středa 15. června 2016

Francie I.

Ahojte,
sice mi to chvíli trvalo, ale jsem tu s prvním fotočlánkem z mého týdenního zájezdu do Francie. Cílovou destinaci jste nejspíš už odhadli podle fotek na instagramu, ale tak co. :)
Nedokážu dopředu odhadnout, jak moc se budu rozepisovat u jednotlivých věcí, ale shrnuto ve zkratce: Bylo to krásné a neskutečně deštivé. A rychlé, ale to je vždy.
Osobně moc nemám ráda takovou tu nevyváženost všech zájezdů, kdy strávíme čtyři hodiny v autobuse, abychom přejeli do města, kde si za hodinku prohlídneme historické centrum a hurá jinam. Ale chápu, že jinak to udělat prostě nejde. To bych musela jet někam třeba na měsíc, jenže shánějte na to lidi a peníze žejo.


Odjížděli jsme v pondělí 30.5. večer a vydali se směrem Dijon, kde jsme po (v mém případě) téměř probdělé noci na chvíli zakotvili. Prohlédli jsme si historické centrum (jak jinak), něco si o Dijonu řekli, nakoupili hořčice a uháněli dál.
Co se týče mých dojmů, Dijon se mi líbil moc. Taky je to poznat na fotkách, protože z Dijonu jich mám opravdu spoustu. Ono zmiňované historické centrum je tady totiž opravdu krásné a přišlo mi i docela velké a takové...malebné. Akorát celou dobu pršelo. Chvíli jsme si stěžovali, to jsme totiž ještě netušili, že další dny bude stejně, ba i hůř. Nakonec už ani nebylo vtipný. :)
(Jako nechápejte mě špatně, já mám déšť fakt moc ráda, ale když chce člověk něco z tý Francie vidět, tak se to moc nehodí. :D)



Tyhle první tři fotky jsou ještě od nás, akorát jsem neodolala těm mrakům a tak. :)







V Dijonu mají všude sovičky, jejich městský znak (nebo co). Tyhle vedou po památkách.


Naše dvě bio-chemikářky, sbormistryně (není vidět) a francouzštinářka.







A kdo si na ni sáhne, tomu přinese štěstí (je to sova, opět).
























Následovala další cesta autobusem, jejímž cílem bylo město Beaune, kde je historický hospic Hotel Dieu, který má (mimo jiné) nádhernou střechu. Ještě jsme si prošli centrum města a zamířili směrem k první formuli, kde jsme byli ubytovaní. V F1 jsem spala už před dvěma lety, když jsem byla ve Francii a řekla bych, že to bylo srovnatelné. Ubytování na jednu až dvě noci přijatelné a snídaně moc dobré. :)


Fotila Anička. :D

















Krom střech mají hezké taky podlahy. ;)





Dračí krev, ha.





Pokud u těchto fotek trochu tápete, tak prozradím, že v kalužích máte hledat siluety věžiček na střechách. Upřímně řečeno, já sama to tam skoro nevidím, ale stejně se mi ty kaluže hrozně líbí.







Na tom kole je upoutávka(?) - plakát(?) na výstavu, která se konala za těmi prosklenými dveřmi za fontánou. Na dveřích měli napsáno, že vstup je zdarma, tak jsem se tam trochu nakoukla a už na mě volal pán, ať se jdu podívat. Nejdřív to zkoušel francouzsky, ale nakonec jsme se domlouvali spíš lámanou angličtinou. Jednalo se (pokud jsem správně porozuměla) o výstavu prací čtyř místních výtvarníků a sochařů. Bohužel se tam nesmělo fotit, ale to jsem zjistila, až po tom, co jsem vyfotila toho pštrosa níže.





Co bych to byla za blogerku, kdybych si čas od času nevyfotila nějaký to kafe ze Starbucks.
Kecám, tohle bylo moje první.



Formule další den ráno. Jako obvykle, pršelo. :)
Druhý den jsme začali prohlídkou románského kostela ve městečku St-Nectaire, kde jsme si i zazpívali (protože akustika, víte co). Ve městě tam měli nejspíš zrovna nějaké slavnosti, protože všude visely barevné girlandy a vypadalo to moc pěkně.





















Ještě v dopoledních hodinách jsme potom dorazili ke hradu Murol. Ten je ze dvanáctého století a stojí hezky na kopečku, ale jak nás poučila paní průvodkyně (které jsem rozuměla, juchů), podobně vypadají v této oblasti (Auvergne) prý všechny hrady. Celkově byl moc fotogenický, ale světelné podmínky (tedy mlha přede mnou, mlha za mnou) se postaraly o to, že mé fotky hradu jako celku jsou nepoužitelné.





Na fotku se mi vloudil nějaký blíže neidentifikovatelný předmět.

























Po prohlídce hradu jsme se vydali k jezeru Lac Chambon, kde byl plánovaný piknik. Ukázalo se, že za deště se piknikovat nedá, a tak jsme jeli dál, do lázeňského městečka Le-Mont-Dore. Pokud mám být upřímná, tohle město ve mně moc velký dojem nezanechalo. Ale možná to bylo jen tím, že mi byla hrozná zima.
Na dalších fotkách je opět kostel. Tedy správně řečeno románská bazilika, což je asi rozdíl. Vypadá na fotkách tmavá, ale to je proto, že je tmavá. Je totiž postavená z čediče (snad).



















