úterý 29. prosince 2015

Střípky všedních dní II.

Ahoj!
Tak dneska jsem přišla na to, že název rubriky, do které spadá tento článek se nehodí tak docela pro všechny situace. Uplynulé dny bych totiž rozhodně neoznačila jako všední. To asi nikdo.
Ale o to radši se s vámi podělím o zážitky, dárky a snad i nějaké fotografie. :)


Před časem jsem vyměnila své dětské obrazy za mapu světa a jeden obrázek, co jsem malovala já.
Žárovičkový řetěz mi tedy úplně náhodně svítí na Kazachstán. :)


Začnu ještě tím těsně předvánočním obdobím. S největší pravděpodobností si nevzpomenu na všechno, co jsem chtěla napsat, ale něco snad dám dohromady.
Každopádně, přišel mi vánoční dáreček od Vlastičky. Konkrétněji čokoláda ze Slaného. Hrozně moc za ni děkuji, i za milá slova v dopise. Ani nevíš, jak moc mi to zpříjemnilo den! (Vlastně asi víš, to už jsme si řekly. :D) Musím přiznat, že zmizela docela rychle. :)


Stejného dne - tedy v pátek osmnáctého probíhal i náš školní sborový vánoční koncert. Je to krása každý rok, ale nevím proč, letos jsem si to nedokázala tolik užít. Asi, že tam jedna má kamarádka chyběla a nějak hrozně rychle bylo po všem. A taky, že jsem zvyklá, že je vánoční koncert a jde se domů. Letos jsme si ale u nás ve škole vyčerpali ředitelská volna již na podzim, takže jsme následující pondělí a úterý normálně šli do školy. Tedy, jak kdo, někteří to zabalili už v pátek a nebo v pondělí. :D



Víkend mám celý nějaký zamlžený, nesl se v duchu výroby posledních dárku pro mamku a taťku. Navíc, kdybych popisovala každý den, byli bychom tu až do příštího roku (což ale zase, na druhou stranu, není tak dlouho). V pondělí jsme si ve škole s kamarádkami rozdaly dárky - všechny byly úžasné! A já pak zamířila do ZUŠky na mou poslední hodinu klavíru a výtvarky v tomto roce. Obojí jsem si užila, navíc jsem s sebou celý den nosila mou rozpletenou havraspárskou šálu, takže když jsme na výtvarce koukali na film (Na půdě, kdyby to někoho zajímalo. Je tam skvělá animace.), docela jsem pokročila. :)


V úterý jsme ve škole už vůbec nic nedělali a poslední tři hodiny jsme hráli Městečko Palermo. Tahle hra mě nikdy moc nebavila, ale v to úterý mě to najednou hrozně chytlo. Možná to bylo tím, že se se spolužáky známe už šest let a taky že nás tam bylo docela málo, ale opravdu to stálo za to. Jen tak, co si pamatuji, tak jsem skončila probodnutá pletacími jehlicemi (ty lidi mě znaj!), zabetonovaná (a koukal mi nos - to je z Mentalisty) a když jsem byla vrah, tak nás nedopadli. :)

To koukaj na ten nos. Záběr přímo na něj se mi nepovedlo sehnat. :D
zdroj


Potom už pro mě definitivně začaly Vánoce. Příprava toho všeho schramstla spoustu času, ale stálo to za to. Díky tomu, že není žádný sníh mohli přijet i děda s babičkou (aspoň k něčemu je to počasí dobré) a tím pádem nás na všechno bylo víc a já si to také mnohem víc užila. :) Nejlepší byl ovšem táta, který večer před Štědrým den přišel do mého pokoje a zeptal se mě, jestli s ním zítra ráno nedojedu koupit ledničku, protože venku je teplo a nemáme kam dát bramborový salát.
A tak jsme čtyřiadvacátého prosince rádo jeli pro ledničku. Proč taky ne? Samozřejmě jenom pro takovou tu malou, na různé akce a podobně. :)



