středa 10. srpna 2016

Summer playlist

Ahoj!
Dostala jsem hroznou chuť vytvořit si tady na blogu další playlist. Tentokrát je to už čtvrtý v pořadí, další letní. Možná je už trochu v pozdě, víc než polovina prázdnin za námi, ale co. Za chvíli zase odjíždím pryč, tedy vlastně odlétám. Bude to sranda, letěla jsem naposledy, když mi bylo 8 a vůbec si to nepamatuji. Taky mě dost děsí letiště, ale třeba mi právě tyhle písničky v uších a kniha v rukou pomůžou se tím prokousat. :)
Doufám tedy, že si užíváte léto bez karambolů a přeji pěkný poslech.

1) X Ambassadors - American Oxygen
Když propukl ten největší boom okolo písničky Renegades, tak jsem to ani moc neregistrovala, ačkoli písnička to vůbec není špatná. Potom jsem se ale jednou nějakým omylem dostala k American Oxygen. Znala jsem verzi od Rihanny (která ovšem vůbec není tak dobrá) a zjistila, že původně píseň pochází od X ambassadors. A tuhle originální, tak nějak čistší verzi jsem si zamilovala.
Uznávám, že nezní vyloženě letně a vesele, ale já je teď stejně poslouchám často.


Dále stojí za zmínku: Unconsolable, Unsteady, Renegades

2) Keira Knightley - Coming Up Roses
Taky jste nevěděli, že Keira umí zpívat? A že to nezní úplně nejhůř? :)
Já to zjistila, až když jsem si pustila film Love song, převážně proto, že tam hraje Hulk a James Corden. :D A stejně jako to není špatný film, tak jeho soundtrack stojí za poslech. Ty písničky jsou si všechny sice "stylově" hrozně podobné, ale na mě působí hrozně klidně a příjemně.


Dále stojí za zmínku: A Step You Can't Take Back, Tell Me If You Wanna Go Home

3) Of Monsters and Men - Winter Sound
Když mi loni kamarádka pustila písničku Dirty Paws, prohlásila jsem, že mám asi novou oblíbenou kapelu. Do té doby jsem znala od OMAM pouze Little Talks, což je pravděpodobně jejich nejznámější singl (mimochodem velmi oprávněně, řekla bych). Po tomto večeru se samozřejmě vůbec nic nezměnilo a já na tuto kapelu úplně zapomněla. Znovu jsem ji objevila až letos na jaře a teď mám doopravdy další oblíbenou kapelu. Moc bych chtěla jejich cédéčko, ale nejdřív se mi nedařilo ho sehnat a potom jsem potřebovala důležitější věci. Je smutné, jak všeobecně nosiče hudby hrozně upozadilo YouTube nebo třeba Spotify. Jenže je to prostě o tolik jedodušší.
Nicméně, Winter Sound asi není moje nejoblíbenější písnička od Of Monsters and Men, ale teď v létě ji poslouchám nejvíc. :)
(Jo a ty jejich klipy jsou taky božské!)


Dále stojí za zmínku: Mountain Sound, From Finner, King and Lionheart, Wolves Without Teeth, Empire a další

4) Coldplay - Up&Up
Až (pokud) budete poslochat tuhle písničku, moc vás prosím, udělejte si chvilku a koukněte se na ten videoklip. Protože je neskutečně surrealisticky nádherný a já se od něj téměř nikdy nedokážu odtrhnout, přestože jsem ho viděla už spoustakrát. Naštěstí mám od Coldplay celé jejich nejnovější album, tudíž netrávím tolik času denně nad videem. :D
A Head Full Of Dreams, jak se nové CD Coldplay jmenuje je zase o něco jiné, než jejich předchozí, ale přesto je v něm spousta takového toho "jo, tohle jsou Coldplay". Nedohledávala jsem takový ten background příběh, ale působí to na mě dojmem, jako by se celá kapela posouvala nějakým víc spirituálním směrem. :)


Dále stojí za zmínku: Hymn for the weekend, Fun

5) James Young - I'll Be Good
K této písni mám asi nejmíň, co říct, jelikož na mě jednou mrkla z hlavní stránky na YouTube, já si ji pustila a hrozně se mi zalíbila.  :)
(Taky jsem si ji poslechla asi dvacetkrát za sebou při sbírání borůvek, a tak mi připomíná dovolenou, ale to asi nikoho nezajímá.)


