čtvrtek 3. září 2015

Mišmaš tag

Ahojte,
už je to zase docela dlouho, co jsem něco napsala a dokonce mám i pár článků rozmyšlených a rozepsaných, ale stejně mě to k blogu prostě netáhlo. Včera se ale ozvala Vlasta s nominací, do opravdu pěkného Mišmaš tagu, který vzešel ze společného úsilí právě Vlasty a Iris. To mě tak nějak pošouplo a jsem za to moc vděčná. :) Navíc myslím, že by byla škoda, ponechat jej nevyplněný a taky už je to docela dlouho, co jsem něco podobného přidávala. :) A taky ráda mluvím o sobě. Narcista jeden. :)

V tomto tagu je mým úkolem splnit pět věcí, z nichž každá zahrnuje sedm podbodů. :)
Jde o sedm věcí (nemám ráda slovo fakt) o sobě, sedm odpovědí na sedm otázek od toho, kdo vás nominoval, vymýšlení sedmi otázek pro toho, koho nominujete, nominování sedmi lidí (a bylo by hezké dát jim o tom vědět) a pokud to správně chápu, tak posledním úkolem je nějakým způsobem (můžete psát, fotit, nejspíš i točit atp.) zveřejnit sedm sobě příbuzných věcí z vašeho života. Jakože věci, které jsou ze stejné oblasti a jsou vám něčím blízké, charakterizují vás. :)

Pokud jste se ztratili (u mě bych se nedivila :D), určitě vám pomůže Vlastin článek zde. ;)
No a zdá se, že mi nezbývá, než se do toho pustit. Tagování zdar!

Sedm věcí o mně

1. Nemám ráda většinou sladkých hlavních jídel. Nejspíš to mám v genech, protože to máme s mamkou docela společné. Jednoduše do mě nedostanete nic jako škubánky s mákem, krupicovou kaši, kynuté buchty (taky je u vás v jídelně dělají jako oběd?), žemlovku, ani ty lívance moc nemusím. A i když byste řekli, že to s tím nesouvisí, tak ze stejného důvodu nemám ráda rajskou, protože je to prostě sladká omáčka k (pro mě) slaným knedlíkům. Brrr.
Výjimkou jsou pouze palačinky a tvarohové ovocné knedlíky. To mám ráda. :)

2. Vedu si, teď už celkem obstojně, můj osobní Všehoblok. Je to zápisník, poslední dobou jsem si oblíbila takové ty černé s gumičkou, do kterého píšu...vlastně skoro každou kravinu, která mě napadne. Lepím si tam jízdenky, vstupenky, účtenky, pohledy, vizitky, recepty, sušené květiny a spoustu dalších blbin. Vlastně je to asi deník, ale já tomu tak nerada říkám, protože si nevedu takové ty klasické deníkové zápisky. Radši místo toho kreslím malé jednoduché obrázky všeho možného. :D Jsem na tohle asi vážně ulítlá a moc mě to baví, pokud máte chuť, určitě to zkuste taky! ;)

3. Netuším, co budu v životě dělat. Vlastně ani nevím, co za obor bych chtěla studovat. Pořád tak nějak čekám, že mě cosi osvítí, ale zatím k tomu nedošlo a já začínám přicházet na to, že tohle mě asi jen tak zčistajasna nenapadne, a že bych se možná o svou budoucnost měla trochu víc zajímat. Jenže to je tak těžké. Přijde mi, že tohle jediné rozhodnutí změní můj celý život a já mám tolik možností. Tedy budu mít, pokud odmaturuji.

4. Občas jsem si sama sebou absolutně jistá a někdy o sobě naopak hluboce pochybuji.

5. Mým "reálným" snem je otevřít si kavárnu. Nebo líp, knihárnu. Knihovnu, kde by byla zároveň možnost se sednout ke stolku s právě vypůjčenou knihou a dát si cappuccino, nebo domácí okurkovou limonádu. A přikusovat nějaký dortík nebo muffin, který by nebyl tak příšerně drahý. :)
To by bylo nádherné. Ale je to poněkud utopie.

6. Pletu náramky přátelství. Nejspíš už jsem je tady měla na nějakých fotkách, ale nějak víc jsem se o tom, myslím, nezmiňovala. Letos o prázdninách jsem se i naučila pár nových vzorů, takže to už nejsou jenom nudné proužky a šipky, což z toho dělá mnohem větší zábavu. Pokud si dobře vzpomínám, tak úplně první náramek jsem se učila plést kdysi dávno na táboře a letos jsem tam už já učila pár lidí základy. Možná bych někdy mohla udělat na tohle téma menší výukový článek. Ale nevím, jak moc je to rozšířené. V mém okolí už totiž plete skoro každý (ale abych si to nepřipisovala, tak většina z nich na svůj vlastí popud :D).

