středa 7. září 2016

Ticho

V tichých hájích,
zákrutech lidských duší,
které co nenajdou klid.

 ***
Ztratil se rozum.
Smáčený a od bláta
jen tiše pláče.

***



***
Dotek a pocit
 obklopeni tichem sní,
již se nespatří,

***
Slečna sirka a
mlčenlivý plamínek
tančí bez hudby.

***
Zaznělo ticho
směle ohlašující 
smrt bojovníka.

***
Visíme jako
dvě vzdálená souhvězdí,
co se neslyší

***
Melancholie
ví, že lidem překáží,
že ji odvedou.
  
***
Ahoj :)
Konečeně jsem něco málo sepsala do (S)nové výzvy, tentokrát je to několik haiku, které více či méně spojuje téma Ticho. První dvě možná vypadají, že na sebe navazují, ale je to spíš na každém, jak se mu to bude líbit víc, vzhledem k tomu, že oficiálně by to na sebe navazovat asi nemělo. Ale to je asi to poslední, čím bych se měla zabývat, vzhledem k tomu, že ani krásy přírody má haiku nikdy neopěvují.
Nicméně naposled jsem psala spíše pouze shluky slov a frází, jak mi přišly na jazyk, dnes se jedná převážně o věty. Nevím, jak to má být a ani nevím, co se mi líbí víc, to jenom tak pro informaci. :)
Zároveň jsem i vybrala fotku z letní dovolené, kterou mám moc ráda, a která podle mě ticho tak nějak symbolizuje. 
Na konec mám ještě pár, veršů, slov, čehosi, které jsem nechtěla jen tak nechat ladem, a přitom mi nešly smysluplně poskládat do haiku. Po chvíli jsem si vzpomněla, že Iris v jednom ze svých článků na konci uvedla "něco jako prodloužené haiku". Zpětně jsem si to našla a zjistila, že se jedná o tanku. Využila jsem svých znovunabytých znalostí a předkládám vám tedy zatím první tanku, kterou jsem kdy napsala. A děkuji Iris za rozšíření básnických obzorů. :)

Je to smutné, že
i přes veškerou snahu
hluchý snoubenec
panenky z porcelánu
neslyší, co neříká. 

Mějte se krásně, hodně štěstí ve škole a co nejvíc veselých zážitků!
Šárka Matty

P.S. Co pro vás znamená ticho? Máte nějakou fotku, která ho ve vašich očích symbolizuje?

6 komentářů:

  1. Ano, jsem ale přesvědčená, že ten onen útvar jsem i vysvětlila jako tanku. :)
    Haiku jsou pěkná. Akorát v tom prvním ti nevychází slabiky. (Argumenty, proč na tom nezáleží, za 3, 2, 1... ;)) Ale mají atmosféru a tak.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Vysvětlila, já to myslela tak, že jsem si zpětně našla ten tvůj článek a v něm zjistila, že je to Týnka díky tomu, že to tam vysvětluješ. Omlouvám se, koukám, že dneska se vyjadřuji hrozně nesrozumitelně. :)
      Nene, argumentovat nijak nemůžu, máš pravdu,mám to špatně. Ono tam mělo totiž být "co" místo "které". Mám to tak napsané na pomocném papíře. Akorát jsem to při přepisování asi nějak samovolně zaměnila. Opravím to. :)
      Díky :)

      Vymazat
    2. Tanka, ne Týnka. To je tak, když komentuji z mobilu, autokorekce se snaží být vtipná. :D

      Vymazat
    3. Omlouvám se, špatně jsem to pochopila. Opravovat už nebudu :)

      Vymazat
  2. Haiku se mi jako útvar líbí, někdy se píší snadno, jindy to jde ztuha. Ale jde tam především o pocity a těch je ve tvých tichých větných haiku plno. Ticho. Někdy příjemné, jindy trapné, smutné. Najít člověka, se kterým můžeš mlčet, je stejně největší zázrak. U nás doma moc ticho není a proto, když už se v tichém prostředí ocitnu, jsem spokojená. Možná proto vstávám ráno v pět, i když bych si mohla ještě hodinku přispat. To ranní ticho, venčení psa za vycházejícího slunce tichou vesnicí bez aut a dětí.. :D :)
    A tanku se mi líbí taky moc! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky. :)
      To rozhodně, najít lidi, se kterými můžeš mlčet je nejkrásnější. Pár takových lidí mám a jsem za ně vděčná. Normálně mě totiž ticho hlavně znervózňuje, nedokážu odhadnout jeho důvod.
      Ale u některých lidí vím (a třeba poznám), že když mlčíme, nemusí to nutně znamenat, že je na mě dotyčná osoba naštvaná. :)
      U nás doma je naopak ticho po většinu času. Jsem tu jen tři. :) Sice se občas cítím osamělá, nicméně mám takové klidné prostředí ráda. Potom mě vždycky dostane ten nápor zvuku a akce, když třeba přijede brácha s rodinou. :D
      Takové ranní procházky musí být skvělé. Já bohužel nemám toho psa, abych měla nějaký důvod vstát, jsem moc líná. Ale i přesto je ráno má nejoblíbenější část dne. :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)