neděle 23. října 2016

Vyrábím: Podzimní girlanda

Ahoj,
včera dopoledne jsem si řekla, že už by to chtělo něco nového na dveře od mého pokoje. A vzhledem k tomu, že jsem zrovna měla vytažený šicí stroj po lemování rozparků u jednoho trička, napadl mě takový jednoduchý, rychlý a vlastně-i-docela-pro-děti projekt. Tedy když odečtete tu šicí část. :)
O girlandě jsem už jednou psala, vyráběla jsem bambulkovou, nicméně dnes se to vůbec nebude týkat vlny a vlastně se budeme pohybovat pouze ve 2D.


Co budete potřebovat:
  • barevné papíry (ne nutně v podzimních barvách)
  • tužku
  • nůžky
  • šicí stroj
A teď co s tím?
Musím uznat, že postup by asi došel každému, ale kdybyste si náhodou nebyli jistí. :)

1) Z barevného papíru vystříháme různé druhy lístků.




2) Prošíváme jeden po druhém s chvilkovými prodlevami. Asi to obecně pro šicí stroje není úplně dobré, nicméně tohle trvá opravdu chvilinku a ten můj to zvládl naprosto s přehledem.




Jedná se vlastně vcelku o velice nízkonákladovou a velmi variabilní dekoraci, vhodnou případně i pro předvánoční shon. Tvar se dá přizpůsobit snad úplně čemukoliv, šít se dají kolečka, trojúhelníčky, pavoučci, hvězdičky, sněhuláci, velikonoční vajíčka. Chápete. :)
Taky se na tom mimo jiné dá krásně procvičovat šití na stroji, pokud se nechcete hned pouštět do něčeho většího. A samozřejmě girlanda nemusí být pouze z papíru. Lístky/kolečka/promězamětřebatučňáci mohou být například z filcu. :)


Ještě jsem měla takový momentální nápad zkusit takto sešít i živé listy, ale nevím, zda by se, až uschnou, nezačaly drobit. Pravděpodobně ano. Ale pokud byste to někdo třeba zkoušel, tak určitě dejte vědět. :)

Tohle byla jen taková menší pauza v rozebírání mé fotodokumentace ze Švédska, k čemuž se vrátím příště. Mějte se moc krásně, užijte si podzimní prázdniny a taky všechny ty barevné stromy kolem. :)

Šárka Matty

P.S. Zdobíte si nějak na podzim dům/pokoj? Co si vůbec myslíte o Halloweenu? Slavíte ho? A jedna otázka úplně mimo - máte rádi kočky? :)

4 komentáře:

  1. Já podzim většinou prožívám jen venku, takže se mě nějaké podzimní girlandy netýkají, i když je pravda, že na okně máme vystavené dýně. :D To je podzimní, ne? :D
    Moc se ti to povedlo, ta oranžová a tak, super. :)

    Užij si podzim! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jasně, všechno se počítá! :) Já bych ráda řekla, že to tak taky mám, ale upřímně řečeno už je to nějaká doba, co jsem byla naposledy venku alespoň na procházce.
      Děkuju. :)

      Vymazat
  2. Miluju podzimní dekorace (teda vlastně dekorace všeho druhu, ale buďme aktuální:)), tohle je dobrej nápad, díky za inspiraci. Podzim je moje nejmilejší období, takže proč si ho nenastěhovat i do bytu!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, pořád bych něco zdobila. :) Není za co. :)
      Moje taky, podzim je kouzelný. :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)