pátek 20. února 2015

Záclonová sukně I.

Ahoj,
vím, že jsem si s tímhle článkem dala opravdu načas, ale stále jsem nějak doufala ve více inspirace - jak vlastně tohle téma pojmout. Bohužel inspirace stále v nedohlednu, ale napsat se mi už celkem chtělo, A tak jsem tady.

Jak asi někteří ví, krom čtení, koukání na seriály, občasného kreslení a psaní i ráda šiji, leč stále jsem začátečník, se vším všudy. Učím se za pochodu a většinu základních věcí vůbec netuším (ale zatím všechno funguje, tak asi nebudou tak důležité, jak se zdá). Přesto mě to ale moc baví a hodlám v tom pokračovat. :)
Když jsem se poté dozvěděla, že jedna z našich lekcí v tanečních bude pojatá jako maškarní, byla jsem nejspíše osvícena (Bohem, nebo možná taky někým jiným) a v létě na dovolené jsem začala pracovat na "Tak já si ten kostým ušiju sama!" projektu. Moji maminku to ovšem nijak nenadchlo, prozíravě tušíce všechen ten nepořádek a moje klení, nesoucí se z pokoje.

Návrh na kostým byl ryze můj vlastní, avšak jsem si téměř jistá, že jsem byla nepřímo ovlivněna jedním filmem.
Toužila jsem (a stále toužím), aby se u nás někdy konal maškarní ples, na který by se nosily škrabošky, protože to by bylo teprve možností, co s kostýmem. ale i přesto, že na náš skromný karneval se žádné masky nehodily, zdroj mé inspirace pocházel hlavně z filmu A zase jedna Popelka (já vím, člověk by čekal, že budu hledat inspiraci v mnohem serióznějších filmech), kde ke kostýmu škraboška byla.
Bohužel jsem ale nepřímo čerpala z kostýmu "kamarádky hlavní hrdinky", která byla v záběru asi tak dvakrát a dost špatně, takže nejlepší foto bude asi tohle:


Pravděpodobně to není vůbec vidět, ale slečna na obrázku (v černobílém) má na hlavě ještě klobouk . :)
Můj návrh, kreslený na lavičce někde v Jizerských horách poté vypadal takto:


Už tehdy mi bylo jasné, že na ušití celého kostýmu nemám znalosti, zkušenosti, ani materiál a dospěla jsem k názoru, že nejlepší bude ušít jenom sukni. Než ale došlo na samotné šití, nejprve jsem hledala vhodné materiály.
Jako spodničku jsem použila staré bíle prostěradlo (přeložte si jako čistou, bílou bavlněnou látku, šíře cca 90 cm). Na další vrstvy byl původně v plánu tyl, ale po několika minutách strávených na internetu, jsem si velmi rychle ověřila, že šít takovouhle sukni z tylu, s pravděpodobností 1:1, že něco zkazím, by se opravdu nevyplatilo.

A zde se dostáváme k tomu, proč jsem sukni překřtila na "Záclonovou". Na jedné z výprav do svatostánku všech bytových designerů (čtěte Ikey) jsem pořídila bílou syntetickou látku určenou na závěsy, ze které jsem udělala druhou vrstvu sukně. A na další z těchto výprav jsem pořídila velice příjemně zlevněnou záclonovinu, do které jsem stále ještě zamilovaná a která posléze posloužila jako vrchní dvě vrstvy.

Z nedostatku času, světla a z přemíry napsaných slov, které mě v historii vzniku Záclonové sukně nijak dál neposunuly, se uchyluji k rozdělení tohoto článku na dvě poloviny. :)
Slibuji, že zbytek vám vypovím jen, co to bude možné - tedy brzy. :)

Zatím přeji příjemný zbytek víkendu,
Vaše Matty. :)

10 komentářů:

