úterý 27. prosince 2016

Vánoční krásy z Vídně

Ahoj!
Doufám, že si užíváte krásné a hlavně klidné Vánoce. :)
U nás je letos trochu hukot, jelikož kvůli nepředvídaným okolnostem téměř pendlujeme mezi domovem a Příbramí, nicméně i tak jsem ráda, že pro jednou nemusím řešit věci do školy a udělat si čas na čtení knížky.
Vánoční atmosféra je na tom úplně nejlepší. Naposledy jsem psala, že mi trochu schází, ale to se změnilo, když jsem s Andulkou vyrazila poslední sobotu před Vánoci do Vídně. Naskytla se nám možnost jet na celodenní výlet s cizí školou, tak proč toho nevyužít. :)


Nejprve jsme se zastavili u takzvaného Hundertwasserhausu, který jsem sice znala, ale vůbec jsem si nespojila, že je ve Vídni, takže jsem nakonec byla moc ráda, že jsem si jej mohla prohlédnout naživo. Je to vskutku architektonický skvost a jeho návštěvu rozhodně doporučuji.









Poté byla v plánu galerie Albertina, kde jsme navštívili výstavu Pointilismu. Měl tam být sice i Impresionismus, jak hlásaly plakáty, ale toho se nám dostalo pouze v některých expozicích, kde jej srovnávali s Pointilismem. To mě trochu mrzelo, jelikož mám Impresionismus o moc radši, ale dalo se s tím vypořádat. S Andulkou (a některými dalšími členy její rodiny) jsme se nakonec podívaly ještě na jednu výstavu, což byla pravděpodobně taková směs modernějšího umění, a ta se nám líbila mnohem víc. Pak už jsme Albertinu opustily, jelikož jsme chtěly stihnout vánoční trhy a přeci jen, vánoční Vídeň pro nás byla prioritní.
Do Albertiny bych se ovšem někdy ráda vrátila, třeba s mamkou (ta už tam byla třikrát, asi je to dědičné). :)








Zbytek dne jsme tedy strávily procházením vánočních trhů a centra Vídně. Vánoční trhy jsme navštívily dvoje, nejprve ty u Marien-Theresien Platz, kde ale bylo příliš mnoho lidí a stánky takové...neatmosferické. Potom mě ale Andulka dovedla k radnici, kde byly trhy mnohem roztomilejší. A taky tam měli hezčí hrnečky na kinderpunsch. A balonky s dinosaury.
Krom toho tam také bylo krásné kluziště propletené mezi stromy v parku, které působilo naprosto kouzelně. :)

















Vídeň je nádherné město. Tedy alespoň ta část, kterou jsem si stačila prohlédnout. Jsem si jistá, že má určitě i nějaké nedostatky, ale udělala na mě velký dojem, protože byla přesně taková, jakou jsem si ji představovala. A taky jsem si moc ráda po několika letech zopakovala výlet na vánoční trhy. :)

Přeji všem krásné svátky a poklidné radostné prožití posledních dní v tomto roce. A konečně také samozřejmě co nejkrásnější celý rok příští. :)
Šárka Matty

P.S. Byli jste někdy ve Vídni? Líbí se vám vánoční trhy? Jaké je nejkrásnější město, do kterého jste se podívali? A jaké město byste chtěli navštívit nejvíce? Máte nějaké cestovatelské plány na příští rok?

3 komentáře:

  1. Vídeň je na seznamu mých cestovních plánů, takže snad se tam někdy dostanu. :) Jinak, pointilismus spadá pod impresionismus, ne? Vždycky jsem měla za to, že pointilismus je "jen" impresionismus dovedený do extrému. Ale ruku do ohně bych za to nedala.
    Vánoční trhy se mi líbí, i když si na nich obvykle nic nekupuji. Letos jsem strávila přes 4 hodiny na trzích v Drážďanech. Původně jsme se jeli podívat do galerie Zwinger, ale na tu nám naprosto nesmyslně dali jen hodinu a zbytek jsme se museli flákat na těch trzích. Bylo to pěkné, ale moc dlouhé. Minimálně rok už zas vánoční trh nechci ani vidět.
    Nejkrásnější město? To je těžké. Mám hrozně ráda města tak obecně, líbí se mi, jak jsou všechna něčím unikátní. Líbilo se mi třeba v Budapešti nebo v Arles, ale nejraději budu asi navždycky mít Barcelonu :). A plány na příští rok... hm, možná Polsko. Ale to se neví jistě. Tak obecně moc necestuji.
    Krásné fotky, a Anička má moc hezkou čepici :) Hodně štěstí do dalšího roku tobě i všem okolo tebe. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc doufám, že se ti to podaří, protože je to opravdu moc pěkné město. :)
      Já vlastně pořádně nevím, ptala jsem se na to i mamky a prý se to těžko určuje, protože v době impresionismu prý byly tendence řadit pod impresionismus všechno, co nějak vybočovalo. A potom někoho napadlo malovat puntíky a skoro každý impresionista namaloval alespoň jeden pointilistický obraz. No a Signac a Seraut u toho asi nejvíc zůstali. :D Ale to asi vznik pointilismu moc neosvětluje. Nicméně vzhledem k tomu, že pointilismu se vlastně říká i neo-impresionismus, tak máš asi pravdu. :)
      Já to vždycky brala jako dva rozdílné směry, které mají hodně věcí společných. Ale to už je asi na každém, jak si to přebere. V Albertině právě byly i sekce, kde ty dva směry srovnávali, tak nevím. :)
      V Drážďanech jsem byla na podobném zájezdu asi před čtyřmi lety, taky jsme se byli podívat ve Zwingeru a taky nám tam dali asi jenom hoďku. Tady v Albertině se to o moc nelišilo. Většina lidí na zájezdu mířila spíš a vánoční trhy než do galerie, takže pak je asi docela výhra, že se povedlo profesorům nahnat těch padesát puberťáků do galerie alespoň na hodinu a něco. :D
      To chápu, taky už mi ke konci ve Vídni byla docela zima a domů jsem přijela utahaná. Jednou za rok to rozhodně stačí. :)
      To jsem ráda, že se ti líbilo v Budapešti, je to jeden z mých cestovatelských snů. :) A Arles vypadá kouzelně. V Barceloně je na mě asi moc teplo. :D Ale mamka se tam chystá, myslím. :)
      Tak ti přeji, aby jsi se podívala tam, kam se ti bude chtít. :)
      Vyřídím. :D Moc děkuji a tobě také! :)

      Vymazat
  2. Já chci do Vídně. Můj tajný, vlastně ne, otevřený veliký sen. Možná se tam podívám v létě, doufám v to. Na vánočních trzích jsem letos nikde nebyla, byla jsem nemocná doma, ale před pár dny jsem procházela trhy v Ústí a na Václaváku v Praze. :)
    Mé cestovatelské plány? Určitě Drážďany, Berlín, Vídeň, třeba i další města. S Modrého rodinou budeme nejspíš cestovat buď do Jizerek, nebo na Slovensko, a ráda bych konečně viděla Brno. Ách, ty plány. Už mlčím.

    Krásné fotky, takové vánoční ohlédnutí. A přeji krásný další rok, znovu. Hodně cestovatelských zážitků! :)

    OdpovědětVymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)