sobota 26. prosince 2015

Vánoční knižní tag

Ahojte,
omlouvám se za neaktivitu, ale před Vánoci to všechno bylo hrozně hektické, ač radostné a já na psaní článku upřímně řečeno neměla ani pomyšlení. :) Dneska už jsem našla chvilku klidu, i když bych stejně měla uklízet a vařit a bůhví co ještě. :D

Ale aby se neřeklo a taky aby to tady na blogu taky trošku zvánočnělo, rozhodla jsem se vyplnit jeden knižně - vánoční tag, který vytvořila Marky z blogu Books are my life a já si ho všimla u Vlasty. :)
Oběma blogerkám moc děkuji. :)
Některé otázky, třeba jako ta první, už vyznívají asi trochu divně, když jsou dárky rozbalené, ale první polovinu tagu mám rozepsanou už delší dobu, takže odpovědi jsou autentické -  z doby předvánoční. :)

Tak se na to vrhnem!


1) Stromek - Jakou knihu by sis nejvíce přál/a najít pod stromečkem?
Teprve začínáme a taková těžká otázka. Knih bych si přála velkou spoustu, o kterou bych si ale nedovolila požádat, protože bych tím Ježíška nejspíš zruinovala (takže jsem si napsala jenom o polovinu muhehehe). A kterou knihu bych si přála nejvíc? No, rozhodně by mě moc potěšilo ilustrované vydání Saturnina, Krycí jméno Verity, sbírka básní Václava Hraběte nebo třeba OTKA. :)

2) Rodina - Se kterou knižní postavou bys nejraději strávil/a Vánoce?
Tak takových postav znám spoustu. Věřím, že ze spousty knižních hrdinek by byly skvělé kamarádky a z jejich kamarádek jakbysmet. A o těch klucích ani nemluvím. ;)
Čas bych ráda strávila s Gwendolyn a Leslie ze série Drahokamy, s celou Weasleyovic rodinou, o Hermioně a Harrym ani nemluvě. Přibrala bych ještě Cath z Fangirl i Eleanor a Parka. Taky bych se nechala pozvat k Levinovi a Kitty z Anny Kareniny, i kdyby jenom na vánoční večírek a s Elizabeth Bennetovou bych si popovídala o tom, jaké knížky jsme našly pod stromečkem.

3) Ozdoby - Jakou knihu sis pořídil/a pouze kvůli obálce?
Takovou ozdobou mé knihovny je určitě třeba Scarlet - druhý díl Měsíčních kronik, Potrhaná křídla nebo Řekni vlkům, že jsem doma. Ale vyloženě kvůli obálce jsem si v životě koupila všehovšudy jednu jedinou knihu a to Zajíce s jantarovýma očima. Viděla jsem ho v Levných knihách za pár korun a té obálce jsem neodolala. Ovšem i obsah vypadá docela lákavě. :)

4) Koledy - Která kniha ti vlezla do hlavy a nemohl/a jsi na ni přestat myslet?
Tak to se nedá říct. Každá knížka, kterou přečtu mi do hlavy vleze. Jenom se liší tím, jak dlouho se tam zdrží. :) Momentálně jsem po dočtení Anny Kareniny a vzpomínám na ni docela často, protože tam byla spousta věcí k zamyšlení. Vím, že dlouho jsem také myslela na Zlodějku knih, ta se ve mně zabydlela na pár měsíců. A na Jak být ženou si občas vzpomenu i teď, protože v ní autorka neskutečně vtipně rozebírá spoustu problémů z každodenního života.

5) Která kniha je tak sladká jako (tvé oblíbené) cukroví?
Mé oblíbené cukroví jsou vanilkové rohlíčky, a ty opravdu hodně sladké jsou. Ty naše tedy rozhodně. :) Podobně sladká kniha je například Espressologie od Kristiny Springerové a taky Umět milovat od Katie Cotugno, kterou jsem četla v létě, protože je do takového období jako dělaná.

6) Dárek - Která kniha si pro tebe nachystala největší překvapení (rozuměj plot twist)?
Myslím, že hodně by mě překvapila Anna Karenina, protože jsem tak do tří čtvrtin absolutně netušila, jak to celé dopadne. Ovšem potom se přede mnou prořekla kamarádka.
Reálně mě asi nejvíc překvapil konec Papírových měst, a to ne příliš pozitivně. Příběh mi připadal tak nějak neúplný a možná by klasický klišoidní happyend vyzněl přeci jen lépe, i když to úplně není styl Johna Greena.

