středa 7. ledna 2015

Recenze: Svůdné nebezpečí

zdroj
Anotace: Sedmnáctiletá Anna Whittová už překonala prvotní šok ze zjištění, že není obyčejnou smrtelnicí. Patří mezi potomky padlých andělů, nefily, a její osud předurčuje dávná věštba – právě ona má navždy zlomit moc démonů nad světem lidí. Otec Belial naštěstí stojí při ní, ale naoko musejí oba předstírat, že dál svádějí nevinné duše do temnot závislostí. Na otcovo přání začíná Anna s kamarádem Kopanem cestovat po světě, aby dali dohromady stejně smýšlející nefily. Jejich cesty jsou riskantní, ale na Annu číhá ještě další nebezpečí. Nedokáže zapomenout na Kaidana a její poslání ji nakonec nevyhnutelně zavede i za ním. Dokážou oba odsunout stranou touhu a soustředit se na boj proti zlu? A je jejich láska vítězstvím hlubokého citu nad démonickou přirozeností, nebo jen dalším úskalím, které jim do cesty postavil osud?

Originální název: Sweet Peril
Nakladatelství: CooBoo
Rok vydání: 2014
Počet stran: 360
Série: Sweet trilogy, #2

Jak jsem se ke knize dostala:
Musím se přiznat, že od té doby, co jsem četla první díl Svůdné série, jsem na ni tak trochu pozapomněla. Nebo spíš ze mě nějak vyprchalo to nadšení. A protože jsem pod stromeček dostala vážně hodně knih, měla jsem i chuť, číst něco úplně jiného. Ale napadlo mě, že kdybych tuhle knížku nepřečetla teď, tak ji asi nepřečtu už nikdy a zůstane mi ležet na poličce už na věky věků.

zdroj

Něco málo o ději:
Anna se už šest měsíců snaží žít "správným" nefilským životem. Má štěstí, že je dcerou knížete závislosti Beliala, který po ní nechce, aby pracovala - naváděla lidi k pití a braní drog. Ovšem všude jsou i našeptávači, kteří nefily čas od času kontrolují a před nimi musí Anna práci alespoň předstírat.
Zatímco se z Anny pomalu stává královna mejdanů, nedokáže přestat myslet na toho tajemného nefila, který si získal její srdce. Když ale k Anně přichází duch zemřelé jeptišky Ruth, se kterou v předchozím díle nestihla mluvit, aby jí předal proroctví, musí se Anna postupně vydávat na důležité cesty po celém světě.
"Dej mi nůž!"
Zamračil se. "Proč?"
Prostě mi ho dej." přistoupila jsem blíž k němu. Cítila jsem se trochu napjatě.
"Ne, Anno. Nevím, co se mi snažíš dokázat, ale je to směš-"
Můj pohyb byl rychlý jako blesk. Využila jsem váhu svého těla, zahákla mu chodidlo pod koleno a udeřila ho dlaní do ramene, takže s překvapeným "Uf!" padl na záda. Rozkročila jsem se nad ním a přidřepla si. 
"Dej mi nůž,"opakovala jsem. 
"Dopr..."Blake od zábradlí užasle zahvízdl.
Kai ležel na zemi s nevyzpytatelným výrazem. "To bylo hustý." 

Moje první dojmy z knihy:
Doslova: "Hm, tak ať už to mám rychle za sebou a můžu se pustit do Papírových měst." Je to asi ode mě hloupé, já vím, ale určitě se vám taky někdy stalo, že se vám do nějaké knihy prostě nechtělo. Prvních pár stran pro mě bylo tak nějak rozkoukávajících a pomalu jsem měla pocit, že jsem vlezla do úplně špatného děje. Naštěstí se to ale rychle vysvětlilo a navzdory mým očekáváním mě knížka začala rychle bavit. Už jsem docela zapomněla, jak čtivě a lehce autorka píše a překvapilo mě, jak rychle se mi stránky otáčí pod rukami.
Druhý díl podle mě neztrácí oproti prvnímu ani na vtipu a jak to tak bývá, díky tomu, že si autorka mohla odpustit všechno vysvětlování ohledně Anny, Svůdné nebezpečí je mnohem více akční. Procestujete s hrdinkou takřka celý svět a poznáte několik nových postav, z čehož jsem byla nadšená, protože mi to přišlo jako rekrutování nových X-menů. :D
Ovšem i Anna se od prvního dílu trochu změnila, v tomto novém, démonickém světě se takříkajíc otrkala a myslím, že bude jednou z mých oblíbených hrdinek, protože když se dozvěděla, že právě ona je ta, která má naplnit vůli osudu (protože o vedlejších postavách nikdo nikdy knihy nepíše), nefňukala, přijala to a hlavně byla šťastná, že může nefilům pomoct. High five!


zdroj
Moje konečné dojmy z knihy:
Teď po několika dnech od přečtení jsem si možná tak akorát vzpomněla na jedinou věc, která mi na knize trochu vadí. Mám totiž pocit, že se zde objevuje jistý "syndrom přílišné dokonalosti hlavní hrdinky." Ono tedy, toho děje je tu tolik, že na rozmýšlení, jestli je ta Anna vlastně úplně skvělá nebo úplně divná, nezbývá moc času, ale přece jen. Milostný trojúhelník? Už zase? 
Ale když pominu tohle, nemám knize moc, co vytknout. Bavila mě, překvapila mě, zaujala mě.
I co se týče celého systému autorčina světa, nenašla jsem jedinou nesrovnalost, ba naopak, řekla bych, že do sebe všechno krásně zapadalo. :)

Proč byste si to měli přečíst:
Je to čtivé, je to vtipné a je to...žhavé. ;) A samozřejmě Svůdné!
(A pokud se vám třeba, jako mně, po přečtení prvního dílu, do toho druhého moc nechce, nebojte se a zkuste to. Stojí to za to!)

Moje hodnocení: 
9/10

Zatím přeji krásný zbytek dne,
Matty. :)

2 komentáře:

  1. Ve všem s tebou souhlasím, ale já jsem na rozdíl od tebe nezapomněla, jak byl ten první díl dobrý, takže jsem se těšila i na tenhle. :) ...a samozřejmě se nemůžu dočkat pokračování.... ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To jsem ráda. :)
      Jasný. ;)
      Jo, já se taky tentokrát moc těším! ;)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)