Sedm barev, které jsou mi nejmilejší
(Snad nevadí, že jsem zvolila tohle, bylo mi totiž líto vybrat jenom jednu konkrétní oblast a barvy mě doprovází pořád a v různých oblastech, tak doufám, že to není proti pravidlům. :))

Vínová
Protože je to jedna z barev podzimního listí. Protože to není červená a není to ani fialová, je to něco mezi. Protože nám koluje v žilách a je to barva rubínů.

Tmavě modrá
Protože je to barva nočního nebe, hluboké řeky, pruhů námořníků a indiga.

Béžová
Protože je to barva, do které bych se v zimě zachumlala, kdyby to šlo. Je jako kamarád, který vás vždycky vyslechne, ať už máte na srdci cokoli. Neptejte se mě, proč si to myslím, jenom mi to tak připadá. :)

Tmavě zelená
Protože je to barva hlubokého lesa a přírody těsně po západu slunce. Taky proto, že je to barva vánočního stromku.

Oranžová
Protože definuje podzim a západy slunce. Protože je to barva dýní a taky mrkve. Protože je to barva lišek. ;)

Šedá
Protože je občas přehlížená a občas bych byla ráda jako ona. Protože se v ní všechno ztratí, a protože představuje ten největší kompromis na světě. Protože dokazuje, že i ze dvou nejočividnějších protikladů může vzejít něco krásného.

Hnědá
Protože je to barva hlíny a vyvolává ve mně pocit něčeho prapůvodního. Protože je to barva kůry stromů a pih na kůži. Jo a taky čokolády. ;)

Sedm odpovědí na otázky od Vlasty

1. Kdybys mohla mít vlasy (barvu, střih, délku) úplně podle sebe, nemusela se ohlížet na své proporce, tvar obličeje, geny, pleť a všechny ty záležitosti, jak bys vypadala?  
No, kdybych se nemusela ohlížet opravdu na nic, tak bych ráda měla lehce zvlněné vlasy v trochu kratším mikádu. Ale bůhví, jak by to vůbec vypadalo. :D A co se týče barvy, tak jsem vždycky záviděla všem zrzkám, že mají tak ojedinělou a krásnou barvu vlasů. Jenže, když o tom doopravdy přemýšlím, tak bych být zrzka nechtěla. Chtěla bych černé vlasy. Jako měla moje babička. :)
A nebo modré, jako měla Karou v Dceři kostí a dýmu! :D

2. Jak na tebe sedí charakteristika tvého znamení zvěrokruhu? (oblíbené barvy, opačné znamení, živel, vlastnosti...)
Musela jsem si znovu najít, jaké vlastnosti bych podle zvěrokruhu vůbec měla mít, protože na tohle moc nedám, i když mě to občas baví zjišťovat. 
U některých věcí mě skoro až překvapilo, že se v nich vidím a některé mi zase tolik blízké nejsou. Ale řekla bych že víc bude těch prvních případů. Mým živlem je Země, která je mi rozhodně bližší než ostatní živly. Tvrdohlavá a neústupná opravdu dokážu být, také bych měla být přející, což se no, snažím být a potom prý mám být umělecky nadaná. To tedy nevím. Možná malinko. Jak v čem.
Taky bych souhlasila s tímhle: 
"Někdy se ale mohou zdát uzavření a málo přístupní. Většinou nespěchají a jsou opatrní. Uznají-li ale užitečnost nějaké věci, dokážou se plnou energií zasadit o její uskutečnění. Setrvávají na svých stanoviscích a nejsou rádi, když jim do toho někdo mluví."
(zdroj
A podle článku, ze kterého cituji výše, bych měla prý být i velice hezkáTak nevím, kde se stala chyba. 
Jenom si nemyslím, že bych měla velkou vůli a vytrvalost...Ale každý je jiný a bylo by to divné, kdyby to všechno sedělo. :D 
Jo a mimochodem, jsem býk. :)

3. Kdybys trpěla poruchou spánku a nemohla spát (tak jako hrdinka knihy Spánek od Haruki Murakamiho), co bys během nocí dělala?
Ráda bych odpověděla něco supr čupr hustýho, jakože bych třeba založila klub pro noční horolezce nebo třeba chodila po městě a dávala neznámým lidem do schránek povzbudivé dopisy, jenže jak se znám, pravděpodobně bych si četla nebo poslouchala muziku nebo koukala na seriály. Možná, kdyby to šlo, tak bych se naučila pořádně péct....přijde mi to jako dobrá věc, kterou dělat v noci. :D
Ale kdoví, třeba už bych byla vážně tak otrávená a znuděná, že bych začala provozovat noční běh (se zavíracím nožíkem v jedné kapse a pepřákem v druhé). :) 

