čtvrtek 31. března 2016

Pod maskou

Jak je ta společnost falešná. A upřímnost je považována za zločin, kdežto lež je přijímána jako pravda. Kolik lží denně akceptujeme, aniž bychom si to uvědomili. Víme, že jsou to lži, naučili jsme se nad tím přemýšlet, ale dál je tolerujeme a ignorujeme, až jednou nadejde den, kdy nikdo nebude vědět, co je vlastně pravda. Žijeme ve světě filtrů, nálepek, citových náplastí a osobnostních rolet. Všichni se tak hrozně bojíme toho, co bychom viděli, kdyby svět odložil masky. A co víc, kdybychom sami odložili masku.
Ovšem to co je pravé, je najednou více ceněno.
Jenže je toho málo, tak málo. 


Tak se mi konečně docela povedlo prolomit tvůrčí blok, otázkou je, na jak dlouho. Měla bych si napsat něco do zásoby. :D 
Nevím, jestli je tohle plnohodnotné drabble, ostatně jsem doposud žádné jiné nenapsala, ale musím uznat, že se mi tato forma zamlouvá čím dál víc. Nejspíš proto, že je krátká a volně zpracovatelná. :)

Taky vím, že je můj výtvor plný klišé, ale chtěla jsem nějak vyjádřit, co se mi honilo v hlavě. Je to děsivé, když si uvědomíme, kolik očividných lží denně přehlížíme a je nám to...jedno? Reklamy v televizi, fotky v katalozích, výroky politiků ve zprávách a další.
Hledej pravdu, miluj pravdu, braň pravdu (jemně zjednodušeno, Hus se vyjadřoval květnatě). :)

Příspěvěk do (S)nové výzvy Vlasty a Iris.
Šárka Matty

P.S. Co vy a drabble, rozumíte si? Co vy a pravda? :)

4 komentáře:

  1. Mně se to moc líbí. Dodnes nevím, jestli má být drabble čistě epické, nebo to prostě může být krátká úvaha. Ta tvá se velmi povedla a souhlasím. Všude se lže, respektive všechno má tolik stránek, že najít mezi nimi tu pravou je opravdu jak hledat v zástupu princezen s rouškami na hlavě Zlatovlásku. :)
    Já a pravda... no, už jsem o tom jednou psala. Nemám problém s přijetím jí, ale mluvit pravdu se pro mě stalo stejně obyčejným jako mluvit mlhavě či ve lžích. (V takových těch krizových situacích.)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem to taky nikde nedohledala, tak jsem si řekla, že je to vlastně jedno. :D
      Nojo, jenomže vyznej se v tom potom, no. :D

      Vymazat
  2. Jestli si já a drabble rozumíme, to ať posoudí ostatní. :)
    Jinak já si teda neuvědomuji, že bych měla s pravdou kdy nějaký problém - buď jsem prolhaná natolik, že už to ani nevnímám, nebo žádné moje pravé já neexistuje, ale neřekla bych, je pro mě problém říkat pravdu. Spíš je otázka, jak bys tu pravdu, o které píšeš, vlastně definovala - totiž všichni máme svoji pravdu.
    Drabble jakožto úvaha, proč ne.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A to je pravda. :D
      Ne, je jasné, že každý vidíme problém jinak, z jiného úhlu. To ale nemusí nutně znamenat, že by něco z toho byla lež. I když to je asi úvaha ne déle. :)
      Tak jo. :D

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)