pondělí 7. prosince 2015

Vyrábím: Taška s potiskem

Ahoj!
Jasně, že jsem slibovala ve čtvrtek, nejdýl v pátek. Ale víte, jak to tady u mě bývá. Takže se ke článku pochopitelně dostávám až v pondělí večer. ;) Ale né, vážně, omlouvám se.
Dneska se nebudu moc rozkecávat, jdeme rovnou na to!

Budete potřebovat:

  • nějakou čistou, vyžehlenou bílou látku (já měla staré prostěradlo)
  • silnější filc, kus starého koberce nebo houbičku na nádobí (bramboru jsem nezkoušela, ale když to s ní šlo ve školce vodovkami, tak to možná není úplně špatný materiál)
  • barvu na textil (já měla tuhle, akorát v menší lahvičce)
  • nůžky
  • štětec
  • šicí stroj

Jak na to:

1) Nejdřív si připravte prostor, kde si můžete rozložit látku. Barva se vám určitě prosákne skrz ni, takže je potřeba dané místo nějak zakrýt, ale papír moc nedoporučuji, protože se přilepí k textilii a po uschnutí už ho nesundáte. Navíc se zvlní. 
Já si pod látku dala skleněnou desku od starého stolku, ale vám určitě postačí i nějaký igelit

2) Z látky si vystřihněte obdélník a velikost 40 cm x 50 cm.

3) Z filcu, nebo jiného materiálu si vystřihněte požadovaný tvar. nejspíš to půjde docela obtížně, takže doporučuji něco jednoduchého, jako třeba moje trojúhelníčky. 

4) Teď už stačí akorát štětcem nanést na razítko barvu na textil a můžete tisknout. Ale pozor, pokud máte třeba houbičku na nádobí nebo nějaký jiný materiál, který víc saje, bude lepší, když ji nejdříve natřete barvou, necháte zaschnout, natřete znovu a teprve pak půjdete tisknout. (Za tuto veleužitečnou radu vděčím Aničce. :))


5) Při tisknutí si nechávejte u kraje tak 2 cm čisté (sami uvidíte, že mně se to u spodní hrany nepovedlo, protože to prostěradlo bylo prostě křivé), abyste měli prostor pro šití. Když máte látku dotisknutou, nechte barvu zaschnout, podle návodu na vaší barvě. A mezitím můžete začít šít ucha


6) Z látky si vystřihněte dva pruhy dlouhé 75 cm a široké 7 cm.







7) Vyžehlete je tak, že okraje delších stran založíte a potom celý pruh přeložíte napůl. Teoreticky vám stačí si to takto našpendlit, ale věřte mi, že když si to vyžehlíte půjde vám to mnohem snáz. ;)
Možná to z popisu není úplně pochopitelné, ale snad vám pomůžou fotky. Na té poslední je proti sluníčku vidět, že tam, kde jsou jakoby "vevnitř" založené ty okraje, je to, logicky, tmavší. ;)









8) Když už jste u toho žehlení, můžete si přežehlit i potisknutou látku, pokud vám stihla zaschnout. Podložte si ji novinami a položte ji rubem nahoru. Na vrch dejte další noviny. Je to lepší, protože i když je barva zaschlá, může se připéct na žehličku a sundávat to potom z ní opravdu nechcete. Věřte mi. ;) 
Pokud látka není zaschlá, ještě počkejte. 

9) Na stroji ušijte ucha (resp. prošijte hranu).



10) Ustřihněte si druhý obdélník o stejné velikosti, jako ten předchozí - tedy 40 cm x 50 cm. To budou záda tašky.


11) Oba obdélníky, pokud je ten potištěný už suchý a zažehlený, na stroji obšijte, aby se vám netřepily okraje.


12) Tam, kde bude horní hrana tašky, založte oba obdélníky a prošijte. Vznikne vám horní lem. 


13) Ke každému obdélníku z rubu přišijte ucho


14) Obdélníky přiložte lícem k sobě a přišijte (krom horního lemu samozřejmě).


15) Tašku obraťte a máte hotovo! :)


Tak, hlavně doufám, že je to aspoň trochu srozumitelné, a že pokud ne, tak že vám pomůžou fotky. I když ani ty nejsou moc kvalitní, všechno, až na tři fotky a potom ty poslední, je focené mým mobilem a je krásně znát postup času, kdy jsem začínala za světla a došívala za tmy. :)
Snad mi to odpustíte a necháte se inspirovat. Nakonec, tahle taška se rozhodně hodí jako dárek téměř pro každého. A knihomolové ji určitě užijí při svých výpravách do knihovny nebo knihkupectví. ;)



Toto jsou mé momentální úlovky z knihovny. :)


Tak se zatím mějte krásně a užívejte si tu vánoční atmosféru všude kolem nás! ;)
Pa, Šárka.