7) Pohádky - Jaká je tvá oblíbená dětská knížka, ke které se rád/a vracíš?
Pátračka Gilda a duchova sonáta. Konkrétně. Vždycky jsem milovala špionážní, detektivní i záhadné knížky a Gilda je fakt skvělá. Není to úplně dětská dětská knížka. Četla jsem ji pravděpodobně až tak ve čtvrté třídě, ale mám ji opravdu ráda a ještě radši se k ní vracím. Gilda je parapsychologická pátračka a je naprosto úžasná. Má psací stroj po tátovi a tahá ho všude s sebou, Taky miluje převleky a kočičí brýle (asi proto jsem vždycky takové chtěla). A občas mluví s duchy. :)
V tomhle díle doprovází Gilda svou nejlepší kamarádku Wendy na prestižní klavírní soutěž do Oxfordu. Už jenom to prostředí je úžasné. A že hraji sama na klavír, tak mi asi tenhle díl imponuje o to víc. :)

8) Betlém - Kterého autora bys nejraději obdarovala a za co? Co bys mu darovala?
Hm, hádám, že Rowlingovou by nejradši obdaroval úplně každý, a když ne obdaroval, tak alespoň objal. :) Kromě ní bych momentálně ráda dala dárek Cynthii Handové, jelikož jsem nedávno dočetla její Kdybychom se neviděli a dozvěděla jsem se, že stejně jako její hlavní postava měla bratra, který spáchal sebevraždu. Shodou náhod v roce, ve kterém jsem se narodila. Ráda bych jí dala něco za to, že v sobě našla sílu takovouhle knihu napsat. :)

9) Sníh - Jakou knihu bys nejraději zahrabala do sněhu a už ji nevytáhla?
Jé, tak to bych asi ve skutečnosti žádné knize neudělala. Zaprvé proto, že sněhu se letos možná ani nedočkáme a zadruhé proto, že kdybych měla nějakou knihu takto poškodit, to bych z ní raději něco vyrobila a nebo použila nějakou její část k výrobě něčeho dalšího. :)
Ovšem dejme tomu pomysleně bych tam zahrabala možná tak Wiccu, protože ta se mi hodně nelíbila a nebo třeba poslední díl Hunger Games. Protože víte co, Finnick! Ale hned bych ji zase vytáhla, protože i tak to byla výborná kniha. :)

10) Zvoneček - Kterou knihu je nejlepší číst o Vánocích a proč?
Určitě Harryho Pottera, i když ten je úžasný pořád a je jedno jestli ho čtete v létě nebo o Vánocích. ;)
Jinak já ráda o Vánocích čtu klasiku, protože mi přijde, že Vánoce vždycky krásně propojí současnost s dějinami, už jenom svými tradicemi nebo i jenom tím, že jsou. Potom je pro mě jednodušší se do těch minulých časů vpravit. :) A taky si na Vánoce vždycky ráda přečtu něco od Tima Burtona. :)

Hádám, že to už bude asi všechno. :) Nebojte se, brzy snad také přibude nějaký vánočně laděný článek, ve kterém se pochlubím knížkami i fotkami, jenom asi ještě ne dnes. :D
Mějte se krásně a užívejte si vánoční volno, dokud můžete! :)
Šárka M.

4 komentáře:

  1. Moc děkuju za vyplnění, strašně mě těší tvé odpovědi. Třeba tvůj názor na Papírová města naprosto sdílím! :) Otka mě taky láká, koukaly jsme na to s Iris v knihkupectví. No jo, třetí díl Hunger games je takový všelijaký, ale do sněhu bych ho asi nedala, možná do ledničky. :D
    Pátračku Gildu vůbec neznám a Espressologii jsem si vždycky chtěla přečíst, tak až budu mít v roce 2016 chuť na slaďárnu, budu vědět. :)
    A Annu Kareninu mám na svém to-read-listu taky.

    Dostala jsi Blues pro bláznivou holku? Které básně se ti líbí nejvíc? :)

    Užij si zbytek prázdnin. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda, že nejsem sama, komu se konec Papírových měst moc nelíbil. :)
      Na OTKU se hrozně těším. Já vím, že je to asi jenom "obyčejná YA" ale vlastně no a co? Vždyť na to mám věk. :D
      Já bych ho dala nejdřív dala do mrazáku, abych vyrovnala teplotní rozdíl a potom do sněhu, pak bych ji vytáhla, vyklepala a šla usušit. :D
      To mi připomíná, že si musím přečíst Malé ženy! (protože je Joey strčil do mrazáku) :)
      Ne? Jé, tak to kdybys na to třeba někde narazila, tak si to přečti! :) Espressologie je fakt slaďounká a možná i trochu naivní, jenom předesílám, abys třeba nebyla zklamaná. :)

      Dostala :) Ve vydání co se celkově jmenuje Blues, takže je tam Blues pro bláznivou holku ale taky další básně. A musím se přiznat, že ještě jsem se na to nestihla ani kouknout. :/ Ale až to všechno pečlivě pročtu, tak třeba napíšu článek.
      Ale stejně asi budu mít nejradši Déšť, který mě k Václavu Hraběti (jak se to skloňuje?! :D) přivedl. :)

      Ty taky! :) Děkuju za komentář!

      Vymazat
    2. Že jo, občas si mi mladí géniové musíme dopřát kapku mladistvé naivity a sladkosti dospívání. :D
      Malé ženy mám v knihovně, zatím taky nepřečtené. :)
      Jojo, máme asi stejné vydání, mám to na instagramu, tak to porovnej. Mě k Hraběti (jo, jak jinak bych to skloňovala, to fakt nevím :D) přivedla báseň Jednou. :)

      Vymazat
    3. Přesně! A pak zazáříme! :D
      Máme, já jsem úplně pitomá, hlavně, že jsem na tu tvoji fotku koukala. Promiň. :)
      Tak to ses mi úplně trefila do noty, já zrovna před chvílí, když jsem to jen tak rychle procházela, tak jsem na Jednou narazila a říkala jsem si, že je fakt pěkná. :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)