úterý 2. prosince 2014

Knižní série, které pravděpodobně nikdy nedočtu

Ahoj,
určitě to také znáte. Přijdete do knihovny nebo do knihkupectví a uvidíte díl nějaké knižní série. Řeknete si, jo, to vypadá zajímavě a zrovna jsem na to včera četla recenzi/vždyť je to zrovna ve slevě, tak já si to půjčím/koupím.
Dejme tomu, že první díl vás ještě baví. Druhý už je slabší a vy zjišťujete, že se vám ten třetí a popřípadě ještě další díly, už ale vůbec nechce číst.

Co s tím? Dočítat, přesto, že vás to nebaví? Nedočítat?

Já volím častěji spíš tu druhou variantu. Ráda bych napsala, že je to kvůli tomu, že nechci trávit drahocenný čas čtením knih, které mě nebaví, ale většinou spíš proto, že nejsem schopná sama sebe dokopat k přečtení knihy, kterou číst vlastně nechci. Takovou vůli prostě nemám.
Osobně bych některé tyhle série možná radši i dočítala, protože mám ráda ukončené "úkoly", ale neumím k tomu prostě sama sebe namotivovat.
Takže toto je mých pět knižních sérií, které jsem sice začala číst, ale nejspíš nikdy nedočtu. :)

Škola noci
Začínám tím, co začala číst spousta lidí a ta stejná spousta lidí také postupně začala vzdávat naději na nějaký smysluplný konec této série. Tedy alespoň tak mi to teď připadá.
A já to dokonale chápu. Tahle série o "jiných" upírech (řečeno s nadsázkou, protože "jiný" upír v dnešní záplavě už asi ani neexistuje), měla celkem slibný začátek a pamatuji si, že tak první tři díly se mi moc líbily. Mělo to pointu, celkem nové postavy a nebylo to Stmívání.
Nevím, jaký názor bych na to měla teď, protože když jsem tyhle díly četla, bylo mi asi jedenáct. :)
Potom ale přišel čtvrtý díl, pátý, šestý, sedmý. A když měl vyjít osmý, měla jsem už pocit, že se to vlastně celé opakuje.
Každý další díl je vlastně o tom samém, z ještě celkem přípustného milostného trojúhelníku se stane mnohoúhelník s hlavní hrdinkou Zoey, jakožto jeho středem. Jak by také ne? Vždyť Zoey je přece ta vyvolená, nejúžasnější hrdinka, která díky své spřízněností s bohyní noci dokáže dostat svých pár kamarádů a houf slintajících chlapců z jakékoliv bryndy.
(Ne, vůbec nejsem vůči této sérii zaujatá.)

Každopádně momentálně má Škola noci 11 dílů. A dvanáctý má vyjít v lednu 2015. Oficiálně má mít tato série celkem 15 dílů, ale vzhledem k předchozímu vývoji těžko říct, jestli bohyně Nyx náhodou nenajde ještě nějaké místo, kam plácnout té úžasné/předurčené/vyvolené/nejchytřejší Zoe nějaké další super tetování, aby to vydalo na další knihu.


Nehledě na to, že ty obálky připomínají spíš erotické romány, nebo jsem jediná, komu to tak připadá?

Křídla
zdroj
Tahle série vlastně asi není vůbec špatná, ale já jsem skončila po prvním díle hlavně proto, že jsem si vůbec nesedla s postavami. A také je tu zase onen milostný trojúhelník, ve kterém mi ale ani jedna z postav nepřišla příliš sympatická. 
Na druhou stranu se mi ale moc líbil nápad a pamatuji si, že se mi to zdálo i celkem vtipné. Bohužel, ve druhém díle jsem skončila po pár stranách, na mě moc překombinované. Asi.


Wicca
zdroj
První knížka od CooBoo, která se mi nelíbila. Myšleno v dobrém. :D Protože námět, ten je super. Mám ráda čarodějky, fakt jo. A možná mě trochu odradila a ovlivnila i recenze z The world outside reality, ale tohle pro mě nebylo. I přes úctyhodný počet stran, který přineslo spojení prvních třech knih v jednu, si z Wiccy vlastně vůbec nic nepamatuji. A taky jsem to asi trochu nepochopila.
Proto tahle knížka nejspíš brzy poputuje do světa. Vzhledem k hodnocení na Goodreads totiž možná nebude hlavní problém v knize, ale spíš ve mně. :)


