úterý 28. června 2016

Francie II.

Ahojte, nechce se mi tahat červnové zážitky do července, jelikož mám ráda všechno v hlavě zaškatulkované a jaksi uzavřené, a tak přináším slíbenou druhou část fotočlánku z Francie.
Tento článek bude pravděpodobně trochu informačně chudší, protože jsem toho určitě tak tři čtvrtiny zapomněla, ale fotek bude regulérní počet, a to mě snad zachrání. :)

Možná vám ale pohled na všechny ty další upršené fotky zpříjemní den v těhle vedrech (i když to tedy teď ještě není nejhorší), mně určitě. :)


Minule jsem skončila u sopky Puy de Dome, ze které jsme nic neviděli, a kterou jsme zakončili náš třetí den. Ve čtvrtek ráno jsme poté vyrazili do Lyonu, ze kterého si nejvíc vybavuji béžovou všude kolem a nejspíš budu mít takhle zapamatovaný Lyon nadosmrti. Domy a katedrály ve světlých barvách, rozvodněná Rhôna a všechno schované za dešťovou clonou. Ráno jsem v autobuse zanechala deštník, v dobré víře, že bude celý den pouze poprchávat, jako tomu bylo tou dobou. Víc jsem se mýlit nemohla, protože než jsme vylezli spoustu schodů nahoru k bazilice Notre Dame de Fourvière, promokla mi i softshellka, kterou jsem měla na sobě. Nemluvě o tom, že neměla kapuci. :)

Ale bazilika to byla pěkná, ačkoli na mě trochu přezdobená. Což je nejspíš to, proč se do ní chodí. Pak jsme navštívili ještě Katedrálu sv. Jana Křtitele (odtud je většina černobílých fotografií níže), která je trochu známější a troufám se tvrdit, že i hezčí (rozhodně k ní nevede tolik schodů). Následoval rozchod, během kterého jsem si koupila palačinky a několik pohledů a jelo se na ochutnávku vína.










Taky tu měli stezku. K bazilice. A po růžích. :)



Má jediná fotka z baziliky.


V Lyonu jsou také zbytky starořímského divadla, které bych si asi moc užila, nebýt toho deště, vypadalo pěkně. :)



Na ulici ve stánku se suvenýry prodávali deštníky, vystavené vzhůru nohama. Napršelo do nich. 


Není nad ovocné svačinky do kapsy z Carrefouru. 



Tyhle malé flašinety (?) si pamatuji už z Paříže, kde jsem byla před dvěma lety, ale pravděpodobně je mají v každém větším turistickém městě. Hrozně mě baví na to drnkat. Záběr na Greensleaves je tu možná proto, že jsme to zpívali ve sboru, ale spíš proto, že je to fakt pěkná skladba. :)

Jak už jsem se zmínila, po návštěvě Lyonu jsme přejeli do oblasti Beaujolais, která je známá produkcí vína. Z toho důvodu byla v plánu ochutnávka, která se ale z mého pohledu absolutně nepovedla. Nejsem žádný pijan alkoholu, sotva si něco dám, ale když už jsem ve vinařské oblasti, degustace je v programu a plnoletá budu ani ne za rok, ráda bych aspoň ochutnala. Problém byl (prý) ve dvou článcích učitelského dozoru, ostatní by nás, sedmnáctileté, možná nechali. Ale kdoví. Nicméně ochutnávka vína nakonec vypadala tak, že ochutnávala ta hrstka osmnáctiletých studentů a všichni učitelé, zatímco my ostatní jsme na ně zhruba hodinu koukali. No zábavné to nebylo a ještě méně zábavné bylo poslouchat následné stížnosti našeho pana průvodce na to, jak málo máme času. 

Ochutnávka vína prostě do školního zájezdu nepatří, toť má jediná výtka k celému zájezdu.

Po degustaci jsme vyrazili směrem k městečku Annecy, které je sice menší, ale za to překrásné. Pokud bych měla nějaké místo ze zájezdu doporučit, asi bych řekla Annecy, protože tam bylo nádherně. Tohle městečko leží na břehu stejnojmenného jezera a je protkané vodními kanály. A všude tam prodávají palačinky a zmrzlinu. :)
A co teprve za sluníčka, to musí být paráda!



¨

















"Cos to pila?!"
"Já nevím, asi nějakýho mravence, nebo co to bylo..."














Ani v tomto článku nesmí chybět mekčiáto. ;) :D

V Annecy jsme zakončili náš předposlední den (pokud nepočítám ranní sobotní příjezd domů) a další ráno jsme vyrazili do střediska zimních sportů - města na úpatí hory Mont Blanc, Chamonix. Výhled na nejvyšší horu Evropy z plošiny ve vyšší nadmořské výšce jsme vzdali, opět kvůli počasí, což ovšem nakonec vůbec nevadilo, protože místo toho jsme podnikli výlet k ledovci a do ledovcové jeskyně. Vlastně asi spíš jenom ledové jeskyně v ledovci, jakože vytesané. Nevím, jestli je mezi tím rozdíl. U jeskyně se na nás na chvíli usmálo štěstí, protože se rozestoupily mraky a kus ledovce byl poměrně dobře vidět. Cestou zpět se počasí vrátilo k normálu. :)









K ledovci se musí vláčkem nahoru a potom lanovkou a ještě po schodech dolů, tak moc se za poslední dvě desetiletí zmenšil (zhruba). Dřív dosahoval až k místu, kde začínají schody, pokud jsem to správně pochopila. 











