pondělí 14. března 2016

Vyrábím: Bambulková girlanda

Ahoj,
až teď jsem si uvědomila, jak infantilně bude název mého výtvoru znít. Ovšem je to ten nejakurátnější název, na který jsem přišla. Na druhém místě zůstal "bambulkový řetěz", což taky celkem vystihuje výsledek mého stříhání a šmodrchání.


Vlastně ale jde o tohle - někdy minulý týden se můj žárovičkový řetěz, na jehož místě nyní spočívá girlanda, odebral do věčných lovišť. Měl docela na čase, vzhledem k tomu, že jsem ho měla přes rok a koupila jsem ho za 30 Kč v levných knihách (nejlepší koupě mého života). Tudíž jsem přemýšlela nad něčím, čím by se dalo prázdné místo zaplnit a jehož výrobou bych strávila volné nedělní odpoledne.
A nakonec jsem dospěla k názoru, že bambulky prostě nemůžou vypadat špatně, ať s nimi budete dělat cokoli. :)

Budete potřebovat:  
  • vlnu (je vcelku jedno jakou)
  • nůžky (nějaké ostřejší)
  • vidličku
  • šňůru/bavlnku/tenčí vlnu 
  • jehlu
  • sympatie k bambulkám

Co s tím: 
Výroba bambulky je překvapivě jednoduchá. Kdysi jsme na základce vyráběli bambulky pomocí dvojitého mezikruží, vyrobeného z papíru, ale to je zbytečně složité, pokud vám nevadí, že bambulky nebudou naprosto dokonale kulaté. 
Ale protože si myslím, že výrobu bambulí, stejně jako třeba oblékání silonek, aniž bychom je přitom roztrhly, by měla ovládat každá mladá dívka, sestavila jsem malý fotonávod. Snad to z toho bude pochopitelné. :)

1) Na vidličku namotejte vlnu. Kolik, to uáleží na tom, jak chcete mít bambuli hustou. Výsledek vypadá trochu jako barevné špagety. 

  

2) Ustřihněte si kousek vlny a protáhněte ji prostřední škvírou vidličky pod namotanou vlnou a nad namotanou vlnou. 

 

3) Zavažte a pořádně utáhněte. Klidně dvakrát.

4) Teď přichází ta sranda část. Přestříhejte napříč nůžkami vlnu na obou dvou stranách "smotku".

 
 

5) Vyndejte bambulku z vidličky. Pokud je to potřeba, ještě ji veprostřed (na stejném místě, kde už převázaná je) znovu převažte. 

 

6) Ostříhejte bambulku, aby vypadala víc jako kulička, pokud je moc střapatá. :)


Co se týče girlandy: 
7) Navlékněte bambulky na šňůru/vlnu/bavlnku. 
Voilá! :)


Vím, že na téhle fotce je prd vidět, ale hrozně se mi líbilo, jak mi do pokoje svítí ranní sluníčko. :)




Nakonec myslím, že se to docela povedlo. A i když je to směšně jednoduché, tvořit tenhle návod mě nesmírně bavilo, to jenom tak na vysvětlenou. :)
Doufám, že se máte pěkně a přeji, abyste se měli ještě lépe!
Šárka Matty

P.S: Máte rádi bambulky? Vyrábíte poslední dobou? Čím si zdobíte pokoj? :)

8 komentářů:

  1. Uf, no tak nevidím vůbec žádný důvod, proč by výroba bambulek byla mladé dívce potřebná stejně jako oblékání silonek, ale názor ti teda neberu, no. :D Vysvětlené to máš pěkně a snad i já bych to zvládla, kdybych někdy takové... jak to jen říci, abych neurazila... nepotřebnosti někdy vzala na milost. :D Nechci tě fakt nijak urazit, jenom já jsem extrémní nepřítel jakýchkoliv dekorací, v mém pokoji by to vypadalo jako v holobytě, kdybych nežila s mamkou, která je přesně na takový blbinky jako je tahle girlanda. Já si nezdobím pokoj ani na Vánoce, ani nikdy, prostě u mě nemá místo nic, co není přímo účelné :) ale na druhou stranu, chápu i estetický účel jako věc, která pro někoho může být důležitá.
    Moc jsem se do toho zamotala. Zkrátka, je to pěkný, a i když to nikdy dělat nebudu, oceňuji tvoji snahu a smysl pro estetiku.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Hm, no, nikdy nevíš, kdy se ti to může hodit. :D
      Díky. :) Já bych se neurazila ani kdybys to neobcházela. ;) :D Taky si myslím, že je to vlastně ve výsledku pěkná ptákovina, jenže já mám pro takové věci holt slabost. :)
      Tak zase to musí být jednoduší z hlediska utírání prachu a tak, ne? :D
      Já myslím, že to chápu. Prostě se ti líbí žít v pokoji bez zbytečností, což je fajn, pokud ti to tak vyhovuje. :) Já bych se v takovém pokoji naopak asi dost užírala, a tak to ve mém pokoji vypadá tak, jak to vypadá. ;) :D
      Díky. :)

      Vymazat
  2. Bambulky jsou skvělá věc! Jako malá jsem měla modrou čepici se třemi bambulkami a od té doby je miluju. :D Tvůj návod na ně je pro mě trochu novinkou, mám pocit, že jsme je na táborech dělávali jinak, ale už si nepamatuju, jak. Nicméně dostala jsem chuť si nějakou bambulku vyrobit taky, třeba na klíče nebo batoh nebo tak. :) A u tebe to vypadá fakt pěkně. :)
    Můj pokoj není příliš zdobený, na komodu u stolu si lepím samolepky a mám tam barevný rozvrh, pak mám jen barevnou knihovnu a Eiffelovku a dvě kytky na skříňce. Občas jsem líná uklízet věci do poliček a šuplíků, takže na parapetech mám všemožné krémy a tak. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je bezva! :)
      Tak to jsem ráda, že jsem aspoň poukázala na něco nového. :) Mně tohle přijde jako nejjednodušší způsob, i když vím, že existují i jiné.
      Taky jsem si říkala, že si nějakou udělám na klíče. :) Díky!
      No zase tvoje knihovna je úža! ;)
      Jo, to znám. :D

      Vymazat
  3. Je to moc hezký návod. (A protože jsem člověk, kterého na takové ty nepotřebné blbosti a dekorace užije, možná to i vyzkouším.) Myslím, že jsem takové bambulky viděla v Tigeru, ale moc jistá si nejsem. Ale byly příšerně předražené, tak jsem si jako u všech jejich produktů řekla, že si to zvládnu vyrobit doma- a hele, mám i návod. :D ^^
    Tak ještě zkusím vymyslet, kam bych to mohla hodit a pak dám vědět ;) :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to jsem ráda, že jsem se ti trefila do plánů. :D
      Jasně. :)

      Vymazat
  4. Ja mam rada bambulky a nikdy by mi nenapadlo vyuzit ich takzto :) super napad!


    Pozyvam na giveaway o balicek Nivea, Rimmel a ine! Tu: http://www.biancaprincipessa.blogspot.sk/2016/03/giveaway-bioderma-nivea.html

    OdpovědětVymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)