neděle 19. července 2015

10 důvodů, proč jezdit na letní tábory!

Ahój!
Zdravím! Aneb když mi dá někdo
do ruky bublifuk. :D 
Uf, to to letí. Člověk jede na tábor a najednou je víc jak půl měsíce prázdnin v čoudu. :)
Omlouvám se všem, kteří čekali na nějaký článek a už tři týdny se jim žádného nedostalo, ale před táborem už jsem nějak vůbec nestihla nic přednastavit, takže až teď dávám vědět, že ještě pořád žiju. :)
V plánu mám i nějaké trochu knižně laděné články, ale když jsem si konečně sedla k počítači s tím, že nějaký opravdu napíšu, vůbec mi to nešlo.Nejspíš se už zase potřebuji s někým podělit o to, jak jezdím každý rok na tábor a jak je to boží. A díky tomu vznikl tento (už zase) vykecávací článek a kdo ví, třeba někoho z vás malinko motivuji k tomu, abyste se na nějaký ten letní tábor opravdu přihlásili. :)

Takže, proč jezdit na tábor?

1) Najdete si spoustu nových přátel a poznáte nové lidi. Začnu tímto očividným bodem, protože bych řekla, že je vlastně i skoro nejdůležitější. Já díky táborům poznala spoustu lidí a přátel, na které nedám dopustit a každý rok se s nimi po dvou týdnech vážně těžko loučím. Některé z nich už znám víc, jak pět let a za ty roky jsem si vytvořila vzpomínky, které mi zůstanou pravděpodobně na celý život. Taky poznáte lidi, kteří jsou třeba z úplně jiného kouta republiky a nebo třeba z ještě větší dálky (tímto zdravím Ellu a Caroline, i když tohle asi nikdy číst nebudou). :) 
Taky myslím, že hlavní je, aby se člověk nebál, že se nebude mít s kým bavit. Protože pokud jste alespoň minimálně komunikativní (a že já jsem v tomhle docela introvert), rozhodně najdete alespoň několik lidí, se kterými si budete rozumět. A kdyby ne hned, tak určitě při nějaké z her. ;)

2) Strávíte čas v přírodě. A že je ta příroda na táborech většinou opravdu všudypřítomná. Vždycky si na táboře uvědomím, jak moc jsem člověk zhýčkaný pohodlností města. Stačí ale dva týdny v chatce, kde rozhodně potkáte několik pavouků, v čase úklidu budete vymetat spoustu trávy a jehličí a z bot občas vyklepete nějakého toho broučka, abych si na tohle všechno zvykla. Teď, když jsem zase zpátky doma (respektive u babičky), mi skoro přijde divné, jak je všechno čisté. :D

Adamova ještěrka - seznamte se s Jackie! :) 
3) Naučíte se dělat spoustu nových věcí. A dokonce se vám možná bude zdát, že zvládáte něco, co by vám jinak připadalo nemožné. Tedy já to tak vždycky aspoň jednou za tábor mívám. Přejít ve tmě po laně mezi stromy bez opory pouze s pomocí jenom pár lidí, co skoro neznám? Zorganizovat celou skupinu malých dětí a učit je plést náramky? S mým orientačním nesmyslem běhat úplně sama po lese? Postavit vor a přejet na něm přes potok? Před táborem bych řekla nikdy, teď mi to ale nereálné vůbec nepřijde. Následující fotka je toho důkazem - tenhle vor sice stavěli vedoucí, ale stejně bych nevěřila, že nás něco takového unese. :D


4) Zjistíte, že téměř všechno se dá sníst, když je hlad. Tedy samozřejmě, že vám na táboře dají najíst, ale věci, nad kterými byste třeba normálně ohrnuli nos, vám budou připadat přinejmenším stravitelné po několika hodinách pobíhání v lese. Věřte mi. ;)

5) Pochopíte ale také opravdovou hodnotu věcí a naučíte se taktizovat. Představte si třeba, že k svačině byly rohlíky se sýrem a dejme tomu, že rohlíky máte rádi. Zároveň už byste se fakt chtěli vysprchovat, protože jste to v posledních cca 36 hodinách nestihli, nebo netekla teplá voda. A najednou se dozvíte, že k večeři je krupicová kaše, kterou moc nemusíte. V tu chvíli je skutečně výhodné vynechat večeři, abyste se mohli jít vysprchovat, protože víte, že jako druhá večeře budou rohlíky, co zbyly od svačiny. A rohlíky vám beztak chutnají víc, než krupicová kaše. ;)

