sobota 16. dubna 2016

Střípky všedních dní IV.

Ahoj,
už je to nějaká doba, co jsem naposledy psala o tom, co se mi přihodilo, co jsem četla, dělala a tak nějak obecně, jak jsem se měla. Z nějakého důvodu mám na jaře vždycky mnohem víc, co na práci, než kdykoli jindy v roce. Vynoří se spousta akcí a já se tak nějak víc bavím.
Taky je venku už poměrně hezky (myslím obecně na jaře, momentální počasí je jakýsi výkyv) a je co fotit. :)


Abych tak nějak navázala, vracím se docela daleko v diáři, ale to všechno kvůli jedné akci, která opravdu stála za to. Pokud někdo znáte projekt Listování, určitě se mnou budete souhlasit. 23. března se totiž u nás v knihovně konalo Listování Kafem a cigárkem od Marušky Doležalové. Ze začátku jsem byla trošku skeptická, ale taky hodně zvědavá a musím říct, že nakonec to bylo jedno z nejvtipnějších "představení" snad za celý můj život. Bára Jánová a Gustav Hašek byli dokonalí, a když do děje zapojili i diváky, celá knihovna se musela otřásat v základech, jak jsme se smáli. :)

Následující týden o víkendu měla ve stejný den oslavu narozenin moje neteř a moje kamarádka. Obě akce jsem si moc užila, u neteře jsem vedla zanícenou debatu o školství a zpěvu s bratrem mojí švagrové a na první oslavě osmnáctých narozenin, co jsem kdy byla, jsem měla své první dva (necelé) panáky. To považuji za úspěch. :D
Kamarádce jsem k osmnáctinám šila kapsář (zní to divně, ale já se opravdu snažila a navíc si ho přála), který bohužel nemám vyfocený, ale jsem na něj patřičně hrdá. Jeho výroba mi zabrala skoro dva celé dny a abych se u toho neustálého koloběhu žehlení-stříhání-špendlení-šití nenudila, viděla jsem tři filmy s Eddiem Redmaynem za sebou. :)

První z nich byl Můj týden s Marilyn, který byl svým způsobem roztomilý, ačkoli mi z těch tří připadal nejslabší. Ale hraje tam Emma Watson a nosí nádherné šaty, takže aspoň kvůli tomu si to pusťte. ;)
Poté následovala Teorie všeho, která je opravdu nádherně zpracovaná a všichni herci byli vážně perfektní. Navíc tam hraje Daredevil! :D
Sérii jsem zakončila Dánskou dívkou, kterou jsem si sice chtěla nejdřív přečíst, ale potom jsem to nevydržela. Ta na mě asi nejvíc zapůsobila a docela obdivuji Eddieho, že se do ní pustil, je to celkem psycho. Tam pro změnu hraje Alicia Vikander alias Kitty z nového zpracování Anny Kareniny. :)

Taky jsem se znovu více zapojila do Postcrossingu. Po dlouhé době mi přišel pohled z Taiwanu, což mě tak nějak nakoplo, že jsem poslala tři pohledy najednou. Do Ruska, Německa a USA. To pravděpodobně není nic moc exotického, ale na oplátku jsem obdržela pohlednice z Kanady, Japonska a také z USA. Přičemž tu z Kanady mi poslal pán, který žije blízko Toronta, je 44 let šťastně ženatý, má 5 vnoučat a momentálně je na výletě v Indii. A poslal mi pohled se Supermanem. :D Inspirativní!
Pohlednice z Japonska mě zase neskutečně dojala, protože je na ní liška, a to hned třikrát. Na obrázku, na známce a ještě na samolepce. Navíc mi v ní slečna přála k narozeninám, které se mi pomalu blíží. :)
Díky takovým pohlednicím jsem s tím ještě nepřestala, i když mě hrozně mrzí, že je to jenom jednorázové.


Chtěla jsem je vyfotit pohromadě, ale Supermana a pohled z Taiwanu mám už nalepené v bloku, proto vypadají trochu divně. :)

Minulou sobotu jsem poté strávila téměř celodenními nákupy s Týnkou. po kterých jsme se ještě zašly podívat na místní nově opravenou a zpřístupněnou vodárnu, coby rozhlednu. Bohužel celý den pršelo, takže výhled nebyl nic moc, ale to jsme si na konec našeho výletu vynahradily v cukrárně Poctivce, kde jsem si dala již podruhé bezkonkurenční limetkový dort. :)




V neděli jsem odpoledne opět uháněla do města, tentokráte na sborové soustředění, které bylo přípravou na náš čtvrteční výlet do Senátu. Tam jsme byli, jakožto sbor, pozváni, abychom na konferenci pod názvem "Dvě malé země, jedno velké srdce" - konanou ku příležitosti 68. výročí vzniku státu Izrael, zapěli českou a izraelskou hymnu. Pokud nemáte ponětí, jak izraelská hymna zní, tak musím poznamenat, že velmi pěkně. A taky se trochu podobá Smetanově Vltavě. ;)
Celý čtvrtek byl poněkud vyčerpávající, ale náš první sborový výlet jsem si hodně užila. Navíc jsme cestou zpátky v autobuse hráli Červené historky a dokonce si i zazpívali. :)





