba inspiroval k návštěvě Drážďan, a to nejen v létě. Cestování v zimě je úplně stejná (pro mě vlastně i větší) zábava. :)
Mějte se moc pěkně!
Šárka Matty

P.S. Byli jste v Drážďanech? Řídíte se v cestování podle roční doby? Baví vás místa s podobnou architekturou jako je v Kunsthofpassage v Drážďanech nebo Hunterwasserhausu ve Vídni?  Chystáte se někam? A jen tak mimochodem - jaký je váš názor na profesora Higginse, mluvíme-li o My Fair Lady? :)

9 komentářů:

  1. V Drážďanech jsem byla jak v zimě, tak v létě a vždycky byly nádherné. Primark je naprosto jasná zastávka, trička a mikiny s Harrym prostě nesmí chybět :) Krásné fotky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc. :) Já si nakonec ani nekoupila nic s Harrym, krom ponožek, protože měli jen samá malá trička. :)

      Vymazat
  2. Moc pěkné fotografie, zajímavá témata, jen tak dál :)

    OdpovědětVymazat
  3. Krásný fotky. :) Na tvých fotkách zima vypadá hezky.
    V Drážďanech jsem byla dvakrát, ale jenom se školou. Neumím německy, takže se tam nedomluvím. V cestování se dost řídím podle roční doby, a to tak, že v zimě pokud možno nevyjíždím na žádné delší cesty. V létě naopak cestuji ráda. Podivná architektura se mi líbí, nejvíce Gaudího stavby v Barceloně. Nechystám se nikam, bohužel. I když - vlastně chystám, do Bruselu.
    My Fair Lady jsem nikdy neviděla. Jsem kulturní barbar.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. :)
      Já taky neumím německy, ale ono to moc nevadilo. :) Já to mám víceméně naopak no, v létě tedy sice asi cestuji více, jenže to je spíš z důvodu volna, než že by se mi to líbilo. :) Mně se Gaudího stavby taky moc líbí, kvůli nim bych se do Barcelony jednou chtěla, ačkoli je tam určitě hrozné horko. :D
      Jé, do bruselu? tak to si moc užij. :)
      Nejsi, já to viděla až teď, jenom díky tomu, že jsme to brali ve škole. :)

      Vymazat
    2. Horko v Barceloně? No, když si vybereš dobrou roční dobu, možná by ti horko ani překážet nemuselo. Třeba teď je tam okolo osmnácti stupňů. (Počasí ve Španělsku ze studijních důvodů samozřejmě pečlivě sleduji. :D)
      Díky, budu se snažit. :)

      Vymazat
  4. V Drážďanech jsem byla jednou, ale jen nakupovat, takže nic moc. Strašně ti závidím tenhle zážitek, už jen kvůli těm fotkám a té kavárničce bych tam taky hned vyrazila. Snad v létě, z Ústí je to blíž než do Prahy.
    My Fair Lady znám jen podle názvu. Ostuda :D

    Měj se krásně!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě to vyjde, fakt to za to stojí, kdyžtak ti můžu napsat adresu té kavárničky, kdybys chtěla. :)
      Ani ne, já to měla donedávna úplně stejně. ;)
      Také se měj moc pěkně!

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)