pondělí 12. září 2016

Proč nejsem knihomol


  • protože nečtu závratným tempem a zvládám max. 3-4 knihy za měsíc
  • protože občas nemám čtecí období a nečtu skoro vůbec (třeba teď)
  • protože ráda poslouchám hudbu v autobuse cestou domů, takže někdy knihu ani nevytáhnu
  • taky proto, že ráda takříkajíc koukám do blba a přemýšlím o všem možném, i ve chvílích, kdy s sebou knihu mám a bylo by krásně možné, abych si četla
  • protože občas mi trvá přečíst knihu víc než rok nebo dva
  • protože je mi jedno, pokud knihu poliji (zatím se mi to tedy nikdy nestalo, ale bylo by mi to jedno)
  • protože půjčuji knihy i lidem, u kterých si nejsem jistá, že mi je vrátí
  • protože ráda půjčuji knihy přesto, že by mi je někdo mohl zničit
  • protože mi nevadí, když mi někdo knihu poničí (ale neříkám, že to není dostatečný důvod vzít si od někoho čokoládu, pokud ji nabízí)
  • protože si nečtu ve vaně, je mi v ní vedro
  • protože ke čtení skoro nikdy nepiji kávu
  • protože nepíšu knižní recenze, moc (ačkoli bych se k tomu ráda někdy vrátila)
  • protože často vracím do knihovny knihy, které jsem nepřečetla
  • protože mi nevadí nechat knihu nedočtenou
  • protože často koukám na konec knih a nevadí mi to (a nestydím se za to)
  • protože se mi občas líbí film víc, než kniha
  • protože se zřídkakdy zapojuji do knižních soutěží od Martinusu
  • protože jsem z Martinusu objednávala všehovšudy jednou, jelikož si myslím, že mají knihy zbytečně předražené (měla jsem slevenku, objednala jsem si omalovánky a přišla mi s nimi záložka určená do kuchařky, fakt díky :D)
  • protože jsem nikdy nebyla na náplavce 
  • protože jsem si nikdy nečetla v kavárně
Ahoj. :)
Původně jsem chtěla napsat dlouhý duchaplný článek o tom, jak už se necítím být součástí čtenářské komunity, jenže mi to nešlo, takže jsem alespoň neformálně sepsala body, proč se jí už necítím být.
Celé se to snažím směřovat tím směrem, že přesto, že já osobně se za knihomola považuji, připadá mi, že už neodpovídám novodobé definici tohoto slova. 
Zbožňuji knížky, mám ráda literaturu, mám ráda jazyky a slova, ale občas mi přijde, že už to nestačí. 

Že asi nejsem správný knihomol, když knihám nevěnuji celý svůj účet na Instagramu a nejsem ochotná jet na knižní sraz do Brna. No dobře, to už možná trochu přeháním, ale vy určitě budete chápat, jak to myslím. :D
Takže tohle je článek určený všem, kteří mají rádi knihy a literaturu stejně jako já, a přesto si připadají, že si nezaslouží být jmenovaní knihomolem. Všichni si to zasloužíme, tak. :)

Taky jsem chtěla zase jednou jenom něco napsat, protože to už tolik nedělám. Inspirace si vzala dovolenou. A asi se bojím, aby mě někdo nezakousl. Ale je to můj blog a uvědomění si, že sem můžu psát naprosto cokoliv je nádherně osvobozující. :)
Mějte se moc pěkně, doufám, že vás v té škole už moc nezničili. :)
Šárka Matty

P.S. Cítíte se vy být knihomolem? A jak se máte? :)

8 komentářů:

  1. Poslední dobou mám trochu strach, že se čtení změnilo na něco trochu hipsterského (viz knihami přeplněný Instagram a Náplavka). Až na body o půjčování knih to mám úplně stejně. :D

    OdpovědětVymazat
  2. No jo, Martinus, to je spíš značka než knížky jako takové. Jde totiž o ty fotky na instagramu s hashtagem #vicecasunacteni. Ještě bys měla připsat, že nejsi knihomol, pokud nemáš jejich slavné knihotriko. :D
    Já teď taky moc nečtu, knížku většinou ani nenosím do školy, byť jich mám rozečtených několik. A po večerech to taky nedávám. Ale vlastně mě to tolik netrápí. K recenzi by mi měla přijít Vážka v jantaru a jinak jsem tak nějak knihomolem sama pro sebe než pro blogosféru.

    Směj se a nesmutni, inspirace si asi vzaly hromadnou dovolenou a odjely někam hodně daleko. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Viď? taky mi přijde. :) Nejsem, nemám ho a radši si vyrábím trika vlastní. :D
      Tak to já mám momentálně taky nějakou čtecí pauzu, přijde mi, že mám nepořádek v tom, co mám rozečtené a nedočtené a trochu mě to užírá a odrazuje od čtení. :D
      Tak to se moc těším na recenzi. :)

      Pravděpodobně. :D Také se měj krásně!

      Vymazat
  3. Jej, pokud ty nejseš knihomol, co bych pak musela být já? Naprostý ignorant?
    Já se považovala za osobu hodně čtoucí. Pak jsem objevila knižní blogy a náhle jsem ze sebe začala mít pocit, že jsem prostě odpad, kterému nejde ani to čtení. Mám problémy s koncentrací a nevydržím dlouho koukat do jedné knihy. Taky mám ve zvyku knihu odložit, když mě nebaví nebo dokonce irituje. A abych přečetla víc než 1 knihu za měsíc, o tom se mi může leda tak zdát. Kvůli tomu jsem si smazala i výzvu na Goodreads a možná si smažu i celý Goodreads.
    Vadí mi, jak se dneska lidi posuzují podle toho, jestli čtou nebo ne. I kvůli tomu se tolik distancuji od celé té kolonie knižních blogerů. Upřímně, je lepší napsat jednu srdečnou recenzi za čtvrtrok, než je chrlit jako na běžícím páse, ať už vypadají jakkoliv.
    A vlastně ani neprahnu po nálepce knihomola. V dnešní době je to snobství a závod, který buď běžíš, anebo jsi intelektuální odpadlík. To radši budu ten odpadlík a nesnažit se za každou cenu vyhovět nějaké "správné" škatulce.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ale houby, žádný ignorant. :D Každý, kdo se tak cítí má právo být knihomolem. :)
      To všechno vůbec nevadí, podle mě je důležité, že člověk čte a ne jak nebo jestli málo. :)
      Nemaž, Ráda se u tebe inspiruji.
      To rozhodně. :)
      Já se snažím mít svou vlastní škatulku. :D
      Díky za komentář, měj se pěkně! :)

      Vymazat
  4. Jsem v tom s tebou. A z Martinusu jsem objednávala asi jenom dvakrát. Jednou Alenku a jednou vánoční nálož. Protože bylo poštovné zdarma. Jinak jsem chudý student a knížky objednávám jinde. :D
    Super článek, pobavil! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky, taky. Chudý student, co objednává z levneucebnice.cz. Tematicky. :D
      Díky moc, to jsem ráda. :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)