čtvrtek 19. března 2015

Vyrábím: Penál podle mých představ

Ahojte,
tak to vypadá, že se příroda už konečně probudila a začalo nám to opravdové jaro! Sluníčko svítí, pomalu se otepluje a v některých jedincích (třeba ve mně) tohle počasí vyvolává lehce kreativní pudy. Musím sice přiznat, že tenhle penál jsem vyráběla už před několika týdny, ale řekla bych, že až teď nastala ta správná doba na to, vám ho ukázat. :)

Když si na začátku roku, jako správný student, chodím nakupovat všechny kancelářské potřeby, pravidelně také kupuji penál. Nechce se mi do obyčejného pouzdra na tužky dávat moc peněz, takže většinou skončím u nějakého naprosto obyčejného za dvacku. Ovšem tyhle penály většinou nemají nijak dlouhou výdrž a stejně jako na začátku roku pravidelně kupuji penál, téměř stejně pravidelně kupuji další zhruba v lednu.

Letos jsem si ale řekla, že v rámci zlepšování mých šicích dovedností a získávání nových zkušeností, bych si mohla penál zkusit ušít. Není to nijak těžké, přeci jen, pořád je to prostě obdélník se zipem. ;)
A protože jsem si jednou dokonce vzpomněla to nafotit, představuji vám skoro (regulérní) fotonávod!

No, dobře...zas taková sláva to nebude, ale třeba vám to pomůže, pokud byste se někdy rozhodli šít penál, nebo pouzdro na cokoliv. ;)

Co budete potřebovat?

  • šisí stroj (jo, bez toho by to asi vážně nešlo...)
  • "vnější" látku - cca 13 x 18 cm
  • "vnitřní" látku - cca 11,5 x 18  (rozměry si můžete přizpůsobit podle potřeby)
  • zip - (nevím, jak se správně měří) cca 18 cm
  • dva menší ostřižky "vnější" látky
Abych vysvětlila ten 1,5 centimetrový rozdíl v rozměrech "vnitřní" látky a "vnější" látky - já jsem si našla látku, pterá už byla přežehlená a založená zhruba o ten centimetr a půl a říkala jsem si, že toho prostě využiji. :)

Když jsem si takhle hezky rozestavila části budoucího penálu, stačilo je už pouze poskladát dohromady a zašpendlit u zipu (nevím, jestli se to tak dělá, ale drželo to ;)).


Potom jsem jednoduše rovným stehem přišila zip. Nejdřív jsem nemohla přijít na to, jak mám šít přes jezdec na konci zipu, ale potom mi došlo, že stačí, když došiju za půlku a potom jezdec posunu na druhou stranu. A šila jsem dál. :)
Akorát jsem hloupá, a nějak se mi povedlo nepřišít vnitřní černou látku, takže jsem ji poté šila napodruhé. Ale nakonec to vůbec nevadilo. :) 


A protože jsem samozřejmě zapomněla hned na začátku všechno poctivě obšít a vrhla se do penálu po hlavě, musela jsem to teď napravit a vlastně všechno, co jsem doteď pospojovala, jsem obšila. 
Nakonec to funguje snad dokonce líp, než kdybych to dělala jednotlivě. :D 


No a nakonec stačilo přeložit na půl, sešít dohromady, obrátit a penál je na světě! :)
Musím říct, že já jsem s ním víc, než spokojená a uvidíme, jak dlouho bude trvat, než se začne párat (doufám, že nikdy, protože jsem se do něj vážně zamilovala). :) 



Máte také nějaké jarně-kreativní pudy? Vyrábíte něco? Jak to máte s penály, taky kupujete každý půlrok nový? :D A vůbec, co máte na jaru nejradši? :)

Tak, mějte se krásně a užívejte si jara!
Matty. :) 

4 komentáře:

  1. do páté třídy jsem musela mít poschoďový penál plný seřazených a pečlivě ořezaných pastelek, pak na gymplu to byl hrozný trapas, tak přišla éra obyč kulatého pouzdra typu "něco si tam vyhrab"... a to vlastně používám do teď. jen kulaté pouzdro jsem vyměnila za obdélníkové, ale začíná mi být malé. takže taky plánuju ušít si vlastní!

    proto díky dík za supr návod! výsledek se mi děsně líbí! já a modré proužky.. ach!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti nezávidím (tedy, pokud jsi se v tom ořezávání nevyžívala :D ;)), já měla takový ten klasický asi tak do čtvrté třídy a někdy v sekundě nebo v tercii jsem po něm zatoužila znova (jo, jsem divná), ale dlouho mi to nevydrželo, měla jsem v něm věčně bordel. :D
      Určitě ušij! A dej vědět, jak to dopadlo! ;)
      Není zač! Jé, to jsem ráda. :) Já modré lehce námořnické proužky taky můžu. :)

      Vymazat
  2. Taky mám penál ušitý - nicméně rozhodně ho nemám tak perfektně udělaný jako ty. =) Mám ho z barevné látky a pošitý knoflíky.
    Jsem věčný šicí začátečník a tak třeba zip jsem všívala do sešitého penálu, což se ukázalo jako ne úplně dobrý nápad. ;) Až mi zase do penálu vyteče nějaká fixa, ušiju si nový, jen ty knoflíky na něj přešiju, aspoň se něco naučím.
    Ten tvůj je moc hezký. =)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já tedy nemyslím, že by ten můj penál byl perfektně ušitý, ale děkuji ti mnohokrát! :)
      Taky jsem uvažovala, že bych na něj ještě našila knoflíky, nebo nějakou mšli, ale hrozně jsem se bála, abych ho nezkazila. :D
      Každopádně ten tvůj musí být moc pěkný: ;)
      Děkuji. :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)