úterý 21. června 2016

Drobné radosti

Ahoj,
ještě než zveřejním druhou polovinu mého costovatelsko-fotografického článkoreportu z Francie, chtěla jsem napsat takový menší článek. O životě nebo tak něčem. Neumím navodit správnou atmosféru, abych nezněla směšně a tak to asi nebudu nijak zvlášť uvádět.


Jde o to, že všichni máme občas dny, které prostě od rána stojí za houby a nebo se pokazí až v průběhu, to je jedno. Nicméně, někdy v průběhu toho dne se cítíme příšerně. A říkáme sami sobě věci, které bychom ostatním asi ani neřekli. Nehodlám ovšem psát o tom, že je to špatně, o tom je všude článků dost a navíc nejsem žádný psychoterapeut.
Jenom mě tak napadlo, že věci, které mi v takovou chvíli zlepší náladu jsou většinou naprosté drobnosti (no dobře, občas je potřeba spíš drobný zázrak, ale to by mi zkazilo poselství článku).
A já mám malé věci, které mi dělají radost, ráda. A taky mám ráda seznamy a ještě radši píšu seznamy věcí, které mám ráda. Takže tady jeden je.

  • olejové skvrny na silnici
  • spontánně koupená kalanchoe
  • ruce od barev
  • plně nabitý foťák
  • čistě převlečená postel
  • dokořán otevřené okno
  • černé tenisky
  • mušličky z moře (nejlíp darované)
  • dopisy, poslané i přijaté
  • pohlednice
  • papírové barevné pásky na zápěstí z různých akcí
  • nové placky na tašku
  • detektivky, co nosím tátovi z knihovny
  • poetické názvy písní 
  • grafy goniometrických funkcí (protože jim rozumím a líbí se mi)
  • vstupenky odkudkoliv
  • kosi, co si nesou žížalu v zobáku
  • déšť
  • mapy čehokoli
  • rozhledny (ach)
  • pěkně zpracované tabulky (taky čehokoli)
  • pastelové papírky na poznámky
  • zelený čaj ( a černý, a rooibos, a...)
  • milé odpovědi na mé sáhodlouhé komentáře
  • jahodový mléčný koktejl
  • pěkné vizitky
  • chrpy u polí
  • východy slunce
  • letní večery a letní rána
  • společně zazpívané písničky
  • bosé nohy v trávě
  • hodinky, co jdou přesně
  • barevné girlandy
  • kostky ledu v limonádě
  • vzkazy psané na zrcadle (ode mě pro mě)
  • vtipy z Přátel
  • pěkná slova, jako třeba cylindr
Pokračovat bych mohla ještě hodně dlouho, ten seznam je nekonečný. Vždycky najdu ještě něco, co mě upokojí, co mě přesvědčí, že svět se ještě nezbláznil.
Promiňte mi prosím tento sentimentální článek (protože vím, že se za něj ráno budu trochu stydět) a já slibuji, že příště budu alespoň natolik, nakolik je to v mé moci, věcná. ;) :)
Mějte se krásně,
Šárka Matty

P.S. Dokážou vám taky drobné radosti zvednout náladu? Co dělá radost vám? Klidně se rozepište, alespoň uvidím pěkné věci, tam, kde by mě to nenapadlo. :)

8 komentářů:

  1. Já vůbec nevidím důvod, proč by ses měla stydět. :) je to moc milý článek a myslím si, že se ti fakt povedl. Ačkoli jsou tvé radosti sebedrobnější, pořád jsou nečím originální a mají pro tebe význam - dělají tě šťastnou. A právě tímto článkem jsem zjistila, že jahodový mléčný koktejl nedělá radost pouze mně. :))
    Mně náladu pozvednou rozsvícená světélka na knihovničce. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já občas mívám sentimentální nálady, a když mě to pak přejde, tak si připadám dost divně. :D A moc děkuji!
      Jé, to mě těší že tuto malou radost sdílíme. :)
      To je bezva věc! Mně světýlka tak zvedají náladu. :)

      Vymazat
  2. Mně hrozně fascinují vrata od garáže. Zvlášť takové ty staré, barevné, každé jinak natřené. Když to komukoliv řeknu, mávne nade mnou rukou (opodstatněně)... ale jo, je to taková věc, které si lidi nevšímají, protože není důvod. Ani já k tomu nemám důvod.
    I mně dělají radost grafy goniometrických funkcí. Jsou hrozně poetické. A taky tabulky. Sama tabulky vytvářet neumím, tak, aby byly přehledné, a snad proto se tolik vyžívám v tabulkách, které pěkně stvořil někdo jiný. Léto mám ráda celé, večery, rána i to mezi tím, a to i přesto, že jsem takzvaný 'human radiator' a je mi obvykle ještě o dost tepleji, než ostatním lidem. :D
    Pohlednice a dopisy mám taky ráda, ale nechodí mi. Všechna má dopisová přátelství skončila. A dopisy jsou postrkané různě po pokoji.
    Myslím, že když se člověk raduje z maličkostí, znamená to, že je jeho život víceméně v pořádku a že se nemusí zabývat žádným větším problémem. Což je dobře. Já moc takových maličkostí nemám, asi nejsem zvyklá detailům věnovat pozornost. Možná se to jednou naučím, a možná ne, a vlastně na tom tolik nezáleží... každopádně, tvůj článek je moc hezký a inspirativní a jednou si na tebe vzpomenu, až si všimnu nějaké z maličkostí, které máš ráda.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to je na tom to nejhezčí - že k tomu není důvod a přitom ti to dělá radost. :) A souhlasím, vrata od garáží jsou bezva, mám ráda taková ta stará garážové "sídliště". A nějakou takovou věc, jsem přesně myslela, taky si vzpomenu, až zase někde nějaká vrata uvidím. ;)
      Já mám poměrně ráda všechny takové ty přehledné, srovnané věci, takže proto asi ty tabulky. a taky je moc tvořit neumím. Jo? Tak to je bezva, že se ti to líbí, já ten čas "mezitím" upřímně nenávidím. :D Tak to já jsem nejspíš taky něco podobného. :D
      Já posílám kvantitativně mnohem víc pohledů, než dopisů, protože dopisy moc nemám komu psát. Ale taky mi jich moc nechodí. :/
      Děkuji, měj se pěkně. :)

      Vymazat
  3. Skvělý článek. Ta fotka! Ách, já jsem se do ní zamilovala! :)
    Uvědomovat si drobné radosti je krásné. A když si je člověk někam zapisuje, třeba jen v bodech, je pak občas překvapený, co mu kdy udělalo radost a tak. Někdy ti udělá radost teplo, jindy zase déšť. Někdy klid a jindy společnost. Psychologie lidské duše je tak krásně nevyzpytatelná. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! Mně se taky hrozně líbí a přišlo mi, že k tomu článku tak nějak sedí. :)
      To je fakt, pořád se to mění, ale je fajn, že jsou i věci, které člověku zvednou náladu téměř vždycky. :)
      Měj se hezky!

      Vymazat
  4. Snídaně do postele! Ať už ji někomu dělám nebo někdo mně. Snídaně do postele!!!!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je super věc! Škoda, že jsem ji nikdy nezažila. :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)