středa 29. července 2015

Vyrábím: Ananasové pouzdro na mobil

Ahojte,
doufám, že si všichni krásně užíváte prázdniny! Dneska jsem se po vážně hodně dlouhé době rozhodla vytvořit nějaký ten návod. :)
Když jsem ještě na jaře vymýšlela, co dám letos kamarádkám k narozeninám (mají je, až na Aničku, všechny u sebe), napadla mě pouzdra na mobil. Přijde mi, že je to celkem užitečný dárek a navíc se při jeho vyrábění dá opravdu vyřádit. Chtěla jsem, aby v sobě měla už nějaký ten nádech léta a co je pro léto typičtější, než ovoce? A tak vznikla série pouzder na mobil inspirovaná některými ovocnými plody.

Jako úplně první jsem dělala meloun, který byl ještě takový zkušební, protože jsem nevěděla, jestli mi to všechno bude vycházet, jak jsem chtěla a jestli mi to se zvoleným materiálem půjde tak, jak jsem očekávala.
Už dřív jsem totiž ráda experimentovala s plstí a filcem, ze kterého jsem vyráběla brože. :)
Nakonec se melounové pouzdro celkem povedlo až na pár maličkostí. Bohužel jsem moc nestihla nafotit postup, tak přidávám alespoň fotku hotového výrobku. :)


Druhé, jahodové pouzdro jsem potom dělala ze silnějšího filcu, než to melounové, což se osvědčilo jako trochu lepší nápad, ale ono hodně také záleží na typu pouzdra. Zatímco melounové je situované na šířku a zapíná se na patent, jahodové je na výšku a je jenom "zastrkovací" - bez zapínání.
Bohužel, vlastní fotku jahodového pouzdra nemám vůbec, tak jsem si vypůjčila alespoň tu z instagramu od Nikči - jeho stávající majitelky. :)


Třetí pouzdro jsem dělala už jen tak pro zábavu s tím, že se ho někdo snad časem ujme, protože poslední z mých kamarádek jsem nakonec šila penál. :) Tohle pouzdro je citronové a momentálně ho vlastní ještě další kamarádka. Jedinou jeho nevýhodou je, že je docela dost veliké, protože jsem neměla žádné konkrétní rozměry telefonu, podle kterých bych šila. Stejně jako ono melounové pouzdro je šité z toho slabšího filcu, je na šířku a zapíná se na patentku. :)
Taky ho pro změnu nemám vyfocené hotové, ale jenom rozpracované, myslím ale, že si zbytek zvládnete domyslet. ;)


Tak a konečně se dostáváme k zatím poslednímu - ananasovému pouzdru, které jsem šila pro sebe (tak jsem se taky dočkala :D) a ke kterému jsem stihla jakž - takž nafotit návod. :) Mám s návody věčný problém, protože mě vždycky něco nadchne a musím to vyrobit hned teď a s focením se nechci zdržovat. Včera jsem si ale řekla, že to zase jednou udělám pořádně i s fotodokumentací. :)
Akorát bych se za ty fotografie chtěla omluvit, protože jsem je fotila při různém osvětlení a mobilem, takže kvalita nic moc. :/

Budete potřebovat: 

  • žlutý a světle zelený silnější filc - ten můj má tloušťku 2 mm
  • tmavě zelenou bavlnku
  • oranžovou bavlnku
  • žlutou bavlnku 
  • jehlu
  • špendlíky (nemusí být, ale hodí se)
  • tavící pistoli (nemusí být, ale hodí se)
  • fixku/propisku/gelovku,...
  • rozměry vašeho telefonu nebo prostě jenom váš telefon
Na fotce mám ještě tmavě zelený filc - to je ten, co vypadá jako modrý, ale
ten jsem nakonec nepotřebovala. :) 

A co s tím?

1. Vezměte rozměry vašeho telefonu a přidejte k nim z každé strany asi 1,5 cm a nebo nějak odhadněte rozměry, jako já. ;) Z žlutého filcu potom vystřihněte dva obdélníky s těmito rozměry.
Ze zeleného filcu vystřihněte ananasové listy.

Omlouvám se, na téhle fotce jsem měla ještě špatné rozměry a všechno
jsem potom zúžila. Ale pro ilustraci... :)

2. Na jeden ze žlutých obdélníků vyšijte čtvercovou síť oranžovou bavlnkou. A nebo vyšijte cokoliv, co bude připomínat strukturu ananasu. :)


3. Sešijte vyšitý obdélník zády ke druhému žlutému - prázdnému obdélníku.



4. Připravte si (našpendlete) listovou "korunu" na přední stranu (vyšitou) pouzdra tak, aby se listy s pouzdrem překrývaly asi 1 cm.


5. Přišijte listy k hraně přední strany po jejich obvodu. Snad vám pomůže fotka, protože se mi to špatně vysvětluje. :)


A máte hotovo! 


Já jsem si potom ještě všimla, že listy trochu odstávají, a tak jsem je zafixovala tavící pistolí. :)


Tak doufám, že se vám tenhle návod líbil a že vás inspiroval k nějakému tomu tvoření. A nebo, že jste aspoň dostali chuť na ananas. :D 
Mějte se krásně!
Matty :) 

2 komentáře:

  1. Jů, tak to vypadá hustokrutopřísně skvěle! :D Meloun i ananas. Asi to dám jako tip babičce, ta pořád něco kutí a s dědou mají asi pět mobilů. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky moc! :) Dej, ale myslím, že bys to taky určitě zvládla, není to vůbec těžké. ;)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)