neděle 3. května 2015

Orámovaný svět

Ahoj,
jakožto příslušník lidské rasy a dcera mojí maminky a vnučka mojí babičky, jsem ,kromě nekonečného pesimismu, zdědila v této ženské linii naší rodiny také vrozenou oční vadu.
Špatně jsem začala vidět, když mi bylo deset, tou dobou se mi začaly rozdvojovat tečky nad písmeny a na koncích vět na tabuli. Nevím, proč, ale nejdřív jsem brýle fakt hodně nechtěla. Dokud to šlo, nenosila jsem je.
Potom přišlo období, kdy jsem brýle nosila jenom občas - o hodinách ve škole nebo třeba v ZOO.
Dneska už si nedokážu představit, že bych prožila jediný den bez brýlí. Za těch šest let se mi krátkozrakost vyhoupla až na čtyři dioptrie a mám pocit, že už bych zase potřebovala silnější sklíčka.
Jinak bez brýlí vidím asi takhle:


Je to docela dost nepřesné - ve skutečnosti mám všechno o něco míň zamlžené a o něco víc rozdvojené. Pro ilustraci těm, kteří brýle nenosí, to ale myslím stačí. :)

Za těch pár let, co nosím brýle - a že mě to fakt začalo bavit, jsem přišla na pár věcí, které mi fakt lezou na nervy, ale taky na pár pozitiv, která s sebou nošení brýlí přináší.

Co mi leze na nervy:

  • Lidé si myslí, že jsem bez brýlí jste totálně slepá. U mě je to sice skoro pravda, ale pořád vážně dokážu poznat, kolik ukazujete prstů.
  • Pokud půjčím brýle se  čtyřmi dioptriemi nějakému zhruba třináctiletému klukovi, bude půl hodiny chodit okolo a říkat věci jako: "Huuuustý!" a nebo: "Brrr, to bych nemohl nosit." nebo ještě lépe: "Z toho by mě bolela hlava."
  • Většina lidí mi nevěří, že bez brýlí vypadám divně, ale když si je sundám, přiznají, že by mě asi nepoznali.
  • Můj seznam nezbytných věcí, které musím mít s sebou, když někam jdu (klíče, mobil, peněženka) se rozrostl ještě o jednu položku - brýle, popřípadě vlhčené ubrousky na ně.
  • Většinou si neuvědomuji, že mám brýle, protože stejně jako mozek ignoruje špičku nosu, kterou vidí neustále (fakt!), tak ten můj rozhodně ignoruje i obroučky. Problém nastává tehdy, když se potřebuji převléct a na brýle zapomenu, takže...
  • ...ani nespočítám, kolikrát mi brýle zůstaly v mikině, letěly přes půlku pokoje, nebo jsem se jimi poškrábala a to všechno jenom kvůli oblečení.
  • Roláky nenosím.
  • Vážně nechcete hledat brýle bez brýlí. A nebo líp - vypadlej šroubek, bez kterýho vám brýle nedrží pohromadě. 
  • 3D kino pro mě nemá smysl. Sedět dvě hodiny se brýlemi na brýlích, bez jakéhokoli viditelného efektu mi za těch 50 korun navíc nestojí. 
  • Spoustakrát jsem vylézala celá mokrá ze sprchy, protože jsem si zapomněla sundat brýle.
  • Nadávka "pitomej déšť" dostává úplně nový rozměr. 
  • O gymnastice ve škole máte pouze dvě možnosti. Buď cvičit bez brýlí, čímž se (tedy alespoň u mě rozhodně), vystavujete nepřiměřenému motání hlavy a pocitu dezorientace. Nebo se v druhém případě - pokud se rozhodnete cvičit s brýlemi, vystavujete riziku zohavení obličeje. 
To jsem jednou skákala salto s brýlemi. Na nose mi zůstala jizva. :D

Pár maličkostí, díky kterým se nošení brýlí stává snesitelnějším, nebo dokonce i zábavou:

  • Nošení brýlí je prostě a jednoduše módní záležitost. Jsou skvělým doplňkem a spoustě, řekla bych většině lidí brýle prostě a jednoduše sluší. :)
  • Všichni ví, že pokud nosíte brýle, vypadáte mnohem víc jako intelektuál. Už z dálky působíme, my brejlouni, trochu chytřeji (teď nikoho nechci urazit). Jako kdybychom si zkazili zrak čtením knih až do noci. Což vysvětluje i, že...
  • Vypadáte prostě víc jako knihomol (chápu že se mnou asi nesouhlasíte, pokud jako knihomol vypadat nechcete...).
  • V aquaparcích nic nevidíte, což se mi osvědčilo jako pozitivum, protože se většinou nestarám tolik o to, jak mě vidí někdo, koho já ne. :D
  • Když svítí sluníčko, můžete házet prasátka nebo duhy! 

No, život s brýlemi holt není snadný, ale může to být rozhodně i zábava! :D
A navíc, vždycky můžete prostě zkusit kontaktní čočky, které jsou dnes k dostání už i v některých drogeriích. ;)

Mějte se fanfárově,
Matty. :)

Nosíte brýle? Nebo radši čočky? A nosíte je rádi? Máte nějaké s nimi spojené vtipné vzpomínky? :)

2 komentáře:

  1. Super článek :D Já brýle nosím od 6. třídy na základce. Nejdřív jsem se s tím nemohla smířit, ale teď už si bez brýlí připadám divně :D (a navíc nevidím ;)) ... a ano, déšť je nepříjemný. Nebo také v zimě, když se brýle zamlží :D
    www.suzieway.blogspot.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :)
      Chápu - taky si bez brýlí připadám divně, jakože i když mě někdo vyfotí a já se vidím na fotce bez brýlí ostře. Je to divný. :D
      Na to jsem úplně zapomněla - svatá pravda, jak já to nenávidím, když přijdu do obchodu a prodavač se zeptá "A co vy si přejete?" a já můžu odpovědět vždycky tak maximálně "A mohl byste prosím počkat, než budu vůbec vidět na to, co si chci koupit?" :D

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)