neděle 19. dubna 2015

Jak (ne)uspořádat piknik + jablečné muffiny

Ahojky,
to jsem zase jednou přemýšlela o všem možném a hlavně o tom, že by bylo fajn vyrazit někdy s holkama ven. A protože já na sportování nejsem, spíš jenom na takové to polehávání, kecání a zabíjení času, napadlo mě, proč neuspořádat piknik?
Musím říct, že mě tenhle nápad naprosto pohltil a když se ukázalo, že ve čtvrtek budeme mít všechny jakž takž čas, začala jsem plánovat ve velkém.
Vzhledem k tomu, že budu mít za chvíli narozeniny, moje mamka mi dala asi ten nejlepší dárek a to, že mi to zasponzorovala. Tedy, nepředstavujte si nic ohromného. Jenom mi dala peníze na ovoce a na pizzu. :) Ale i tak jsem moc vděčná! Protože moct pořádat piknik byl asi nejlepší dárek, co jsem kdy dostala. :)


Ve čtvrtek po škole, kolem třetí hodiny jsem se kamarádkami sešly na Kmochově ostrově, který nám tady v Kolíně "plave" uprostřed Labe. Našly jsme si pěkné místečko na trávě a rozložily karimatky. Původně jsem je s sebou chtěla vzít, aby nám nemrzly...hmm... zadečky, ale nakonec se hodily spíš jako měkká podložka, což bylo vlastně skoro lepší, než původní záměr. Karimatky jsme přikryly dekami a rozložily všechno jídlo.


S Týnkou, od které také mimojiné pochází většina fotek, jsme dopoledne (měli jsme volno kvůli příjmačkám) připravily ovocné špízy, což se ukázalo jako jeden z nejlepších nápadů. Nezbyl ani jeden. :) Dál jsme taky "uvařily" bonbonové jednohubky. :)
Niky přinesla svoje snickerdoodles (nevím, jestli to píšu správně, ale snad), které byly super jako vždy, Týnka buchtu, co měla být původně muffiny a druhá Nikča, do které pochází zbytek fotek, opravdové muffiny. Anička nakonec dorazila trochu déle, ale za to přinesla výborný dort a nový účes na hlavě. ;)



K pití byla Kofola a taky moje "domácí" citronáda, které jsem ale udělala jenom litr, protože jsem z nějakého důvodu v obchodě měla pocit, že tři citrony budou na cca dva litry stačit. :D
Pro jistotu jsem s sebou ještě vzala taky slané křupky a Týnka tyčinky, ale na ty vlastně ani skoro nedošlo (křupky si na konci přivlastnila Nikča :D ).


Sama jsem potom dělala jablečné & skořicové muffiny, které byly tak trochu experiment, ale řekla bych, že to celkem vyšlo, protože jsem je dnes dělala na naše sborové zpívací soustředění znovu a snědly se skoro všechny. ;)
Pokud byste je někdo chtěl vyzkoušet, tak je to děsně jednoduché:

Potřebujete: 

  •  1 hrnek polohrubé mouky (omlouvám se za tahle "hrnková" množství, ale tipla bych, že náš "hrnek" má tak 250 ml)
  • 1/2 hrnku cukru
  • 2 lžičky kypřícího prášku (když přidáte ještě tak půl lžičky, ničemu to neuškodí)
  • dvě velké špetky skořice (nebo podle chuti méně/více)
  • 1/2 rozehřátého másla (ze zkušenosti vím, že stačí trochu méně, cca 1/3 hrnku)
  • 1/2 hrnku mléka 
  • jedno větší jablko

Co s tím? 
Troubu dejte předehřát na 180°C.
Jablko oloupejte, nakrájejte a nastrouhejte. 
Do mísy smíchejte mouku, cukr, kypřící prášek a skořici. Do sypké směsi rozklepněte vajíčko, přilijte rozpuštěné máslo a mléko, zamíchejte. Měli byste vytvořit těsto "dost tekuté na to, aby se dalo dávkovat do košíčků" (já vím, to vám toho hodně řekne, co? :D).
Do těsta zamíchejte nastrouhané jablko a "dávkujte do košíčků"...případně na muffinový plech. 
Teď bych nejradši napsala pečte, dokud nejsou upečené, protože tak to dělám já, ale myslím, že je to zhruba 25-30 minut. Možná méně, možná více. ;) 
Výsledkem by měly být zlaťoučké muffiny. :)


Tak, teď už jistě vím, že kuchařku asi nikdy nenapíšu, ale to nevadí. :)
Abych to nějak shrnula, tak piknik se mimořádně povedl a rozhodně by bylo fajn uspořádat ho někdy znovu. :) Do příště mám snad jenom dvě připomínky - víc času a lepší rádio, protože signál se hrozně špatně chytá, když můžete sluchátka od telefonu přichytit jenom na lahev citronády. :D

Omlouvám se za další celkem bezvýznamný článek
a zajímalo by mě,
Pořádali jste někdy piknik? Máte ohledně toho nějaké tipy? Nebo tipy na nějaké další venkovní akce? A pečete muffiny? :)
mějte se krásně,
Matty.

4 komentáře:

  1. Jenom vidím všechno to jídlo a mám chuť uspořádat další piknik. :)
    Jinak tvůj recept na muffiny určitě vyzkouším. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky, mňam! :)
      To jsi hodná, určitě se ti to povede. :)

      Vymazat
  2. Super piknik !! Já jsem ještě nikdy na žádném nebyla a když vidím Tvoje fotky, mám chuť, jej hned uspořádat !! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Díky! :D
      Určitě to někdy zkus, já jsem taky dřív na žádném nebyla, ale rozhodně to stojí za to! :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)