6) David Bowie - Rebel Rebel
Netuším proč, ale Bowieho mám spojeného s cestováním a tím předodjezdovým shonem a balením. Nejradši mám - a nejspíš vždycky budu mít - Heroes, jenže ta už tu byla minule, proto dnes Rebel Rebel. Text asi nemá moc velkou výpovědní hodnotu (nebo ho možná nechápu), jenže je to neskutečně chytlavá písnička. Taky svým způsobem neskutečně letní. :)


Dále stojí za zmínku: Heroes, Starman, Life on Mars?

7) Hozier - Work Song
S Hozierem mám zvláštní vztah. Když se na hudební scéně poprvé objevilo Take me to church, nadchla jsem se pro tu písničku. Časem mě to ale docela přešlo, jelikož ji hráli snad úplně všude a dneska mi už skoro vadí. Nicméně samotný hlas zpěváka a řekněme hudební směr, kterým se vydal, se mi poměrně zamlouvá a Work Song je prostě boží. Je takový...poetický.

When my time comes around
lay me gently on the cold dark earth.
No grave can hold my body down
I'll crawl home to her.


Dále stojí za zmínku: Someone New, From Eden

8) Oh Wonder - Lose It
Není to poprvé, co tady na blogu vychvaluji naši sbormystryni a paní učitelku hudební výchovy. Výuka tohoto uměleckého předmětu pro mě sice letošním ročníkem skončila, ale pořád mám ještě naši paní učitelku v přátelích na Facebooku (možná to je kapku divné, nevím, jak to chodí jinde, ale je to i kvůli sboru), a tak nejsem ochuzena o zajímavé hudební tipy. Před pár dny (včera?! těžko říct, poněkud mi to splývá) sdílela písničku Lose It od Oh Wonder. Doteď jsem měla jenom matné ponětí o tom, že taková skupina (je to pořád hudební skupina, když jsou jenom dva?) existuje. 
Lose It je ale moc fajn. A stejně tak i některé další písničky od Oh Wonder. Rozhodně nebudou chybět v mém cestovním playlistu. :)


Dále stojí za zmínku: Without You, Drive, All We Do

A tím dnes skončím. Není to tak rozmanité jako bylo minule, nemám tu kupříkladu vůbec nic českého, nejspíš na to nemám náladu.
Doufám, že jste si v mém playlistu našli třeba alespoň jednu sympatickou písničku a nebo, že vás to třeba inspirovalo k vytvoření vlastního letního seznamu. :)
Na úplný závěr tu mám ještě takovou jednohubku. Mash-up písniček letošního léta od tří neskutečně talentovaných francouzek (doporučuji shlédnout i Summer 2015 a Summer 2014), na který jsem čekala celé letošní léto. Většinu zde zakomponovaných písniček ani neznám, ale možná o to je to ještě hezčí. :)


Mějte se co nejkrásněji!
Šárka Matty

P.S. Co právě posloucháte vy? Jaká je vaše písnička letošního léte?

13 komentářů:

  1. Jelikož jsem na instagramu viděla pár pěkných záběrů, například katedrálu sv. Pavla, věřím, že jsi doletěla v pořádku. Písničkami se v letadle rozhodně nic nezkazí. :) Já si teď stahovala nové do mobilu, celkem už jich tam mám 273. :D

    Pěkné letní hudební dny přeji ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, doletěla v pohodě. :) Teď jsem zpátky a málem nám to uletělo, cesta zpátky bal síla. :D
      Akorát jsem je musela mít dost nahlas, před "letadlo" jsem moc neslyšela. :)
      To je ještě dobrý, já mám v telefonu písniček 578. :D
      Tobě též!