Jak se zatím máte? Pečete už cukroví? A co plátěné tašky? Přijde vám to jako dobrý dárek? A jak se vám líbí můj (nijak zvlášť originální) potisk? Visí vám doma světýlka? Budete taky něco pro někoho vyrábět? Jo a doporučte mi nějaký vánoční film! :)

8 komentářů:

  1. Ehm, celý návod je úplně úžasný, fotky skvělé a jednodušeji jsi to napsat nemohla. Však jsem to taky pochopila, jen jeden problém mám - neumím se šicím strojem. :D Babička sice jeden má a docela ho využívá, ale já jsem nepolíbená. Ale mohla bych s ní koneckonců spojit síly. :D
    Cukroví už pečeme, máme ořechy, Rafaello, linecké a dnes budeme zdobit perníčky. :)
    Ty trojúhelníčky vypadají dobře a taky se mi líbí, jaké knížky jsi do tašky naaranžovala, samé zajímavé tituly, co mě lákají. :) ¨
    No, vyrábět budeme se sestrou fotoalba. To se snad taky počítá. :D

    Hmm, vánoční film. Sakra, já fakt moc neřeším, kterej film je a není vánoční. Ale třeba Baba na zabití je skvělá komedie a vlastně se závěrečná scéna (ehm, závěrečnej pokus o zabití :D) taky odehrává o Vánocích. :D

    OdpovědětVymazat
  2. Chápu no, mě to taky učila babička, ale stroj mám vlastní. Dostala jsem ho předloni, nebo možná ještě ten rok předtím k Vánocům. :) Ale vsadím se, že ti s tím babička ráda pomůže. Není to vůbec těžké. ;)
    Jéje, teď jsi mě úplně vyděsila! Takových druhů! A my ještě ani nezačali. :D
    Díky. :) Zatím pořd ještě dočítám Annu Kareninu, ale ze Kdybychom se neviděli mám přečtených prvních cca 70 stran. Tak se do toho potom pustím. :) A doufám, že stihnu před konce výpůjční doby přečíst i ty ostatní, hrozně dlouho si na ně dělám zálusk. :)
    Jasně, že počítá! ;)

    Díky, podívám se po tom. ;) Já to většinou taky zas tak moc neřeším, mám to spíš podle citu, tak mě právě zajímalo, co ostatní. :)

    Měj se! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Šicí stroj, můj úhlavní nepřítel! :D Ne, že bych byla až tak nešikovná, ale já z něho mám prostě hrůzu. :D a bojím se, že si všechny prsty sešiju dohromady. :D ^^ (Hrozná představa, já vím, ale prostě jsem hroznej posera.)
    Ale taška je krásná. I vzor se mi líbí. Takový jednoduchý, přitom elegantní a ničím neurazí a můžeš ho vzít ke všemu. :))
    Jinak světýlka mám nad postelí celoročně a zrovna teď mamka peče rohlíčky. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Alé! To není tak hrozný, vážně ne! :D Taky jsem měla nejdřív trochu strach, že se prošiju, ale ono to vlastně ani nejde. Rozhodně tedy ne u mého stroje, tam je ta mezírka pod patkou docela malá. Ani malíček se tam nevejde! :D
      Děkuju moc, jsem hrozně ráda, že se líbí! :))
      Ha! Já taky, v pokoji mám dvojě celoroční a aby se neřeklo, tak tam mám ještě jedny speciálně na Vánoce. :D Jéé, to je moje oblíbené cukroví! :)
      Měj se krásně. ;)

      Vymazat
  4. Skvělý návod, jsi moc šikovná. Já momentálně čtu The perks of being a wallflower :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :) Jé, to je krásná knížka, navíc svým způsobem i vánoční! Užij si četbu. ;)

      Vymazat
  5. super je! určite skvelý darček a aj potisk :) a piecť budem až v nedeľu :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ach ach, pýchou se vznáším. :D Díky moc! :)
      Tak dobré, to nesme zas tak pozasu. :) Moc si to pečení užij! ;)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)