čtvrtek 7. dubna 2016

28 to make

Ahoj,
pokud mě sledujete na Instagramu (@sarkamatty), možná jste zaregistrovali, že jsem se v druhé polovině února zapojila do projektu pod názvem 28 to make.
Dostala jsem se k němu přes facebookovou stránku Světa pásek, ovšem paní/slečna, která tuto stránku spravuje sdílela pouze první tři nebo čtyři úkoly, pokud jsem to správně sledovala.
Každopádně prvnímu takovému příspěvku jsem moc nevěnovala pozornost, ale poté se na stránce objevila kresba CD od Siy, což mě zaujalo.
Šlo o třetí den a třetí úkol, tedy "Draw your favourite album." A protože mě kreslení takových blbinek baví, řekla jsem si, že si o tom najdu něco víc. Nakonec jsem zjistila, že to celé není jenom o kreslení, ale i o jiných technikách a že je to vlastně spíš životní styl a tak moc se mi to líbilo, že jsem se zapojila. :)

V podstatě jde o projekt několika designerů, který se snaží lidi přimět ke každodennímu tvoření. 28 dní trvá, než si člověk vytvoří nějaký návyk a 28 dní normálně mívá únor (stejně letos potřebovali ten poslední den, aby to mohli zhodnotit, žejo). Proto 28 to make.
Já se zapojila tuším až sedmnáctého, ale to je ve výsledku jedno. Celou výzvu, pokud se tomu tak dá říkat, naleznete zde. Po registraci na stránky Creative Live, kde jsou normálně k prodeji umělecké kurzy, máte možnost se do 28 to make bezplatně zapojit a k dispozici vám bude 29 videí, jedno pro každý den a nějaké materiály navíc. Ty můžete využít a nemusíte.
Princip je jednoduchý, celý projekt je koncipován tak, aby vám každé "cvičení" nezabralo víc než 20 minut. Kouknete se na video, kde se dozvíte vše potřebné, tvoříte a potom sdílíte (pokud chcete).

Já jsem si to trochu přizpůsobila a pracovala jsem podle vlastního tempa, což v překladu znamená že jsem začala 17. února a skončila 27. března, což opravdu není 28 dní. Asi to vypadá, že to tedy nemohlo mít ty správné účinky, ale troufám si říct, že něco málo jsem tvořila každý den, i když to nebylo do této výzvy. :)
Teď už bych se jenom chtěla podělit o některé mé výtvory, i když už jste je pravděpodobně viděli. Ale vybrala jsem jenom některé, ty zdařilejší dle mého názoru a taky ty, co mě nejvíc bavily.

Den druhý: Namaluj pokojovou květinu
K tomuhle není moc, co dodat, kaktusy jsou nej. :)


Den třetí: Namaluj své oblíbené album
Již zmíněný třetí den mě dost bavil, i když jsem nad tím rozhodně strávila trochu víc času než jenom 20 minut. Ty barevný mraky byly vyčerpávající. Ale s výsledkem jsem docela spokojená. 
Sice to není moje vyloženě oblíbené album, ale rozhodně je to jedno z nejhezčích, které mám doma. ;)


Den šestý: People-watching mab lib
Netuším, jestli to má nějaký český ekvivalent, nebo jestli je to vůbec něco znamená. Pointa je ale v tom, že chvíli pozorujete lidi okolo sebe a podle toho, co vidíte, vyberete jedno podstatné jméno, jedno přídavné jméno, jedno příslovce a jedno sloveso. To dáte dohromady a voilá! Máte větu, která sice vůbec nedává smysl, ale může být docela vtipná. :)
Já jsem se k tomuto úkolu pokaždé (ve výzvě se vyskytuje třikrát) dostala až pozdě večer, takže na nějaké sledování lidí nebylo ani pomyšlení. Pokaždé jsem tedy těmi slovy jako kdyby popsala svůj den, přišlo mi to...zajímavé. :)


Den osmý: Třicet kruhů
Tak tohle mě vážně bavilo! To vystřihování a lepení potom už moc ne, ale za to jsem si mohla sama, když jsem to ve škole začala kreslit do sešitu z fyziky. :D


Den devátý: Čmáranice a tvary
Kvůli tomuhle jsem ve škole zůstala déle, abych to vůbec stihla daný den zveřejnit. To jsem ještě nevěděla, že další týden to začnu flákat. :)
Ale jinak se mi tohle hodně líbilo. Cílem bylo vytvořit kresbu ze čmáranice - vaší, nebo třeba nějakého dítěte. Vzhledem k tomu, že malé děti byly ten den trochu nedostupné, čmárala jsem sama. Se zavřenýma očima. O hodině Základů společenských věd. :D


Den desátý: Obrys slepého autoportrétu
Omlouvám se za překlad, v originálním znění šlo o Blind contour selfportrait a hrozně jsem se toho bála. Nakonec to vyšlo poměrně dobře, kdybych nepřerušila linii a bůhvíproč nedomalovala krk samostatně úplně jinam, než měl být. :D


