úterý 6. října 2015

Podzimní knižní tipy

Zdravím,
tak jsem si říkala, že už jsem se sakra dlouho nezmínila o knihách. Žádná recenze, nic. Jenže pár knih jsem za prázdniny a vůbec za těch pár měsíců přeci jen přečetla a ráda bych vám o nich dala vědět. Problém byl v tom, že když jsem chtěla napsat recenzi, nemohla jsem se rozhodnout na kterou z nich ji mám vlastně psát. Protože téměř všechny byly skvělé a moc se mi líbily.
No a tak jsem tu a jdu vám ty nejlepší doporučit a vynachválit. Snad potom i vám padnou některé do oka. ;)

zdroj
Kde se touláš Bernadetto - Maria Semple
Tak tahle knížka se mi opravdu moc líbila. Je to trhlé, je to čtivé a skvěle napsané. Přesně pro mě, myslím, že mi tahle knížka prostě vážně sedla. Vypráví osudy jedné americké rodinky, která není tak úplně obyčejná. Bernadetta Foxová je totiž bývalá architektka, máma, domácí kutilka a taky trpí agorafobií. Takže když chce její dcera vzít na slíbený výlet do Antarktidy znamená to spoustu problémů.
Ale není to pouze výlet na jižní pól, o kterém tahle knížka vypráví. Je i o spoustě jiných, třeba i úplně běžných věcech, ale to se dozvíte jenom, pokud si to přečtete. A že byste rozhodně měli!
Někomu se to může zdát kapku překombinované a také je možné, že budete některé postavy občas chtít něčím přetáhnout. Ale nakonec jim to stejně odpustíte, beztak jsou to jenom lidi jako my. :)
P.S. Taky je dost možné, že se dozvíte pár zajímavostí o Beatles, architektuře, tučňácích a podobných věcech.

zdroj
Potrhaná křídla - Ruta Sepetys
Zatímco V šedých tónech jsem po pár stránkách odložila, jelikož mi z toho bylo smutno a neměla jsem na to žaludek, Potrhaná křídla mě k sobě dokonale připoutala. Četla jsem hned jak jsem se probudila, četla jsem u snídaně a četla jsem večer, když jsme se vrátili z výletu na kole. A celou dobu, když jsem se drápala do nějakého kopce v tom největším vedru jsem přemýšlela, co se asi s Josie stane dál. Vždyť to přeci nemá vůbec lehké. Mladá dívka, vychovaná tamní bordelmamá spíš, než svou vlastní matkou, v New Orleans padesátých let. A že na vás ta atmosféra pěkně dýchne, stačí otevřít (a přečíst, samozřejmě tedy)!


zdroj
Dcera kostí a dýmu - Laini Taylor
Bezva fantasy. Teda spíš urbanfatasy, pokud byste na tom trvali. Ale pro opravdové fajnšmekry pojem fantasy pravděpodobně znamená něco úplně jiného. Takže znovu: asi druhá nejvíc fantasy knížka, co jsem v posledních pár letech četla (po Měsíčních kronikách). A to už něco znamená (rozhodně alespoň pro mě), jelikož mě nové světy obvykle moc netáhnou. Ale Karou, ta byla suprová. Komu by se taky nelíbila modrovlasá dívka s prazvláštním tetováním na dlaních a neskutečným malířským talentem, kterou vychovala rodinka chimér? Ale proč a kde se vzali oni nebo ona sama, to neví ani Karou. Tak proč jí to nepomoct zjistit? :)
Navíc by vás mohlo zajímat, že se děj Dcery kostí a dýmu odehrává převážně v Praze, ačkoli autorka je Američanka. A kdyby nedala jedné z postav jméno Kazimír (které sice možná je české, ale rozhodně ne obvyklé), tak bych možná ani nepoznala, že není naše. :)

zdroj
Pýcha a předsudek - Jane Austen
Myslím, že většinu z vás tímto nijak zvlášť nepřekvapím, protože Pýcha a předsudek je prostě mnoha čtenáři ověřená klasika. A troufám si tvrdit, že to, že k Elizabeth patří pan Darcy, ví snad úplně každý. :)
Já ji ovšem četla letos v létě poprvé a byl to krásný zážitek. Rozhodně musím přiznat, že se mi Jane Austenová četla mnohem lépe než třeba Na Větrné Hůrce od Emily Bronteové. Jenom škoda, že to u nás není povinná četba. :/
Opravdu už nevím, co k této knize víc dodat, snad jenom, že její filmové zpracování s Kierou Knightley je perfektní!

