středa 13. května 2015

Vyrábím: Taška na knihy

Ahoj,
všichni ti, kteří, stejně jako já, chodí celkem pravidelně do knihovny a odnesou si vždy alespoň tak tři knihy, vědí, jaká je potíž s taškami. Osobně nenávidím nošení knih v ruce, ale často mi ani nic jiného nezbývá, protože jsou buď moc těžké nebo ostré na to, abych je dala do igelitky.

Jednou jsem tenhle problém na čas vyřešila látkovou taškou z (tuším) Lidlu - takovou tou skládácí. Rychle jsem ale zjistila, že takové tašky se na nošení knih také nehodí, protože tenhle materiál prostě vůbec nic nevydrží a konkrétně u té mojí se mi rozpáralo celé dno.

Takže jsem si v návalu inspirace řekla, že si nějakou vhodnou tašku prostě ušiju. Vím, že je to až směšně jednoduché a je téměř nemožné udělat při šití takhle hezky hranatého objektu chybu, takže návod snad ani nemá cenu psát. Ale chtěla jsem se s ní náležitě pochlubit, takže jsem vytvořila alespoň nákres. :)


Jak na to teď koukám, tak ten nákres je dost k ničemu, protože jsem dokonale vypustila obšívání nebo třeba horní lem, ale když už ho mám, tak ho sem dám, ale berte to prosím jenom jako ilustrační obrázek. Stejně jako na obalech potravin bývá napsáno "návrh na servírování", tak tohle je jenom "návrh, jak by se to dalo udělat co nejjednodušeji" a stejně jako na obalech potravin to nikdo neberte vážně, prosím neberte příliš vážně ani můj nákres. :D

Moje taška je šitá z bavlněné (aspoň si to myslím) látky - z mého celkem bohatého "látkového fondu po mamince", takže vám nepovím odkud je, nebo co je to vlastně za látku. Každopádně je silnější a má hrubší strukturu než prostě obyčejné bavlněné "plátno".
Ucha jsem šila z manšestru (kdysi to bývaly máminy kalhoty), což byl takový momentální nápad, ale nakonec se ukázalo, že výborně poslouží, protože mě aspoň nebudou při nošení tlačit do ramene. :)
Rozměry má cca 35x45 cm. :)




Doufám, že vám byl můj článek alespoň inspirací. Myslím, že takováhle obyčejná taška se dá využít na spoustu věcí - nejenom na knihy a tomu lze také přizpůsobit materiál. Sama přemýšlím o tom, že bych z nějaké vzdušnější látky ušila ještě nějakou "plážovou". V létě se na žádnou pláž sice nejspíš ani nedostanu, ale stejně si myslím, že taková taška by byla celkem užitečná. :)

Chodíte taky do knihovny? A v čem nosíte knížky? A mimochodem, co The perks of being a wallflower - četli jste, líbilo se? :) 

Tak se mějte krásně,
Matty! :)

4 komentáře:

  1. Skvělý nápad! Vždycky jsem nějakou takovou látkovou tašku chtěla, závidím ji pokaždé blogerům, co s ní přijdou na sraz. :) Igelitky jsou totiž jednak na nic a druhak ani nejsou pěkné a důstojné ke knížkám, zvlášť takovým, jako je The perks of being a wallflower. :D Nemáš v plánu vyrábět na zakázku? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To máš, pravdu, že igelitky ani nejsou ke knihám důstojné. :) Měla jsem sice jednu, která byla z knihkupectví a bylo na ní Prázdné místo, ale tu jsem hned "utahala", takže je teď chudinka celá děravá. :(
      No...ještě musím tuhletu otestovat, jestli se nerozpadne, ale kdybych chtěla, tak ti ráda nějakou ušiju. :)

      Vymazat
  2. Do knihovny si sebou vždycky beru nějakou plátěnou tašku, ty jsou spolehlivé a hodně se tam vejde :) a jinak tě obdivuju, že jsi ji sama vyrobila, mně tyhle projekty vůbec nejdou :D

    www.cre-amy.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky jsem o plátěné uvažovala, ale převládla touha si udělat nějakou vlastní. :D
      Není za co obdivovat, není to vůbec tak těžké, jak to vypadá! ;)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)