      Vymazat
  2. Máš skvělý vkus!
    Já jsem Love song ještě neviděla, ale někdy si ho už vážně musím stáhnout, protože je to prý pěkné. A písničky od Keiry (nikdy nevím, jak správně se její jméno píše) jsou skvělé!
    Hezký výběr :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mnohokráte děkuji! :)
      Určitě se na to podívej, je to pěkné oddechový hudební film. ;)

      Vymazat
  3. Já poslouchám to, co se právě hraje v Óčku, ale jinak poslouchám The Xx nebo takové ty neobjevené skupiny...
    Of Monsters and Man poslouchám už taky kolik let a ta druhá písnička se mi zdá taková uklidňující... Tuhle hudbu mám taky strašně ráda! :3
    A luxusní klip má Coldplay, žasnu nad tím, co udělali. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, Óčko jsem neměla puštěné už věky, musím to někdy zkusit, abych věděla, co vůbec hrajou. :)
      Já taky. :)
      Je skvělý. ;)

      Vymazat
  4. Já si právě tohle léto jedu skoro jenom český :D Teď nás s Elou nejvíc baví Jelen-Jelen, Mirai-Cesta z města a Chinaski-Vrchlabí :) Ale to asi bude lehce ovlivněný tím fesťákem, na kterým jsme byly :D A z těhle všech nahoře mám ráda (znám) jen Up&Up, a i když jsem si to všechno poctivě pustila, nic mě extra nenadchlo. Možná dám ještě druhý poslech OMAM, líbí se mi ten fousáč :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě vůbec. :D Jelena od Jelena znám dlouho, jak mám to jejich cédo, tak je skvělá. Vestu z města vůbec neznám, pustím a Vrchlabí jsem jednou slyšela v rádiu v autě, ale vůbec mě nenapadlo, že je to nová písnička. :D
      Nevadí. ;) Jo? :D Tak aspoň něco. :D

      Vymazat
    2. Vestu z města taky neznám :D :D A Vrchlabí vůbec není nová písnička, jen nově objevená - dříve opomíjená :D

      Vymazat
  5. Tak, poslechla jsem si to všechno (to obvykle nedělám! :D Což bych možná neměla přiznávat.) a všechny ty písničky bych k tobě hned přiřadila, takovou tou atmosférou. :) Jsou skvělé, moc se mi všechny líbí. I když některé si budu muset poslechnout víckrát, abych jim trochu přišla na notu. Což učiním. Znala jsem jen Work song od Hoziera (toho mám moc ráda). A nejvíc se mi líbí Winter Sound.
    Já v létě poslouchám to samé, co jindy, ale nedávno jsem objevila skupinu The Lumineers a jsem z nich nadšená, i když to trochu vybočuje ze stylu hudby, který běžně poslouchám. Předpokládám, že je znáš. :)
    Takže díky za hezké hudební tipy.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych to asi taky neměla psát, ale občas to taky neposlouchám všechno. :D Jé, to jě hezký. :) To úplně chápu, třeba Oh Wonder mi taky "chvíli trvali", ale pak jsem si to zamilovala. :)
      Winter Sound bude asi taky moje oblíbená letošního léta. Je úžasná.
      Znám. :) The Lumineers jsou bezva, chvíli jsem uvažovala, že bych je sem taky dala. Nakonec jsem si to rozmyslela, ale už si nepamatuji proč. :) Mám ráda jejich Ofélii.
      Za málo. :)

      Vymazat
  6. Na film Love Song jsem se nedávno podívala a písničky z něj bych si mohla pouštět pořád, jsou tak skvělé! :) Z tvého výběru ještě poslouchám Up&Up od Coldplay, moc se mi líbí i videoklip ♥

    GIVEAWAYAnother Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo, je to moc fajn. :)
      Je krásný. :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)