  1. Já bych si taky jednou takový maškarní přála. Masky, škrabošky a tajemno, které celý večer obestírá. Nikdo by netušil kdo je kdo a bylo by to prostě skvělé :) Tvůj návrh je hezký, ale dost složitý. Já bych nezvládla ani tu sukni :) Potom určitě nafoť, jak to ve finále bude vypadat, jsem na to zvědavá :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky myslím, že takový opravdový maškarní by byl skvělý! :)
      No, ono to opravdu bylo dost složité - ten návrh. :)
      Fotky budou určitě v druhé části - já jsem nějak úplně zapomněla dodat, že sukně už je hotová, zmiňovala jsem ji totiž tady - http://www.sleeping-fox.blogspot.cz/2014/12/o-vsem-o-nicem.html a ještě v předchozích článcích. :) Omlouvám se za tohle nedorozumění, měla jsem to napsat do článku.
      Každopádně, jak je i ze článku v odkazu poznat, dopadla sukně nakonec úplně jinak, než to vypadá na tom prvním nákresu, ale nakonec se mi to líbilo dokonce mnohem víc. :)

      Vymazat
  2. Film A zase jedna Popelka jsem viděla - není sice moc vydařený, ale první polovina se mi docela líbila - do té doby, než ji ten kluk našel, potom už to bylo divný... :)
    Po záclonové sukni jsem taky vždycky toužila. Možná si ji někdy koupím na Fleru, protože šít neumím. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím - do poloviny to ještě docela šlo, ale stejně mě neskutečně vytáčely rádoby vtipné hlášky a "tupé" nevlastní sestry. :D Ale kostýmy fajn, no. :D
      Já jsem o Fleru taky chvíli přemýšlela, ale přišlo mi, že jsou tam všechny moc drahé - tedy na tu výrobu to celkem sedí, ale pro mě je to dost. :/
      Ale kdybych se někdy v záclonových sukních tak vypracovala, že by i ty švy vypadaly slušně, tak ti nějakou klidně udělám! ;) :D

      Vymazat
  3. karnevaly a maškarní zbožňuju už od dětství a zůstalo mi to do teď! :)
    každý rok chodíme s kamarády na karneval a těším se na to vždycky půl roku dopředu. vždycky vymyslíme nějakou skupinovou masku (vloni jsme byli za Mimoně :D) a je to prostě super večer! ale letos to teda vypadá na rekordně malou účast, takže asi půjdu jen s jedním kamarádem. docela mě to od ostatních zklamalo, já se na to třesu takovou dobu a oni si teď vymyslí, že nepůjdou :( ale co no.. já si to užiju i tak :)

    maškarní v tanečních je supr, my měli akorát disko hodinu :D a moc ti to slušelo, sukně se povedla! těším se na další článek. podle obrázků tady jsem si totiž představovala něco úplně jiného, než jak to nakonec dopadlo, ale myslím, že jsi sukni vyřešila dost dobře :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to závidím - u nás nic takového asi moc není. Kdyby bylo, taky bych hned šla. :D
      Tak přeji, aby sis to pořádně užila i v malém počtu! ;)

      My měli maškarní, ale zase to nebyl žádný velký ples - celkem nás tam chodilo asi jenom 15 párů. :) Ale i tak to byla vážně sranda! (Mazurka ve dřepu se tancuje v kostýmu hrozně, ani nechci vědět, jak se to líbilo Láďovi, který šel za kalendář. :D)
      Děkuji převelice! jsem ráda, že sukně líbí!
      Nojono, já mám vždycky velké oči - kdyby vážně byla z tylu, tak by to možná trochu připomínalo můj nákres, ale asi bych se u toho šití zbláznila. :D

      Vymazat
  4. Skvělý článek :) Na to, jak jsi šila svou záclonovou sukni jsem byla hodně zvědavá a po přečtení tohoto článku jsem ještě zvědavější na výsledek :) Určitě sukni nafoť .) Každopádně jsi nesmírně šikovná, protože mi je jasné, že já bych měla problém ušít i jen tu sukni :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji ti mnohokrát, jsi moc milá. :)
      Nafotím, neboj. :)

      Vymazat
  5. Za 1.: Hrozně tě obdivuju, že jsi se do něčeho takového vůbec pustila, já bych na to neměla odvahu! :)
    a za 2.: Rozhodně by mě zajímal výsledek! :)

    behindtheclouds.blog.cz

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Jsi moc hodná! :) Ale podle výsledku v novějším článku, můžeš krásně vidět, že to zas takový zázrak není! ;)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)