zdroj

Isla a šťastné konce - Stephanie Perkins
Oproti knihám, které jsem zmiňovala výše, jsem Islu přečetla teprve nedávno. Věděla jsem, že se mi to bude líbit (nebo alespoň tušila), protože předešlý polibek pro Annu a Lola a kluk od vedle byly výborné. Všechny tyto knížky se sice tváří jako hloupoučké románky pro náctileté holky, což vlastně možná i jsou, ovšem ale styl psaní, zápletky i charaktery všech hlavních postav je na pomyslném knižním žebříčku posouvají zase o trochu výš. :)
Isla je prostě hrozně roztomilá knížka, u které si odpočinete a zaručeně ve váš vyvolá alespoň trošku dobré nálady. A to se na podzim hodí, protože škola bývá neúprosná a přesto, že ošklivé počasí podle mě vůbec není ošklivé, takovéhle knížky jsou do něj jako stvořené.
A nakonec je asi jedno, jestli si vyberete Islu, Lolu nebo Annu. ;)

zdroj
Nejkrásnější - Marissa Meyer 
Jako poslední jsem se rozhodla zmínit tuhle knižní jednohubku určenou zejména pro fanoušky Měsíčních kronik od Marissy Meyer. Nejkrásnější nám totiž aspoň mlže trochu ukrátit to strastiplné čekání na Winter. Přijde mi pěkné, že jsem si mohla ještě před závěrečným dílem přečíst něco o největší záporačce téhle série, královně Levaně. Nerada to říkám, ale tahle knížka opravdu trochu změnila můj pohled na některé postavy a možná i na celou sérii. V dobrém tedy. Je poznat, že Marissa Meyer nepíše jenom tak z fleku a že má promyšlené osudy všech postav. :)
Navíc je to opravdu jenom jednohubka - zhltla jsem ji za jedno dopoledne, ani ne.


Myslím, že to bude prozatím všechno. :) Hrozně ráda bych vám doporučila i nějakou četbu k maturitě, ale bohužel mě v posledních měsících žádná neoslovila natolik, abych se alespoň přestala vztekat, že mezi tyto knížky u nás není zahrnuta Pýcha a předsudek ani Saturnin.

Zatím se mějte moc krásně,
Matty :)

Tak co, taky jste tak nadšení z toho, jak už začíná padat listí? Máte vymyšlené nějaké podzimní dekorace? A co teď čtete? Máte taky nějaký tip? A co knížky z mého výběru, četli jste je? Líbily se vám? 

4 komentáře:

  1. Většinu těchto knížek mám na svém to read listu. A ty, co ne, si tam nejspíš připíšu, zní to fakt lákavě. :D :)
    Mimochodem, máš tady dole v menu dokonalou lištičku. :D :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jojo, tohle je opravdu výběr těch, co se mi fakt líbily, takže si je určitě přečti. ;)
      Díky! :) :) Vlastně ji tam mám díky Iris, myslím, že měla chvíli nějaké zvířátko na blogu...a nebo ne? Mám děravou hlavu. :)

      Vymazat
    2. Ano, měla jsem želvičku, ale jelikož blog.cz nepodporoval tyhle hýbací věcičky, neměla moc dlouhého trvání... Ale mohla bych si ji obnovit.:-)
      Tipů není nikdy dost... Potrhaná křídla se mi moc líbila. A doufám, že se k V šedých tónech někdy vrátíš. Byl to vážně skvělý čtenářský zážitek. A to já ani moc nečtu. :-)

      Vymazat
    3. Ha! Tak já si to přeci jen pamatuji dobře! :) Určo ji obnov, byla roztomilá!
      Hm, tak to se po ní možná ještě podívám. :) Nahlodala jsi mě. A taky to, že se mi ta Potrhaná křídla líbila jakože fakt hodně. :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)