neděle 3. ledna 2016

Předsevzetí?

Ahojte,
nejdříve jsem si říkala, že tyhle články teď budou psát všichni a Pak už by se tem můj ani nikomu nechtěl číst a vůbec, k čemu jsou předsevzetí dobrá, když to stejně nikdo nedodrží?

Jenže potom jsem si vzpomněla na to, jak si občas děláme s kamarádkou srandu z našich vlastností, které teoreticky vyplývají z našich MBTI osobnostních typů a náhodou na nás opravdu sedí.
"Prosímtě, nesmíš si to tolik brát, vždyť ona je INTJ."
"Asi to zase moc řeším, vždyť jsem ESFJ."
"Ona pořádá párty? Nojo, vždyť je ESFP."

A zjistila jsem, že docela často si v duchu říkám: "To nevadí, že nemáš vytyčené cíle do budoucna, vždyť máš v povaze, že jsi bez ambic."
S lítostí musím přiznat, že to je do puntíku pravda. Jsem k tomu tak napůl flegmatik a opravdu netoužím po vysokých či mocenských pozicích. Ani nemám nějaký velký sen, za kterým bych si šla.

Ale dneska jsem si uvědomila, že nemít ambice rozhodně není zdravé a místo toho, abych si tuhle svoji vlastnost omlouvala tím, že "to jsem prostě já," měla bych s tím začít něco dělat. Začít proti svým špatným vlastnostem bojovat, i když mi je předurčil osud (a když ne osud, tak kognitivní funkce). Takže jsem se rozhodla, že si nějaká ta předsevzetí do dalšího roku opravdu dám. Jestli je dodržím, to je jiná věc. Ale už jenom to, že si dám předsevzetí a budu o nich vědět, je pro mě vlastně předsevzetí. :)

zdroj


A aby to nebyla taková nuda, napadlo mě, že bych mohla na konci tohoto článku zkusit sepsat, jak se mi povedlo či nepovedlo splnit předsevzetí, která jsem si dala na rok 2014 (a protože loni jsem si žádná nedávala, měla jsem na jejich plnění vlastně dva roky) a zveřejnila jsem je zde. :)

Nejdřív ovšem mé skromné osobní výzvy do roku 2016:

  • Ráda bych konečně zvládla mou Goodreads výzvu, kterou jsem nesplnila loni, tedy přečíst 50 knih. Nezvládla jsem to jenom o čtyři, takže to by neměl být zas tak velký problém. :)
  • Budu chodit s Týnkou plavat, jak to půjde a nebudu se vymlouvat, že se mi nechce. 
  • Zapojím se do (S)nové výzvy od Vlasty a Iris a pokusím se splnit alespoň polovinu zadání. 
  • Pokusím se překonat mou fobii z volného verše. 
  • Budu fotit ještě více a ne jenom, když se naskytnou nějaké speciální objekty hodné fotografie. Budu se snažit fotit i obyčejné věci. 
  • Najdu si brigádu, alespoň na léto. A teď už jako fakt!
  • Začnu se více zajímat o španělštinu a francouzštinu.
  • Začnu se samostatnou přípravou na maturitu z angličtiny, protože nikdo jiný to za mě neudělá.
  • Pokusím se péct nebo vařit alespoň jednou týdně. I kdyby třeba jenom salát k večeři. 
  • Zapracuji s Aničkou na obchůdku na Fleru.
  • Nezahrabu pletací jehlice pod postel a vymyslím nějaký další pletený projekt.
  • Budu hrát na klavír alespoň dvakrát týdně a cvičit alespoň každou neděli. 
  • Odhodlám se a pojedu sama (?) na nějaký blogerský sraz. 
  • Podívám se na Star Wars (všechny), abych pochopila, proč je kolem toho takový humbuk. 
  • Přeberu knihovnu a knížky, o kterých vím, že je nebudu číst znova a nebo si moc nepamatuji jejich děj (tj. nezískaly si mě), prodám. Nebo daruji. Nabídnu do knihovny. Věnuji do tomboly. Prostě něco. 
  • Stejně tak oblečení. (I když to asi nebudu nabízet do knihovny.)
  • Provedu si něco s vlasy - jen ještě nevím co. 
  • Začnu s postcrossingem a vůbec budu hodně posílat pohledy. :)
Tak, řekla bych, že pro začátek je toho až až a víte co, něco z toho v prvních měsících padne, něco se možná povede a časem třeba přijdu i na úplně jiné další věci. :)
Přeji všem, kdo si také dali nějaké to předsevzetí, aby se jim dařilo je plnit a měli z toho radost!