Pomyslných vrcholem tohoto dne měl být výjezd elektrickým vláčkem na vyhaslou sopku Puy de Dome, ze které je prý krásný výhled na pásmo dalších sopek. Hrozně mě mrzí, že jsme tam jeli za tak nepříznivého počasí, protože podle pohledů to musí být krása. My jsme krom mlhy a deště neviděli vůbec nic.










Myslím, že to prozatím stačí. Příště sepíšu něco o druhé polovině zájezdu. Snad to tak bude méně zahlcující, i když půlené články jsou vždycky zvláštním způsobem náročné. :)
Snad se vám některé fotky líbily, přesto, že jsou upršené a špatně nasvícené a jsou na nich až příliš často Aniččiny vlasy. :D
Mějte se co nejlépe,
Šárka Matty 

P.S. Byli jste ve Francii? Líbí se vám tam? Kde jste byli? Pořádá vaše škola podobné zájezdy? Jezdíte na ně? Kam se chystáte o prázdninách? :)

8 komentářů:

  1. Jůů! Tenhle fotočlánek je úplně bezva, nádherné dešťové fotky. Nechápu, jak jsi toho mohla nafotit tolik a tak skvěle, protože fotit při cestování za deště, to je fakt umění. Smekám, tleskám! Moc, moc jsem si tenhle článek plný fotek užila a už se těším na druhou polovinu! :) Na instagramu jsem samozřejmě spoustu věcí zahlédla, ale takhle v celku to působí asi lépe.
    Aniččiny vlasy mi nevadí a jak jsem už řekla, dešťové fotky jsou super. Ve Francii jako takové jsem nikdy nebyla, myslím ve stylu, že bych tam cestovala po památkách. Když jsem loni v létě jela s babičkou do Anglie, jednu noc jsme přespávali kousek od Calais, ale to vlastně nic nebylo. :) Ale ráda bych se tam podívala, o tom žádná. :)
    Na prázdniny mám fůru plánů, vlastně to žádné "prázdné dny" nebudou. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky díky moc. :)) Jako spousta fotek, na který jsem se těšila je po zpětném ohledání špatná, protože jsou tam třeba kapky a tak, takže to není tím, že já bych byla úžasná, mám víc zkažených fotek, než těch dobrých, tohle je asi spíš náhoda. :D
      Jé, to jsem ráda, že tě to baví. :))
      Jasně.
      Jo tak to ti závidím, já nechápu, jak to děláte, já prakticky o prázdninách nemám, co dělat. :/

      Vymazat
  2. Velice pěkné fotky, ty s Aničkou a pak ta s barevnými vlaječkami se mi líbí asi nejvíc. Francie je můj dlouholetý cestovní "sen", teď už spíš plán - je dost možné že v dohledné době se tam opravdu dostanu. Se školou jsem byla v Katalánsku, asi dva roky zpátky. Jinak totiž vůbec necestuji, nemám cesty ráda.
    O prázdninách nemám moc plánů, nebo aspoň ne takových, aby kohokoli zajímaly. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc děkuji! :)
      Tak to je bezva!
      Aha, no, já cestování samo o sobě taky nemusím, vlastně se mi docela příčí, ale potom, když už je člověk na místě, pak je to paráda. :)
      Tak to já taky ne. :D

      Vymazat
  3. Myslela jsem si, že to bude další príma článek, a tys mi mezitím uchystala malé osobní trápení; copak je to za ptáčka? Je hrozně podobný konipasu horskému, ale spíš je to mládě od sýkorky.. No, vážně mě štve, že to nedokážu určit :D (ale je to super článek i taak, fotky jsou fakt krásný ^.^)
    Francii ti závidím, zvlášť takhle na konci školního roku. Snad si to tam užiješ i přes to ošklivé počasí. Já jsem ve čtvrté a páté třídě jezdila se školou do Německa (tehdy jsem německy mluvila skoro plynně, kde jsou ty časy :) ), jinak jsme nikde nebyli.
    Prázdniny mám narvané, až se trochu bojím :). 4 tábory (jeden v Německu) a ještě chceme sjet kousek Ohře.. Ale kromě Německa se nikam daleko nedostanu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A tys mě zase vyděsila tím začátkem, už jsem si říkala, kdy přijde kritika. Ale pokud problém opravdu spočívá jenom v určení ptáčka, tak je to dobrý. :D Ačkoli s tím zrovna vůbec neporadím. Mládě od sýkorky by to klidně mohlo být, protože to bylo ptáče opravdu maličké, přijde mi, že na fotkách vypadá větší. A nelétalo. Nebo to na mě alespoň tak působilo, spíš je tak poskakovalo. je to normální, že by ještě neumělo létat? (Bylo mi ho líto.)
      Jé děkuji, teď mi došlo, že jsem se v článku nevyjádřila přesně - já už jsem zpátky, byl to jenom týdenní zájezd, akorát jsem se rozhodla fotky rozdělit do dvou článků. Omlouvám se za nejasnosti. :)
      Tak to muselo být taky hodně super! :)
      No, Německo je podle mě celkem dostačující, já se sice letos docela náhodou podívám do Anglie, ale jinak většinou celé prázdniny trávím v Čechách, takže Německo je pro mě docela exotika. :D
      Užij si prázdniny! :)

      Vymazat
  4. Úžasné fotografie a jsi báječná fotografka, protože takhle vyfocená Francie - je moc hezká. Úplně ta atmosféra mě ovládla a na některých fotografiích je vidět, že jsou opravdu s láskou... :) Krásný článek. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Moc ti děkuji, je to od tebe hrozně milé. :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)