Včera jsem den začala přípravou na piknik, který jsem opět po roce s kamarádkami uspořádaly. Počasí sice nebylo úplně nejlepší a chvíli po začátku jsem se kvůli mrholení musely přesunout do altánku, ale i tak to bylo moc pěkné. Sice jsem se neprozřetelně rozhodla péct focacciu numero dvě a následovně vyndala z trouby beton numero dvě, ale holky mě v tom nenechaly a přinesly spoustu jídla a já nakonec ani nevečeřela, jak jsem byla nacpaná. :)



Po pikniku mě večer navíc s Aničkou čekalo divadlo, představení, na které jsme jely v rámci Klubu mladého diváka. A protože jsme po příjezdu do Prahy měli ještě chvíli čas na courání po Václaváku, Anička mě vzala do Tigeru, kam jsem se chtěla už dlouho podívat. Koupila jsem si karamelové bonbony, rýžové křupky a megaroztomilé přání k narozeninám, které nejspíš někomu dám, i když bych ho nejradši poslala sama sobě, tak je pěkné. :D
Na sedmou jsme se potom přesunuli do divadla Rokoko, kde se hráli Hráči od Gogola. Za mě bych to označila spíš jako jedno z těch slabších představení, ale to bylo možná způsobené jenom tím, že mě moc nezaujalo téma a divadlo na mě působilo poněkud klaustrofobně.


Rozesmátá, rozmazaná podivná rychlofotka pořízená na záchodech, protože ta tapeta byla neskutečně krásná. 
Taky jsem v rozmezí téměř dvou měsíců přečetla pár knih, o kterých jsem se nikde moc nezmiňovala, ovšem ráda bych tak učinila. Takže v blízké době se možná objeví nějaká knižní doporučení, nebo cosi na ten způsob. O knihách se musí psát. :)

Zatím se mějte krásně,
Šárka Matty

P.S. Jak se máte poslední dobou vy? Baví vás jaro? Znáte Listování? Máte rádi Eddieho Redmaynea? Na čem jste byli naposledy v divadle? Posíláte pohledy? Co byste s sebou přinesli na piknik? A jaké jsou vaše oblíbené zákusky? 
P.P.S. Fotek bude víc. ;)

4 komentáře:

  1. Jaro mě fakt baví, ale s tím se nikde netajím. :) Mám se docela fajn. :) Eddieho Redmaynea neznám a o Listování vím tak nějak mlhavě. Tyjo, já v divadle nebyla tak dlouho.. ale v květnu jdu na Labutí jezero. :3 Pohledy v rámci postcrossingu neposílám, ale někdy bych to ráda zkusila. :) Piknik je úžasná věc, taky jsme ho s pár spolužačkami jednou chtěly uspořádat, měla bych ten nápad připomenout. :D A zákusky... já se zakousnu do všeho, třeba ty dortíky na fotkách jsou fakt k nakousnutí. :D Ale mám moc ráda mascarpone, barevné koláče (jak je v nich úplně všechno) a z dortů asi nejvíc jablečné a čokoládové dorty. :)
    (S)měj se :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to je dobře. :)
      Jé, tak to se na Eddieho i na listování koukni. ;)
      Tak ať si to užiješ!
      Určitě to připomeň, věřím, že si to užijete. :)
      Taky mám ráda mascarpone i jablečné dorty. :)
      Ty taky!

      Vymazat
  2. Nojo, Tiger, to mě mohlo napadnout, že to by bylo něco pro tebe :) u nás je taky Tiger a čas od času si tam něco koupím, i když převážně tedy sešity.
    Ta záchodová tapeta se mi fakt líbí :) A výlet do senátu ti teda dost závidím.
    Co se tvých otázek týče, mám se divně, ale jsem ráda, že je jaro, ač ani u nás není dnes úplně veselé počasí. Listování neznám, nikdy jsem se o nic takového nezajímala, možná bych měla. Eddie Redmayne pro mě vždycky bude Marius Pontmercy z filmové verze muzikálu Bídníci. :) Do divadla nechodím, možná bych se za to měla stydět, ale nemám ráda divadlo, drama se mi mnohem líp čte než sleduje. Zpracování našeho libereckého divadla se mi zdají naprosto děsná a tak do divadla nechodím. :) Pohledy posílám, když jsem někde na prázdninách, i když to stejně nikoho nezajímá. Mám doma vcelku velkou sbírku pohledů, i když většinu z nich jsem si jen nakoupila, ne že by mi je někdo posílal. Ach jo, taky chci piknik! Akorát teda nevím, co bych na něj vyrobila. Zákusky sním jakékoliv. Nejradši mám perník pečený na plechu. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojóno, jsem průhledná. :D
      U nás zatím taky nění exra vesele, ale věřím, že to přijde. ;)
      Nojo, vidíš, já úplně zapomněla, že tam taky hraje. :D
      Nemyslím si, že by jsi se za to měla stydět, každému se líbí něco jiného. Já zase moc nemusím jazz, i když je to prý naprosto úžasná hudba. :P
      Taky záleží na hře, třeba úplně první představení, na kterém jsem s Klubem mladého diváka byla v mých očích nic nepřekoná. A třeba zrovna Hráče bych si s klidem odpustila. ;)
      Zajímá! Mě to zajímá! Já hrozně ráda posílám i dostávám pohledy, nejen o prázdninách (i když o těch nejvíc). :)
      Ty jsi ale nenáročná. :D Perník na plechu, to by mě nenapadlo, ale proč ne. Taky ho mám ráda. :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)