6) Zjistíte, že některé hry pro děti jsou opravdu zábavné, nehledě na to, kolik vám je let. Já normálně celkem nerada hraju seznamovací a podobné kolektivní hry. Ale na táboře to většinou zvládnu nějak hodit za hlavu a některé hry si opravdu užívám. :) Navíc, řekněte mi, kdy naposledy jste hráli nějakou takovouhle hru? :)

Obři, čarodějnice a skřítci - tedy v našem podání
Skřeti, elfové a trpaslíci (téma bylo Hobit).Jak já tuhle hru zbožňuju! 
7) Možná se vám bude zdát, že dny mají najednou minimálně tak 36 hodin. A stejně to bude utíkat. Díky nějakému tomu danému řádu mi vždycky přijde, že toho na táboře stihnu za jeden den hrozně moc a to ještě většinou o poledním klidu nebo v osobním volnu pletu náramky nebo čtu. Taky se díky tomu naučíte čas pořádně využívat. Máte volných 30 minut? Hurá do sprch!

8) Bude se vám hezky spát. Díky únavě z různých her a většinou i z tepla, se mi na táboře vždycky krásně rychle usíná a přesto, že zapůjčené lůžkoviny jsou u nás v docela katastrofálním stavu a postel je na mě moc krátká, přijde mi večer vážně pohodlná. A taky se vyhnete takovému tomu klasickému prázdninovému spánkovému rozhození. Na táboře totiž rozhodně nehrozí, že byste šli spát ve tři ráno, protože jste koukali do noci na seriál a potom vstali ve dvanáct. Maximálně půjdete spát kolem druhé ranní, kvůli noční bojovce, ale rozhodně vás nenechají spát do oběda. Muhehehe. :D

Tímto vás zdravím - jsem hned ta vepředu ve fialových kraťasech.
P.S.: Tohle byla vážně sranda, vyzkoušejte to někdy! 
9) Naučíte se improvizovat a rychle se rozhodovat. Ani by vás nenapadlo, na kolik způsobů se dají využít dva metry provázku. Od spravení kliky u dveří až po šňůru na prádlo. Nebo když vám bylo řečeno, že máte s celým týmem jít po oranžových fáborkách a ty vedou dvěma různými směry. Co teď? ;)

10) Snadno si obnovíte lásku k pohledům a dopisům. Vážně není nic hezčího, než když vám někdo pošle pár milých ručně psaných řádků někam, kde skoro ani není signál. Je pěkné vědět, že na vás lidé myslí. :)

Taky jezdíte na nějaký tábor? A pokud ano, jezdíte pokaždé na stejný nebo to střídáte? Máte také nějakou zažitou partu lidí? A byli jste už letos na nějakém? A vypadá to u vás na táboře podobně, jako u nás? :)

Zatím se mějte krásně a užívejte si volna, co to jde!
Matty :) 

3 komentáře:

  1. Já už na tábory nejezdím, ale asi 7 let v kuse jsem jezdila na skautské tábory, které jsem milovala! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ježíš, nějak se mi to zmáčklo a já toho ještě chtěla napsat. :D
      Třeba že souhlasím s tím, kolik se toho dá stihnout. A že ty hry, nad nimiž bych normálně snad pozdvihla obočí jakože "to jsem dělala, když mi bylo deset", jsou vážně skvělé. A že večer usneš téměř okamžitě a vyspíš se krásně, protože se máš dobře a jsi unavená. A že sníš i to, co ti nechutná, jen když nemáš hlad. A že se naučíš spoustu věcí a uvědomíš si jich taky dost. :)

      Vymazat
    2. V pohodě. :) Já nikdy skaut nebyla, ale myslím, že skautské tábory jsou rozhodně taky moc supr. :)
      Přesně tak. :) Každé dítě by podle mě mělo na tábory jezdit. :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)