neděle 26. dubna 2015

Inspirační knihy

Ahoj,
na začátek bych možná měla zmínit, že "self-help" knihy nečtu. Přijde mi, že informace v nich jsou často tak "povzbuzující", že si po jejich dočtení řeknete, jak jste hrozně líní, a že vlastně žijete naprosto bezvýznamný život. Protože neděláte denně tu spoustu věcí, které byste dělat měli, aby jste byli dostatečně produktivní. A skončíte s depkou.
Ne. To jsou prostě kecy. Nechápu, proč by člověk nemohl být spokojený s životem, kdy toho neudělá tolik, aby se strhal, ale prostě jenom tolik, aby se bavil a užíval si život. A taky, proč by mi v tomhle měl radit někdo, kdo mě v životě neviděl a já pravděpodobně nikdy neuvidím jeho.
Jestli jste spokojení s klidným životem, neměňte to. Já jsem.

zdroj
Takže bych se dneska chtěla zmínit o dvou knihách, které jsou self - help jenom tak napůl a které se staly mou dosavadní hranicí, co se self - help literatury týče. Jsou to prostě dvě knihy, které považuji za knihy hodné vaší pozornosti a za knihy, ze kterých nebudete mít depku.
Spíš chuť začít něco dělat jinak. Ne rychleji, nebo "lépe", jenom jinak. ;)


První z nich je kniha Kraď jako umělec od Austina Kleona. Dostala jsem si ji k Vánocům a přivedla mě k ní Daffodila z Hnízda zvrhlé narcisky, která ji tolikrát chválila, až jsem se rozhodla, že si ji vlastně chci taky přečíst. Je to malá, krátká kniha, avšak plná moudrých rad o kreativitě, které vám nikdo jiný ještě neřekl. Nebo vám možná jo. Mně ne.
Tahle kniha vám sice v jistém smyslu říká, co máte dělat, ale zároveň chce, abyste to dělali po svém.
Taky se v ní vyskytuje spousta zdánlivě protichůdných tvrzení a rad, což mi přijde...bezvadně objektivní, a skvělá je třeba takováhle: "Nech si trochu času na marnění času." ;)
A navíc, i kdyby jste nesouhlasili s tím, co v Kraď jako umělec najdete, pořád je tam hromada pěkných citátů, kterými se můžete alespoň inspirovat. :)


A tou druhou knihou je Jak být ženou, z pera Caitlin Moranové. Jak jsem se dozvěděla na databázi knih, někteří lidé tuto knihu považují za hluboce vulgární. Na jednu stranu toto tvrzení chápu a respektuji, že na to prostě někdo nemá žaludek, ale nechápu a vůbec nerozumím tomu, proč by nějaká žena po přečtení této knihy říkala, že "ji feminismus moc neláká." Co? Vždyť tohle je právě ta kniha, která vám tvrdí, že feminismus neznamená skandovat před budovou parlamentu v Londýně! Ale to je na dlouhou debatu.
Je ale nejspíš vidět, jaký mám k tomuto tématu postoj já. Proto považuji Jak být ženou, za knihu, která stojí za přečtení. Pokud na to máte žaludek a nevadí vám, když někdo mluví o "všech ženských věcech" otevřeně. Nemusíte se vším souhlasit, já měla ke spoustě věcí výhrady, ale taky jsem několikrát téměř brečela smíchy. A kniha, která vás rozesměje, je dobrá kniha (tedy pokud se nesmějete tomu, jak je hrdinka hloupá). :)
Jak být ženou se rychle čte, je to nesmírně poutavé, upřímné a i když bych některé pasáže možná označila jako "příliš mnoho informací" nebo "tohle už jsem nepotřebovala vědět," tahle knížka mi dala odpovědi na několik otázek, které mi vždycky vrtaly hlavou. Díky Caitlin Moranové jsem nejspíš začala koukat na svět trochu jinak. :)

Tak to bylo dneska krátce trošku inspirace,
těším se zase příště!
Matty :)

Čtete self - help literaturu? Četli jste Kraď jako umělec? A co váš názor, na Jak být ženou? Otevřené a upřímné nebo vulgární a neslušné? :)

4 komentáře:

  1. Kniha Kraď jako umělec vypadá opravdu fantasticky! Určitě se po ní, co nevidět, poohlédnu :) Díky moc za tip .:)

    Pokud posíláš ráda pohledy a chceš se seznámit s lidmi,kteří mají stejný koníček, zapoj se do nového projektu! http://milujemekihy.blogspot.cz/2015/04/zapoj-se-poznej-nove-pratele.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Není za co, určitě se po ní koukni! ;)
      Díky za pozvání, vypadá to zajímavě! :)

      Vymazat
  2. O obou knihách jsem slyšela a obě mám v plánu přečíst, ale znáš to, plánování a to-read-listy. :D
    Mimochodem, na self-help literaturu mám podobný názor. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ráda bych řekla, že neznám, ale těch cca 30 knížek, co mám doma a ještě jsem je nečetla na mě prozrazují opak. :D
      To jsem ráda! :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)