4. Kolik myslíš, že je rozumné (nebo normální) mít za život vztahů?
Odpovím scénou z Harryho Pottera: 

zdroj 
Konkrétně myslím tu druhou polovinu obrázku aneb: Tuto otázku si, milá Vlasti, kladu už šest let docela dlouho. 
Já prostě nevím, tohle je asi otázka, na kterou bych se spíš já ráda zeptala někoho jinýho. Vzhledem k mým neexistujícím zkušenostem se vztahy těžko říct. Přijde mi, že okolí má na tohle názor celkem jasný - něco v tom smyslu, že aspoň pár by jich mělo být. 
Ale já jsem trochu romantičtější duše, takže bych řekla, že tolik, kolik bude nutné, dokud nenajdeš někoho, s kým bys dokázala strávit celý život. Což je docela flexibilní odpověď, jelikož v mém případě to číslo nejspíš nepřesáhne tak pět ani pokud toho správného člověka nikdy nenajdu. :D 

5. Jak moc se tvé písmo změnilo od dob, kdy jsi obtahovala v písance?
Docela dost, řekla bych. A nejspíš se mi ještě změní. Zastávám teorii, že když spolu menší školáci sedí v lavici, tak ta dvojice se v psaní trochu ovlivňuje. Kolikrát mi přišlo, že jsem začínala některá písmena psát jako můj soused, když jsem byla menší. :)
Každopádně co jsem na gymplu, tak mám od primy ještě pořád ten samý sešit na diktáty (sama nevím, jak se mi to povedlo) a tam je tem vývoj nádherně vidět. A to je to jenom od šesté třídy. :)

6. Máš z něčeho fobii? A proč myslíš, že ji máš?
Asi spíš ne. Myslím, že z ničeho nemám tak velký nebo prostě takový strach, který by odpovídal definici fobie. Nemusím můry, ale těch se spíš prostě jenom štítím. 
(Při procházení různých fobií, když jsem zjišťovala, jestli z něčeho tenhle typ strachu opravdu nemám, jsem narazila na fakt zajímavé kousky. Schválně si vygoolete Cenosillicafobii nebo Konsekotaleofobii. ;))

7. Jaký je smysl existence?
Uf, to je ale otázka nakonec. Nerada se opakuji, ale já nevím. V téhle věci mi nedělá problém nevědět, protože se beztak asi nejvíc přikláním k tomu, že žádný. Že jsme prostě výplodem evoluce, protože to byl víceméně přirozený proces. Já fakt nevím. 
Já bych docela ráda prožila život jako slušný člověk, ale to je spíš jenom moje osobní poslání, než smysl existence. :)

Sedm otázek pro mnou nominované 

1. Jaká špatná vlastnost ti u ostatních lidí vadí nejvíc?
2. Jsi spokojený se svou výškou?
3. Jaká je tvá oblíbená květina?
4. Říkáš častěji "krutou pravdu" nebo "milosrdné lži"? 
5. Jaké zvíře by nejspíš byl tvůj Patron? 
6. Tvoje oblíbená/snesitelná kniha z povinné četby? 
7. Kdyby jsi si mohla navrhnout šaty na svatbu, jak by vypadaly? 

Já vím, moje otázky nejsou úplně nejduchaplnější, ale jsou to věci, které by mě opravdu zajímaly. :D 

Mnou nominovaní
2. Linda
5. Agnes
6. Mačet
7. Natálie 


Mějte se moc krásně, držím vám palce ať vás ta škola/práce/taneční neporazí. ;)
Matty. :) 

8 komentářů:

  1. děkuju za nominaci, určitě se do toho pustím! :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ahojda, určitě se zapojím, jen nemám tolik času, tak si tag trochu poupravím a nebudu nominovat nikoho dalšího. Přesto díky, že jsi na mě myslela :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mě těší! :)
      Chápu ;)
      Není za co ;)

      Vymazat
  3. A to si jako myslíš, že znám sedm dalších blogerů!? :D To budu muset asi trošku zredukovat :/ Jinak tvoje otázky jsou super, už se těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojono :D Já s tím měla taky problém. Halvně je těžký ajít sedm lidí, o kterých si myslíš, že by to opravdu vyplnili. :)
      Och, co to slyším? :)) Díky :) Já se těším na tvoje odpovědi. ;)

      Vymazat
  4. S tou kavárnou to máme úplně stejně! I když já spíš přemýšlela nad kavárnou/antikvariátem v jednom :D
    Děkuji za otagnutí :)

    OdpovědětVymazat
  5. Jak hloupé je rozklikávat články na mobilu cestou do školy - zapomenu pak, že jsem je ještě neokomentovala. :) Ale přečíst si dvakrát tohle mi vůbec nevadilo. Jsem šťastná, že ses zapojila! :)
    Ty barvy, to je dobrý nápad. Pochopila jsi to správně a navíc jsi vybrala i mé oblíbené barvy. :)
    Pokud někdy budeš chtít prezentovat svoje náramky přátelství, bude to skvělé! Vždycky jsem je chtěla umět, ale nikdy jsem se nedostala dál než k nastříhání bavlnek, protože ten začátek je na mě moc těžký. :D

    OdpovědětVymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)