Co se týče samotného Ježíška, tak ten byl skutečně štědrý, ani si to nezasloužím. Dostala jsem okolo patnácti knih, přičemž do toho zahrnuji i příručku o pletení, příručku Jak hrát na kytaru, příručku Jak fotit digitálním fotoaparátem (Tu máme s tátou prý napůl. Pochybuji, že to někdy otevře.) a Dějiny české literatury II. Pokud se budu opravdu chtít něco naučit, tak ty první dvě budu rozhodně nucena otevřít, takže jsem moc ráda, že je mám. Ovšem u té fotografické si nejsem moc jistá, jestli se někdy dokopu k tomu, abych ji vyloženě četla. A Dějiny české literatury...No, třeba se mi něco z toho bude hodit k maturitě. ;)

Zbytek knih, které jsem pod stromeček dostala je vidět na další fotce, ovšem chybí tam Dárek z pravé lásky, protože jsem ho měla rozečtený a Kafe a cigárko, protože jsem ho dostala až později od bráchy a švagrové. :) Ještě pořád mám hrozný problém číst jenom jedu knihu, nejradši bych to všecko četla naráz. :D Jsem naprosto nadšená z ilustrovaného vydání Saturnina a básní Václava Hraběte. A taky z Marťana, toho teď čtu a je to hrozně vtipný. A taky z toho všeho ostatního, myslím, že mi rozumíte. :)


Krom knížek jsem dostala spoustu nádherných věcí. Některé jsem si přála, o některých jsem zapomněla, že jsem si je přála, některé byly překvapení a o některých jsem z legrace plácla, že bych si je přála, ale nemyslela jsem to vážně. (Ten poslední případ je foukací harmonika.) :D
Konkrétně třeba punčocháče, termosku, laky na nehty, sluchátka, šátek, parfém, zahnutou lžičku, povlečení, puzzle (!!!) a lyže. Sice z bazaru, ale koho to zajímá, žejo.


Taky jsem nejspíš doživotně (nebo aspoň do konce příštího roku) zásobena sypanými čaji. Pod stromeček se mi jich letos sešlo celkem pět. A nedostatkem hudby s maminkou taky trpět nebudeme, protože jsme dohromady dostaly čtyři cédéčka - Siu, Jelena, Enyu a Adele.
Toť k mému post - vánočnímu vychloubání. :)



V následujících dnech přijel brácha se švagrovou a dětmi, což byla opravdu nádherná návštěva. Hodně jsme zpívali, hráli jsem Dobble a Labyrint, povídali jsme a tak. A včera jsem, abych moc nezlenivěla, ráno jela do města za Týnkou a společně jsem šly plavat. Taky jsem se konečně podívala do Sokolovny a viděla jsem film podle knihy Terryho Pratcheta. A u toho jsme skládaly puzzle. Jednoduše to byl také skvělý den. :)



Dneska jsem zase zahálela, ovšem dočetla jsem Dárek z pravé lásky, na který snad v blízké době napíšu recenzi, abych zjistila, jestli to ještě zvládnu a pokročila s Princeznou Hyacintou. :)
Zítra mě čeká bruslení s bráchovou rodinkou a potom Silvestr. Který pravděpodobně strávím poleháváním doma. Ráda bych Nový rok slavila s kamarády nebo tak, ale obávám se, že ti budou mít nějaké svoje aktivity, tak uvidíme. Třeba vám napíšu i Novoroční článek. :)

zdroj

To je pro dnes opět vše, mějte se krásně, doufám, že si užíváte svátky stejně pilně jako já a vše nejlepší do příštího roku! :)
Šárka M.

A co vy? Jak trávíte poslední dny? Scházíte se s přáteli? Hrajete rádi deskové hry? Bruslíte? (Já fakt špatně - neumím moc zatáčet ani brzdit. :D) Co jste dostali pod stromeček (to mě nikdy nepřestane zajímat)? Skládáte rádi puzzle? A co Městečko Palermo - jakou nejbizarnější smrtí jste kdy zhynuli? A čím jste obdarovali rodiče a sourozence? :)

4 komentáře:

  1. Puzzle jsou fajn, ale nikdy u nich moc dlouho nevydržím. Ovšem ty na fotce jsou naprosto báječné! Z deskových her mám nejradši ty, u nichž nemusím mít žádnou strategii, protože jsem mizerný stratég. Třeba Dobble jsem hrála asi jen jednou a byla jsem z něj nadšená. Pamatuju si, jak jsem se fascinovaně přesvědčovala o tom, že na jakýchkoliv dvou kartách je opravdu vždycky nějaký stejný obrázek. :D
    Můj hlavní dárek byl hrníček keepcup (prostě takovej barevnej termohrnek:D). Knížku jsem dostala jen jednu, a to Porodní bábu od Katji Kettu. Moc se mi líbí, jaké jsi dostala knížky. Aristoteles a Dante mě zaujali už před nějakou dobou a když jsem si všimla, že to přeložili do češtiny, zařadila jsem to na svůj to-read seznam.:) Tak kdyžtak potom napiš, jak se ti to líbilo. :)
    Hru Městečko Palermo mám ráda, akorát už jsem ji hrozně dlouho nehrála. Pamatuji si ta morální dilemata - bavilo mě být vrah, ale pak bych se k tomu nejraději rovnou přiznala. :D Na své bizarní smrti si bohužel už nepamatuji.
    A bruslit opravdu neumím. Kolečkové brusle zvládám celkem dobře, ale ty klasické vůbec.:D
    Moc pěkný článek, milá atmosféra, hezky osvícený Kazachstán. Užívej si prázdniny a ať šťastně vykročíš do dalšího roku. (Zním pateticky, promiň. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi vždycky říkala mamka, že mě to nebude bavit a že toho po chvíli nechám a tak. A přitom teď mě to hrozně chytlo. :) Jsem ráda, že se ti líbí, je to právě Muchova Princezna Hyacinta a já jsem z ní mega nadšená. Muchu mám hrozně ráda. :)
      Já taky, nerada přemýšlím dopředu. Jo, je to nějakej kouzelnej algoritmus, řekla bych. :D
      Jojo, Keepcup znám, docela by mě zajímalo v jakých ho máš barvách. Kamarádka si jeden k Vánocům také přála, takže jsem s ní strávila spoustu času koukáním na různé barvy a diskuzí. :)
      Tak to vůbec neznám, ale zní to zajímavě. :) To jsem ráda. Určitě napíšu. ;)
      To já z toho nějak ani neměla výčitky, he. :D
      To je zvláštní. Mně to vždycky přišlo stejné - totiž zatáčet a brzdit neumím ani na jedněch. :D
      Díky moc! Tobě taky!
      To je v pohodě, mě se to líbí. :))


      Vymazat
  2. Puzzle miluju. Nechápu, proč jsem žádné nedostala, ale mám u prarodičů svých asi desatero puzzlí, pravda, trochu dětských, složila bych je poslepu. Ale občas si nostalgicky skládáme s dědou, máme rozdělené části, které kdo skládá, a pak to spojíme dohromady. Ale když jsme skládali naposledy, to už bude aspoň rok nebo dva, skoro celé jsem to složila sama. :D
    Ježíš, strašně ti závidím ty knížky, samozřejmě zároveň i přeju. Saturnina doma mám ve slušném vydání a Blues od Hraběte mi taky od konce tanečních leží na poličce. Krycí jméno Verity a Aristotela s Dantem bych někdy ráda okusila.
    A pokud bys nevěděla, co s příručkou o focení, jsem tu ještě já. To samé s literaturou. :D
    Jé, taky bych si zašla bruslit, ale asi už to nestihnu, navíc nevím, jestli mi jsou brusle. A mám puchýře, které potřebuju vyléčit, než v neděli pojedeme na lyžák. :)
    Ledniček není nikdy dost. :D
    Hmm, určitě jsem chtěla napsat ještě něco, vždyť to znáš. Prostě čtu a říkám si, že bych si to měla poznamenávat, nebo rovnou komentovat za pochodu po odstavcích. No to je fuk, příště se třeba polepším. :D

    Hezký zbytek roku! :3 (Jo a jsem ráda, že ti dáreček udělal radost. :) A co jsem dostala já, už víš :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je hezké. :) To my dneska zrovna doskládali Princeznu Hyacintu. :)
      Jo? No, ta pokud se uvidíme, třeba ti to s sebou vezmu. ;)
      Jasný. :) Já taky pojedu na lyžák - doplňuji kvintu, ale až sedmnáctého. Užij si to!
      Jinak bruslit jsme byli dneska a příšerně mě bolí noha, ale bylo to moc fajn. :)
      No, asi ne. :D
      To je v pohodě, v jednom kuse se mi děje to samé. :D

      Tobě také!! ;)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)