A teď ta vtipnější část. V lednu roku 2014 jsem si dala pár předsevzetí, která jsem měla v plánu dodržet respektive splnit za daný rok. Nyní jsou to již roky dva a já si tak říkám, jestli vůbec má cenu to sem psát, protože počet nesplněných bodů značně převyšuje počet bodů, ke kterým jsem se odhodlala. Ale už jsem to nahoře slíbila, tak jdeme na to. 

Předsevzetí na rok 2014 byla:
  • Začnu promazávat přátele na FB: Alespoň za tohle si můžu připsat body k dobru, i když jenom tak napůl. Protože jsem opravdu pár lidí vymazala, ovšem potom tam mám spoustu lidí, se kterými se vůbec nebavím, ale nejsem schopná je vymazat, abych je neurazila nebo nedejbože nerozesmutnila. Holt, to že vás někdo odebere z přátel rozhodně moc pěkných pocitů nepřidá a já nemám to srdce těm lidem takovou bolest způsobovat. (Aneb tohle se děje v mé hlavě, ve skutečnosti si toho většina asi ani nevšimne, ale co kdyby?)
  • Budu víc sportovat (brusle, pingpong, kolo): Hm, tak na bruslích jsem byla za ty dva roky poprvé až teď 30. 12 a taky včera, takže to nevyšlo. Navíc mi to nejde, protože mám prostě špatnou pravou nohu. S pingpongem jsem ani nezačala, protože nebylo jak, ačkoli to by mě bavilo. Aspoň že jsem splnila letošní i loňskou kvótu pro ježdění na kole. :)
  • Přečtu 70 knih: Jako vážně? Já byla ale magor. :D Podle důvěryhodných dat na Goodreads jsem za rok 2014 přečetla knih 40 a za rok 2015 46. No, vlastně když to dám dohromady, tak jsem své předsevzetí splnila. :)
  • Budu si na ně šetřit: No. To snad ani není třeba komentovat. Stejně mám knih dostatek, ať už z Vánoc, narozenin, knihovny nebo příležitostně z Levných knih. 
  • Až mi bude patnáct, zeptám se na brigádu v Sedmikrásce a v knihkupectví: Letos v dubnu mi bude sedmnáct a po brigádě jsem se za ty dva roky ptala pouze na sběru jahod, kde se mi už neozvali. V Sedmikrásce to nemá smysl a v knihkupectví by to bylo sice báječné, ale pochybuji, že by mě vzali. I když zeptat bych se mohla. :) 
  • Budu psát články na blog nejméně každé 2-3 dny: Haha. Dobrý vtip. jsem ráda, když napíšu jeden článek týdně, což mi přijde jako dostatečné. Navíc, komu by se to pořád chtělo číst. ;)
  • Ovšem až potom, co se připravím do školy a dodělám úkoly: No, to těžko říct, ale myslím, že to jakž takž plním. 
  • Odevzdám obrázky na výtvarku: No...To jsem snad...i odevzdala. Bez toho bych asi neměla ten rok z výtvarky jedničku, kterou jsem měla, takže jsem je asi odevzdala. :D
  • Budu se učit hrát na kytaru (pravidelně!): Tak tady jsem kompletně pohořela. 
  • Ovšem až potom, co odcvičím klavír: No, vzhledem k tomu, že na kytaru jsem moc nehrála, tak by se tohle teoreticky dalo brát jako splněné. :D
  • Přestanu jančit, když budu muset někde hrát: To se mi nepovede asi nikdy, nicméně letos se mi zatím úspěšně daří všem klavírním večírků vyhýbat. 
  • Přestanu se chovat debilně: Tak to byl opravdu pitomej cíl.
  • Zeptám se Adély na knížku, co dala Petrovi k Vánocům: Ha! Tak to byl, pokud si dobře pamatuji, Tetovaný od Petera V. Bretta. :) Ne, že bych se snad za ty dva rok dokopala k tomu, že bych si to přečetla. 
  • Zeptám se jí jestli má FB a proč, pokud nemá: Má. 
  • A jestli má mail, nebo tak: Taky má. 
  • Zkusím naplánovat "výlet" na Svět knihy: Nepovedlo se. Ještě jsem tam nebyla. 
  • A vetřít se tam na Sherlock/knižní sraz: Hm, viz výše. 
  • Zkusím přežít podivné vyčítavé a "to ti nemá šanci vyjít" pohledy mých přátel a rodičů: Tak takových pohledů jsem se nakonec ani nedočkala. A i kdyby - ono to vážně nemělo šanci vyjít. 
  • Budu si pravidelně psát, kdy co vychází: Sice si to nepíšu pravidelně, ale sleduji různé ediční plány, takže tohle jsem taky dodržela. :)
  • A zapisovat si do diáře, kdy dávají Sherlocka a TVD: Na The Vampire Diaries jsem přestala koukat poměrně brzy, takže to úplně padlo, ale datum premiéry třetí řady Sherlocka jsem opravdu v diáři zakroužkované měla. :)
  • Začnu koukat na Hru o trůny: To jsem splnila, protože je tam to kouzelné slovíčko "začnu." Viděla jsem první dva díly. :D 
  • A přečtu si ji (možná): No, nepřečetla jsem. Ale jednou bych se do ní ráda pustila. :)
  • A zkusím přestat závislačit na Elementary, když Sherlock není k dispozici: To se mi opravdu podařilo, na Elementary už nekoukám, ovšem nevím, jestli to byl nejlepší nápad, protože místo toho jsem začala koukat na AHS, Jessicu Jones, chvíli Arrow a další... :)
Tak a to je celé. těžko říct, zda jsem letos realističtější, důležité je, že si připadám mnohem líp, když jsem si vytyčila alespoň nějaké cíle, které bych chtěla splnit. A když mi to půjde, budu z toho nadšená. :) 
Doufám, že i vám se všechna předsevzetí podaří vyplnit! 
Mějte se krásně a do nového roku přeji všem spoustu elánu a radosti!
Matty :)

