pátek 28. října 2016

Švédsko II.

Ahoj,
tak dnes, příjemně unavená po nádherném výletu do Prahy s Týnkou, jsem se rozhodla, že vám ukážu mé zbylé fotografie ze Švédska. Všechny základní a obecné informace jsem myslím sdělila v předchozím článku, proto se dnes vrhnu rovnou na pokračování příběhu.


V pátek byl původně na programu Göteborg, nakonec se ale plány kvůli nejistému počasí změnily, a my jsme si naplno užili "odpočinkový den". Dopoledne jsme se všichni vypravili na nedaleké rašeliniště, kde jsme si prochodili dřevěné cestičky a výlet zakončili opékáním hotdogů na veřejném ohništi. Odpoledne jsme měli na výběr ze tří aktivit - lodičky, kolo a pěšárna. Bohužel, na lodičky jsme se s holkami nestihly zapsat a na kolo se nám nechtělo, vypravily jsme se tedy na pěší výlet kolem jezera. Výlet to byl moc krásný a nakonec jsme ušli asi 15 kilometrů.
Po návratu na chatu jsme měli ještě do večeře nějaký čas, a tak jsme jej my tři na pokoji vyplnily převážně hraním čelovky a posloucháním písniček. :)



















Následující den jsme se konečně dočkali výletu do Göteborgu, který byl pro mnohé hřebem celého zájezdu, díky plánované návštěvě zábavního parku. Ráno jsme si udělali krátkou zastávku na rybím trhu, kde jsme si koupili bagety s krevetovým salátem a lososem, potom jsme se zajeli podívat do lesoparku na tučňáky a losa. Ten byl ale asi nějaký uražený, protože se nám ukazoval pouze zezadu.
Následně jsme přejeli na vyhlídku, kde jsme si snědli zakoupené bagety.
Navštívili jsme také Volvo muzeum, které na mě nicméně neudělalo příliš velký dojem, krom toho, že jsem samozřejmě ráda, že vyvinuli tříbodový pás.











Další, předposlední zastávkou bylo Universeum. Úplně nevím, jak to popsat, je zde akvárium, ukázky různých biomů, velká sekce deštného pralesa (kde dokonce prší) a pár místností s fyzikálními pokusy či hrami. Pan průvodce nás zde s paní učitelkou rozdělili do skupin na "hru", abychom vyvinuli nějakou tu aktivitu, nicméně já bych si asi Universeum užila o mnoho více, kdybych nemusela hledat nenalezitelné informace o Bříze zakrslé. V podvečerních hodinách jsme se pak přemístili do zábavního parku Liseberg, kde jsme s holkami vyzkoušely dvě atrakce. Nikdy jsem ještě v podobném parku nebyla, takže nemám s čím srovnávat, ale když odhlédnu od toho, že všechny atrakce stály spoustu peněz, se mi to moc líbilo a celý park byl napohled hrozně pěkný. :)









Sedmý den jsme začali návštěvou dvou muzeí v Jönköpingu. První z nich bylo muzeum Husqvarna, kde jsme si prošli expozici zahrnující nejen tradičně dopravní prostředky a zahradní náčiní, ale i například domácí spotřebiče nebo šicí stroje. Chvilku před odjezdem jsme si ještě prošli historickou část dřívější vesničky, kde se dnes prodávají hlavně rukodělné výrobky.
Druhé muzeum se týkalo výroby zápalek a hlavně vynálezu bezpečné zápalky. Toto muzeum bylo moc pěkné a na konci prohlídky jsme si mohli zkusit vyrobit tradiční obal na zápalky.
Zbytek dne jsme strávili v Jönköpingském aquaparku, převážně naložené ve vířivce, ačkoli občas jsme se šli podívat i do vlnobití, či na tobogán.













Následující ráno jsme si už definitivně zabalili věci a opustili penzion. Po pár hodinách jízdy jsme se trajektem přeplavili do Dánska, kde nás čekala návštěva hlavního města - Kodaně. Zde jsme si prohlédli sochu Malé mořské víly (dvakrát setnutá hlava, poprvé ji našli, podruhé ne, ztracená ruka, oblečena do bikin či burky). Obešli jsme si nejznámější místa, například nejstarší část - přístav Nyhavn (v překladu paradoxně Nový přístav). Navštívili jsme také zdejší streetfoodovou halu se zajímavou atmosférou, vedle které právě probíhala výstava Yoko Ono, kde každý mohl napsat své přání na visačku, a tu poté zavěsit na jeden ze stromečků, které k tomu byly určené.
Dočkali jsme se také projížďky na lodičce s podrobným výkladem o okolí a po procházce na nákupní zóně jsme se vydali na závěrečnou cestu domů. V úterý ráno jsme pak přijeli zpět domů. :)




















Zájezd do Švédska byl rozhodně jeden z nejhezčích, na kterých jsem byla a ráda bych si to ještě někdy zopakovala, ač pravděpodobně již ne na našem gymnáziu. Nicméně severské země mě docela okouzlily a víte co, hlavně tam není takový vedro. :D
(Nezmohla jsem se na sofistikovanější závěr.)

Přeji všem krásný zbytek podzimních prázdnin, dostatek odpočinku a krásný podzim!
Šárka Matty

P.S. Co myslíte, asi je ještě brzy těšit se na Vánoce, že? :) A povězte mi, jak se máte? 

4 komentáře:

  1. To vypadá, že jsem byla na úplně tom samém zájezdu se školou. :) Vracely se mi všechny ty vzpomínky na ta místa, ale i na tu chatu samotnou, na pana Šmída...:D Hned bych se tam vrátila. Moc pěkné fotky. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jů, no vidíš. :) Já taky, celkem celý ten zájezd překonal má očekávání. :) A Švédsko je fakt krásné.

      Vymazat
  2. Jůů, já ti to Švédsko ták závidím! Ty fotky jsou tak strašně super a že to byl školní zájezd, no, asi bych v tomhle případě nepohrdla, díky té lokaci. :) A ta poslední fotka mi vyrazila dech! :3
    Upřímně, trochu se Vánoc děsím, nebo spíš toho, jak rychle se zase přiblížily. Ale těšit se můžeš, proč ne. :) :D

    Mám se.. inu, trochu hekticky, ale prázdniny byly příjemné. Škoda, že zase tak rychle utekly. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Určitě se tam taky někdy podivaspodíváš! ;) Děkuju. :) Mně obvykle nevadí, když jsou to zájezdy se školou, bývají totiž o dost levnější, než kdybych tam chtěla jet sama a člověk pak už ani nemusí nic řešit. Spíš mě mrzí, že tohle byl vlastně asi nejspíš poslední, na kterém jsem byla. :)
      Jé, to mě taky trochu děsí, že se tak rychle blíží Ale na druhou stranu se moc těším. :)
      To rozhodně ano. :) Tak se měj pěkně!

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)