sobota 5. listopadu 2016

Krásy podzimu na Vyšehradě

Ahoj,
mám ráda, když má každé období určitou atmosféru, na kterou jsem zvyklá. Většinou jí docílím dodržením nějaké třeba i jen osobní tradice, jejíž součástí často bývá i článek na blogu. Můj podzim by tedy asi nebyl úplný, kdybych nepodnikla alespoň jeden foto-výlet. Loni jsme byla s rodiči na pár dní v Jizerských horách a byla to nádhera. Letos jsem si podzimní prázdniny užila poněkud "skromněji" - zhruba v okruhu 60 kilometrů. :)



V pátek, 28. října (souvislost se státním svátkem to ovšem vůbec nemělo) jsme se tedy s Týnkou vypravily do Prahy na Vyšehrad. Původním cílem byla Olomouc, nicméně, říkejte si, co chcete, ale ty jízdenky jsou prostě hrozně drahé. Zvolily jsme tedy bližší cíl a o správné volbě mě ujistilo i doporučení od Andulky.

Co by to ale bylo za výlet, kdyby se nenaskytly nějaké nepředvídané obtíže. Když jsme totiž s Týnkou úspěšně dorazily na Hlavní nádraží v Praze, zjistily jsme, že podstatná část metra na trase C (pravděpodobně) kvůli rekonstrukcím či opravám nefunguje. Začaly jsme tedy tím, že jsme hledaly náhodné stanice tramvají a wifi, abych si mohla stáhnout do mobilu mapu veřejné dopravy.




Na Vyšehrad jsme ale přese všechno dorazily s strávily tam spoustu moc pěkných chvil. Ostatně to doufám bude zřejmé z fotek. :) Prošly jsme snad všechna zákoutíčka a navštívily i zdejší hřbitov, kde jsem mamce vycvakla hrob Maxe Švabinského (protože proč ne). Také jsem od rodičů dostala pokyn, ať jim tam prý už zarezervuji místo, ale tak. Na to je ještě trochu brzy. :)















































Kolem poledne jsme se začaly přesouvat na Malou Stranu, kde jsme si vyhlédly palačinkárnu. Cestou jsme si ještě udělaly zastávku v KFC na regulérní oběd a pár minut jsme strávily i v Levných Knihách, kde ale právě vykládali nové knihy a celkově tam byl trochu zmatek, takže jsme je docela rychle opustily. Následoval už bezproblémový přesun na Malou Stranu, kde jsme úspěšně našly Crêperie U Kajetána, i přesto, že byla právě schovaná za lešením. Palačinky tam sice mají trochu dražší, ale zato výborné.
Cestou odtud jsme ještě zakoupily nějaké pohledy a zamířily k Lennonově zdi, kam jsem se chtěla už nějakou dobu podívat. Turistů je tam všude mraky, ale jinak to je celkem pěkné místo. Odtud jsme už s Týnkou zamířily zpět na nádraží a vlakem domů. :)









Jak na to tak vzpomínám, mám ohromnou chuť se tam vrátit, protože Praha je vážně krásná (i přes všechno ostatní). Tak třeba zase někdy. :)
Teď všem přeji hlavně krásný víkend a nadcházející dny a týdny bez zbytečných starostí.
Mějte se hezky,
Šárka Matty

P.S. Byli jste někdy na Vyšehradě? Líbilo se vám tam? Máte nějakou oblíbenou osobnost, která je pohřbená na zdejším hřbitově? Máte rádi Beatles? :)

8 komentářů:

  1. Jé, tebe bych chtěla mít za kamarádku. Na takovýhle super podzimní výlety. :)
    Vyšehrad mám moc ráda, hned po pasáži Lucerna je to moje oblíbené místo v Praze. Na tamním hřbitově leží z mých oblíbených osobností třeba Karel Čapek nebo skladatel Zdeněk Fibich, který napsal mou oblíbenou klavírní skladbu Poem. :)
    Beatles mám vcelku ráda - ale raději mám Abbu. (Za to bývám často řekněme odepsána.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Letní výlet na Vyšehrad nebyl dostatečný jo? :D

      Vymazat
    2. Ale notak, ty teď přece nemáš ani trošku času.

      Vymazat
    3. Hele, tak se někdy domluvíme a někam pojedeme. :)
      Pasáž Lucerna neznám, budu se tam muset podívat. :) Poem si určitě pustím, nedávno jsme na semináři poslouchali Fibichův hudební doprovod k Vodníkovi a bylo to moc fajn.
      Podle mě je i ABBA skvělá. Lidé by měli víc respektovat, že ostatním se může líbit něco jiného. Pokud se ti líbí ABBA víc než Beatles, tak s tím vůbec nemám problém a přijde mi to pochopitelné. :)

      Vymazat
  2. Vyšehrad je mé nejoblíbenější místo v Praze! Beatles mám moc ráda, ale o Lennonově zdi jsem ještě neslyšela. Někdy bych se tam měla jít podívat :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moje teď už nejspíš také, ale já toho v Praze ještě moc nenavštívila. :D
      Určitě zajdi, sice tam budou lidi, ale je to tam moc pěkné. Je hezké, jak tam panuje taková atmosféra kolektivní lásky k Lennonovi a Beatles. :)

      Vymazat
  3. Na Vyšehradě jsem už párkrát byla, posledně s Iris v létě, líbilo se mi tam, jen mě naštvalo, že jsem si zapomněla kartu do foťáku. Někdy se tam musím vypravit zas, s foťákem a dostatkem kapesníků! :D
    A co se Céčka týče - taky jsem s tím měla problémy, než jsem to zjistila a naučila se to objíždět. Hrůza, tyhle výluky.

    (s)měj se! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, to znám, kolikrát někam jedu a zapomenu kartu. Mám ve foťáku sice interní paměť, ale ta pojme jen okolo deseti fotek, takže je to potom taková výzva. :D
      To tedy! My o tom vůbec nevěděly, ale po chvilce jsme se zorientovaly a já pak byla hrozně pyšná, že jsme to tak zvládly. :D

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)