neděle 17. května 2015

Co poslouchám, když se učím

Ahojte,
určitě také máte někdy ve škole takové to období - a ani to nemusí nutně být pololetí nebo čtvrtletí, kdy se vám sejde spousta testů, do toho musíte vytvořit sáhodlouhou prezentaci na Informatiku, psát slohovou práci z francouzštiny a učit se na čtvrtletní písemku z matematiky. Občas tedy nemusíte dělat všechno z toho najednou, ale jsou i takové dny.

Každopádně, vím, že spoustě lidí vyhovuje při učení ticho. Na druhou stranu někdo rád poslouchá hudbu a někdo si třeba pustí televizi jako kulisu. Osobně, mě ticho při učení docela ubíjí. jediným zvukem, který potom slyším je tikot hodin a to mi jen připomíná, že za těch nekolik minut, co sedím nad sešitem jsem ještě nepochopila vůbec nic. Většinou. :D

Ráda proto při učení poslouchám hudbu. Nejlépe nějkou uklidňující, i když to ne vždy dodržuji. Také nesmí mít český text nebo až moc srozumitelný cizojazyčný, protože potom mě to spíš rozptyluje. Vlastně krom Kluse, protože toho mám naposlouchaného tak, že už ta slova ani nevnímám. :)

Jasným kandidátem jsou pro mě potom Coldplay. Ty bych mohla poslouchat hodiny a hodiny, paradoxně, většinou pouze pokud se u toho musím soustředit na něco jiného - při učení, při čtení, při vyrábění nebo třeba právě při psaní tohoto článku. :)
Doma máme album Viva la Vida, které vůbec není špatné a má ho ráda hlavně moje mamka. Já mám ale ještě o něco víc radši jejich nejnovější album, a to Ghost Stories.

Coldplay mám obecně moc ráda hlavně proto, že mi sednou jejich melodie, ale i nástroje, se kterými pracují nebo celé pojetí jejich skladeb. (A to ani nemluvím o té nádherné obálce Ghost Stories, která byla, mimochodem, vytvořena českou výtvarnicí! :))

zdroj

Jenom tak mimochodem - nejvíc jsem se asi zamilovala do písničky Ink z alba Ghost Stories a potom do Lost! z Viva la Vida. :)


Jinak - k tomu klipu k písničce Ink - nevím, jestli to někdo z vás zaregistroval, ale chvíli před vydáním oficiálního klipu po internetu kolovala jeho interaktivní verze, kde jste si mohli zvolit jak bude příběh pokračovat. Z nejčastěji volené verze potom Coldplay udělali klip, který jsem dala nahoru. :)
Interaktivní verzi je ještě stále možné nalézt ZDE. :)

Jak jsem už zmínila, poslouchám taky často dvě CD od Tomáše Kluse, který sice má české texty, ale protože znám tyhle písničky téměř nazpaměť, nejspíš si je při poslouchání potichoučku přeříkávám, ale ve skutečnosti je nevnímám. :)
Doma mám album Cesta do záhu(d)by a album Hlavní uzávěr splínu, což jsou myslím Klusovy první dvě desky. Musím přiznat, že ty novější dvě jsem neslyšela celé snad ani jednou a nevím, jestli se k tomu vůbec někdy odhodlám. :)
A moje nejoblíbenější písnička? Nejspíš Dopis. :)


zdroj
 Další kapelou, kterou při učení poslouchám jsou Imagine Dragons. Myslím, že ty snad ani není třeba představovat. ;) Od Vánoc mám doma jejich album Night Visions, které by se podle mě dalo také považovat za jedno z těch klidnějších. Navíc miluju ten přebal a celý dyzajn CD. :)

Jediným mínusem je možná to, že pokud Imagine Dragons znáte a posloucháte už delší dobu, celkem jednoduše se dají "přeposlouchat" - tím myslím, že některé písničky už prostě nemůžu vystát. :/
Mojí oblíbenou a musím přiznat, že v mých očích stále nepřekonanou písničkou je tak trochu staromódně Radioactive. :)


No a občas, když jsem naštvaná, nebo si potřebuji při učení dodat trochu energie, poslouchám i věci, které jsou rychlejší nebo mají výrazný rytmus. Je dost možné, že vám k učení budou připadat absolutně nevhodné, ale každý jsme jiný a mně to vlastně dost vyhovuje. :)
Například dvě cédéčka P!nk - I´m not dead a Funhouse - obě jsou absolutně skvělá. Zbožňuji je už tak 6 let a neomrzela mě. :)
Nebo třeba Beatles - ale ne ty pozdní Beatles, já mám nejradši ty starší písničky z let 1963/1964. Jsou krátké, většinou rychlé a úžasné. A dají se hezky zpívat. :)
Na ochutnávku třeba She loves you. :)


Asi jste si všimli, že zmiňuji spíš celá CD určitých kapel, ne jenom písničky. Je to hlavně z praktických důvodů - jednak je pro mě jednodušší strčit do přehrávače cédéčko, než přepínat jednotlivé písničky třeba na mobilu nebo na počítači. A zadruhé radši poslouchám hodinku něco, co k sobě pasuje než střídám kapely. Rozhodně to takhle méně rozptyluje. :)

Ale kromě konkrétních kapel jsou podle mě na takovéhle poslouchání při učení nebo konání různých jiných důležitých činností ideální také některé soundtracky. Občas si pouštím soundtrack z Amélie z Montmartru, z Harryho Pottera nebo z Čokolády, který je naprosto luxusní. :)


Posloucháte taky při učení hudbu? Pokud ano - jací jsou vaši favoriti? A co říkáte na můj výběr?Hrozně by mě to zajímalo, fakt! ;)

To je pro dnešek všechno,
já se vrhnu na pečení dortu (to bude určit taková "sranda", že o tom snad napíšu i článek)
a vy si užijte trošku té mojí "nerozptylující" hudby!
Matty. :)

8 komentářů:

  1. O, paráda. Beatles a soundtracky .. jednoznačně souhlasím, máš skvělý vkus :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ticho!!! Ale když už něco, tak mix Kluse z YT, náhodné písničky ze Soundcloudu nebo Vivaldiho :-D A tvůj výběr... Téměř nic z toho neznám, takže těžko soudit :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím no :D Ale teda....Vivaldiho bych nezvládla. :D

      Vymazat
  3. Inu, většinou poslouchám hudbu spíš při dělání úkolů nebo psaní článků, k učení (i když se moc neučím, jsem líná) asi opravdu potřebuji ticho a nebo naopak nějakou živou konverzaci spolužáků, když studuji před hodinou. :D Mám svůj playlist na youtube, kde jsou všechny mé oblíbené písničky. Různě si je mixuju a pouštím podle nálady. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Chápu. :)
      Taky ráda studuji se spolužáky před hodinou. :D

      Vymazat
  4. Já při učení potřebuji ticho ... ale při psaní jakéhokoliv textu nejraději poslouchám soundtracky z oblíbených filmů :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Soundtracky, zvláště ty hodně povedené, jsou prostě krásná muzika. Přijde mi, že občas jsou trochu podceňované. :/ :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)