Jaká jsou vaše předsevzetí? A jak jste si vedli při plnění těch loňských (či předloňských)? :)

5 komentářů:

  1. Hah, takže ty jsi jaký že typ? Možná jsi mi to už někdy psala, ale já to zapomněla, promiň... :)
    Upřímně, taky mám fóbii z volného verše, přesněji, volný verš nesnáším, protože dle mého názoru kvůli jeho rozmachu je vázaný verš opovrhovaný. Já píšu vázaný verš. Vázaný verš si to nezaslouží. Ale tak ... pokusím se něco stvořit, do naší výzvy. Podle mě je ta výzva docela splnitelná. Navíc nezáleží na kvalitě zpracování. Mimochodem, děkuji moc za to, že ses rozhodla zapojit.
    Přeju hodně štěstí se všemi předsevzetími. :) Třeba se někdy na nějakém sraze uvidíme

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je v pohodě, já bych podle všeho (testu osobnosti a testu kognitivních funkcí - btw. proč tam byla otázka, zda mám ráda indie rock?! :D Jakože já fakt mám, ale souvislost nechápu :D) měla být ESFJ. Jenže v některých věcech to na mě moc nesedí, tak nevím. Ale vyšlo mi to už několikrát v různých testech. :)
      Upřímně, na básnění rozhodně nejsem odborník. Vždycky mi přišlo, že mi to prostě a jednoduše nejde, ale co se týče volného verše, tak mám problém s tím, že je až moc volný. Pro mě. Mám ráda pravidla a řád. A nesnáším, když mi někdo neřekne přesně, co mám dělat. Mám potom pocit, že to prostě nemůže dopadnout dobře.
      Ne, že bych se s vázaným veršem kamarádila o moc víc, stejně si myslím, že ty moje básničky budou stát za prd, ale je to větší sympaťák. A líp se mi to čte. :)
      Tvé básně jsou náhodou skvělé! Obdivuji, že si s nimi dáváš takovou práci. :)
      Splnitelná určitě je a inspirace je v ní habaděj, já jenom nevím, jestli neselže lidský faktor, tedy já. :)
      Děkuji. :) Třeba ;)

      Vymazat
  2. Takže - nejdřív k předsevzetím, která sis dala na letošek. Doufám, že se ti podaří je splnit, hlavně na tu Snovou výzvu jsem upřímně zvědavá a moc se těším na tvých dvanáct příspěvků. :) Stejně tak věřím, že se ti podaří splnit knižní výzvu, taky že budeš fotit a sportovat a vařit a plést a prostě že to dáš. :) Jen ten klavír by pro mě byla utopie. :D
    Co se týče předsevzetí, která sis dala v předchozích letech, tleskám k jejich výsledku. Já si předsevzetí dávám pořád a nikdy nic nesplním. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jo a s postcrossingem jsem taky jednou chtěla začít, ale nějak jsem nepochopila ten systém. :D

      Vymazat
    2. Děkuju, snad se mi alespoň něco z toho povede. :)
      No, já jsem taky zvědavá. :D
      No, nevím jestli jsou hodna potlesku, ale díky! :))
      Určitě něco z toho letos zvládneš. ;)
      Já myslím, že to snad chápu. :) Kdyžtak se na to můžem někdy spolu podívat. ;)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)