Andulka a medvědí zadek. :D



Svišti vám budou doma svištět v meganepraktickém pravítku jenom za osm euro. 


Jo, je to baťůžek. :D



Záblesk modré oblohy, bohužel jenom z autobusu na cestě do Švýcarska. 


Také pohled z autobusu.

A úplně poslední zastávkou našeho výletu byla čokoládovna Nestlé-Cailler ve městě Broc ve Švýcarsku. V čokoládovně jsme měli objednanou prohlídku, která byla nakonec vlastně poměrně pěkná, všechno bylo srozumitelné a napůl interaktivní a pořád někde něco svítilo a hýbalo se a procházelo se dveřmi, které se samy otevíraly a tak. Nestlé očividně prostředky na lákání turistů nešetří. Nevím, jestli je to dobře, nebo špatně. Každopádně prohlídka obsáhla všechny naše smysly, protože na závěr pro nás byla přichystána i ochutnávka. Jak by taky ne, přijde mi, že od čokoládovny se to tak nějak očekává.  

Ostatní moje poznatky ze Švýcarska sestávají z toho, že Bleskmobil tu má příšerný tarif. Minuta hovoru za 42 korun. :D 




Co se týče samotné čokolády, tak myslím, že jsem jedla i lepší. Ale jako dobrý.




Za pohledy chtěli něco okolo dvou eur, tak jsem se jim na ně vykašlala a vyfotila si je. 


Cestou domů jsme koukali na Pelíšky, bylo to boží, ty mě nikdy neomrzí. :)



Na úplný závěr už jenom východ slunce, někde na trase, nejsem schopná spolehlivě odhadnout, kde to mohlo být. Ale na tom vlastně vůbec nezáleží. :)

Na začátku, ještě než jsme vůbec odjeli z Česka, jsem si říkala, jestli jsem udělala dobře, že jedu opět do Francie, kde už jsem se školou jednou byla. Teď jsem moc ráda, že jsem jela, protože to byla úplně jiná část Francie, jiná místa (ve Francii to taky samozřejmě nevypadá všude stejně, žejo) a spousta pěkných zážitků. Navíc kdy se vám to poštěstí jet do Francie a strávit tam pět dní trvalého deště? ;)

Doufám, že jsem vás neunudila k smrti, a že jste v případě pudu záchovy vlastních mozkových buněk přeskočili některé odstavce. A že se vám třeba některé fotky i líbily. :)
Mějte se moc krásně a šťastnou cestu, ať už se o prázdninách chystáte kamkoliv!
Šárka Matty

P.S. Kam byste se nejradši podívali (letos v létě, příští rok, za život...)? Co je pro vás ideálem dovolené? Spíš líná pláž nebo akční hory? :)

Bonus: 


8 komentářů:

  1. Skvělá druhá část! Je fakt dobře, žes to rozdělila, jinak by to byl fakt hodně dlouhý článek. Oba dva jsou takhle "tak akorát" a jejich čtení-prohlížení jsem si fakt užila. Ve Francii jsem ještě nebyla, ale určitě bych se tam ráda podívala. Ale nespěchám na to, on ji snad nikdo do povětří nevyhodí... :D :)
    Ty deštníky, do kterých prší, jsou boží :D Ale snad úplně nejgeniálnější mi připadají ty fotky z těch jeskyň nebo co to vlastně je :D Už na instagramu jsem si říkala, že to je prostě meisterstück :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! Já věděla, proč to dělám no. Kdybych to spojila, tak by toho byl článek, jehož čtení najednou bych nejspíš vzdala i já sama. :D
      Jo? To jsem ráda. :)
      No, s tím vyhazováním do povětří bych si nebyla tak jistá. :/
      Tak se mi líbí. :) Jo, ty další jsou z ledové jeskyně no. :) Oo, díky, ale stejně myslím, že většinu za mě udělalo to prostředí. :D
      Měj se pěkně!

      Vymazat
  2. Nádhera!
    Ve Francii jsem ještě nebyla, ale doufám, že se tam někdy podívám, protože mi Francie přijde naprosto kouzelná a romantická.
    Všechny fotky se ti moc povedly!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji! :)
      Já si taky vždycky říkala, jak je Francie romantická a kouzelná. No a když jsem tam měla jet, tak jsem se najednou začala bát, že jsou mé představy příliš idylické. Naštěstí, tak kde jsem zatím byla to vypadalo tak, jak jsem si Francii vždycky představovala. Vlastně i překonala má očekávání. :)
      Určitě se tam někdy podíváš. ;)

      Vymazat
  3. Achch Francie!! Hned bych se tam znova podívala. :) Tvé fotky jsou moc pěkné, úplně na mě dýchá ta atmosféra. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! :) Taky bych se tam klidně vrátila. :)

      Vymazat
  4. To je kouzelné!!! Také bych se tam strašně ráda podívala.. Moc pěkné fotky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji! :) Přeji, aby se ti to podařilo. :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)