Den jedenáctý: Foto - čmáranice 
Na tento úkol jsem využila Tohle není kniha, protože jsem po ruce neměla žádnou vhodnou fotografii, kterou bych byla ochotná znehodnotit a s počítačovou grafikou si moc nerozumím. 
Bohužel neumím kreslit ani lidi, ani zvířata a podle toho to také vypadá. 
A kdyby to někoho zajímalo, tak jo, je to Percy. :)


Den dvanáctý: Dokonalé tělo (ty překlady mě ničej)
Myslím, že princip je z fotografie jasný. Tuhle jsme dělaly s holkami ve škole a byla to fakt sranda. :)


Den patnáctý: Myšlenková mapa
Tak mě napadá, že jsem ani nemusela na Nocte psát recenzi, protože tahle myšlenková mapa tu knihu krásně vystihuje.
Hodlám se k myšlenkovým mapám ještě vrátit, neskutečně mě to bavilo. Brainstorming, co hezky vypadá. :)


Den šestnáctý: Zatemněná poezie
Nemohla jsem najít žádný článek, ze kterého by se dalo vytáhnout něco potenciálně smysluplného, tak jsem skončila u článku o cheescakeu. Mám k tomu jedinou poznámku - kdybych omylem nepřetáhla přes jedno slovo, dávalo by to mnohem větší smysl. :D


Den sedmnáctý: Tangram
Nic jsem v tom neviděla, až jsem najednou poskládala tanečníka a jsem z něj nadšená. :)


Den devatenáctý: Poznámky ve volné přírodě
Pro jednou fotka za normálního světla. Byla neděle a já snídala.


Den dvacátý druhý: Zářící objekt
Měla jsem za úkol vyfotit - všimnout si něčeho, čeho bych si normálně nevšimla a uvědomit si, že je to vlastně pěkné. 
Ten den jsme s neteří stříhali jarní motýlky na větvičky do vázy a i nepořádek vypadal hezky. :)


Den dvacátý třetí: Vytvoř vlastní fix/popisovač 
Není tím myšlen doslova fix, spíš něco, čím se dá malovat, nevymyslela jsem odpovídající české slovo. Já jsem si hrála a koulela jsem kuličku po papíře. Chtěla jsem vymyslet něco originálního, ale nakonec z toho byl hlavně hroznej bordel. :D 


Den dvacátý čtvrtý: Vytvoř pohlednici
Kdybych si ji nechtěla nechat jakožto suvenýr z této výzvy, už dávno bych ji někomu poslala. Vyráběla jsem ji s radostí a od srdce všem kamarádům. :)


Den dvacátý pátý: Adresuj dopis
Adresovala jsem. Ale nechtěla jsem sdílet cizí adresu a tak jsem sdílela jednu všem důvěrně známou. Hrála jsem si se zelenou tuší.


Den dvacátý šestý: Ručně psaný citát
Bývala bych si vybrala nějaký sama, ale v zadání bylo přesně Keep smilin, takže prostě keep smilin! :)


Tak a to jsou všechny mé pokusy o probuzení mé tvořivosti.
Nakonec bych vás chtěla do tohoto projektu pozvat. Je to moc fajn, podporuje to kreativitu a taky se na tom dá krásně odreagovat. :)
Šárka Matty

P.S. Znáte tento projekt? Tvoříte rádi? Líbí se vám některá zadání? Zapojíte se? :)

9 komentářů:

  1. To je super! :)Moc se mi líbí těch třicet kruhů :)

    OdpovědětVymazat
  2. Tvoji výzvu jsem na instagramu samozřejmě sledovala a byla jsem z ní nadšená. Moc se mi líbí tvůj styl tvoření. Mě na takové věci moc neužije, ale je to super a skvěle se na to kouká. :)

    OdpovědětVymazat
  3. Taky jsem to na instagramu sledovala, měla jsi to skoro paralelně s tou march book photo challenge, do které jsem se zapojila já. I když tys to měla mnohem nápaditější. :)
    A co se mi líbí nejvíc... nedokážu říct, třeba ten HP dopis, "čmáranice" v Tohle není kniha a tak. Muselo to být místy hodně těžké a ty seš fakt dobrá, žes to zvládla. :)

    Tvoření zdar! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Koukala jsem no, tvoje march book photo challenge se mi taky moc líbila! Tvoje fotky byly fakt moc pěkné. ;)
      To jenom tak vypadá. :D
      Ano! Přesně tak!

      Vymazat
  4. Tento projekt nezná, ale den 9. je vážně pecka :D Připomnělo mi to takovou tu hru, jak se píšou různé slova, jako jméno, činnost a pak se to přečte a vzniknou z toho podobné srandy :D

    Piosek

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Myslíš šestý? :) Joo, to jsme hráli ve škole, když jsme byli menší. :D
      Díky za komentář. ;)

      Vymazat
  5. Tak o tomto jsem se dozvěděla poprvé. Ale vypadá to neskutečně zajímavě! :) POradila sis s tím skvělě, i přesto, že jsi to neplnila celých 28 dnů. :)
    DENYII

    OdpovědětVymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)