Nádherné bytosti
zdroj
Troška nostalgie. :) Nádherné bytosti jsem četla zhruba ve stejné době, jako jsem četla Školu noci, takže mi mohlo být těch 11-12 let. Což sice není zas tak dávno, ale v dětských letech je to jako desetiletí. 
Nádherné bytosti jsou krásná série o zaklínačích. Hodně se mi líbila a pro mě, jako čtenářku, tehdy přinesla jednu velkou změnu - hlavním vypravěčem je tady totiž kluk (Harry Potter se nepočítá. :D).
Zároveň je v Nádherných bytostech pěkně promyšlená zápletka a všechno dává smysl.
Myslím, že jediný problém u mě byl v tom, že já nejsem úplně typ člověka, který by četl čistokrevné fantasy a i když Nádherné bytosti jsou v tomto ohledu spíš takový voříšek, myslím, že toho zaklínačského světa tady na mě bylo až moc. :)

Nadpozemská
zdroj
Nenechte se zmást, netvrdím, že by se mi tahle andělská série nelíbila. První díl jsem takříkajíc doslova zhltla. Problém nastal, když jsem o Nadpozemské a jejích dalších dílech začala slýchávat ze všech stran. Od kamarádek, na blozích, v knihovně, prostě všude. Postupem času už jsem měla nějakou tu mlhavou představu o tom, jak to vlastně celé dopadne a přešla mě chuť tuhle sérii dočítat, byť je ohromně čtivá.
Takže pokud máte někdo rád andělské série a tuhle jste ještě nečetli, směle do toho, třeba se vám zalíbí, jako už tolika lidem. ;)



Tak, musím říct, že to bylo tak nějak očistné, napsat si, proč vlastně tyhle série nedočtu. Rozhodně to zmírnilo moje výčitky. :)

Také máte nějaké rozečtené&nedočtené série? Plánujete je dočítat? A máte také nějaké, které určitě dočítat nebudete? Nebo dočítáte všechny, přestože vás nebaví? 

Otázka za deset bodů: Tak schválně, kdo mi zvládne vyjmenovat všechna místa, na kterých má Zoey ze Školy Noci svá úžasná tetování?

Mějte se krásně,
zpívejte koledy
a těšte se na Vánoce.
Matty. ;)

10 komentářů:

  1. Já nerada odkládám nedočtenou knihu, i když mě příliš nebaví. Většinou se k jejímu dočtení dokopu. Ale pokud jde o sérii, která má třeba 7 knih, nevidím důvod, proč se trápit dočítáním něčeho, co mě vůbec nebaví a nic mi to nedává. To je mnohem lepší nechat sérii nedočtenou a začít se věnovat něčemu, co mě bavit bude mnohem víc a bude to pro mě mít větší smysl. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Taky myslím. :) U těch vícedílných zas takový problém přestat nemám. Horší to je, když mám přečtené třeba dva díly z trilogie. :/ To potom váhám. :)

      Vymazat
  2. Křídla se mi osobně líbily.. Byla to krásná pohádková oddechovka, která měla originální nápad. Všechny 4 díly jsem přečetla naráz a nedělalo mi to žádný problém :D Školu noci mám prozatím přečtenou a jsem zvědavá na další díly - ne, nebaví mě to, ale chci vědět, jak to dopadne :D Nádherné bytosti taky dočítat nebudu.. mě se to prostě nelíbilo :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím, že Křídla jsou alespoň trochu originální, ale stejně to prostě asi nějak nebylo pro mě. ;) Tím, ale samozřejmě netvrdím, že by se to nemohlo líbit někomu jinému. ;) Já prostě nějak nemám ráda Tamaniho a David mi v druhém díle taky začal vadit. :D Asi jsem na ty chlapecké protagonisty moc náročná. :D
      Tak to mně se Nádherné bytosti líbily moc, ale nevím no. :D

      Vymazat
  3. Křídla jsem taky nedočetla. Doma mám všechny díly, jednou jsem je koupila v Levných knihách, ale přečtené mám dva. Máš pravdu - není mi tam prostě nikdo sympatický.
    Pak jsem nedočetla například sérii Mrtví do soumraku. Ani se o to nepokoušej, nic horšího už snad ani není. :)
    Nedočetla jsem také Malého Poseroutku, mám za sebou první díl a i když je to pěkné, raději si přečtu něco, co mi do života nebo hlavy něco dá.
    Pak jsem taky po prvním díle sekla s Divergencí - prostě mi to přišlo opravdu... divný?

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Také jsem v Levných knihách Křídla viděla. :) Naštěstí jsem si je ale den předtím půjčila v knihovně, takže mi doma poněkud zbytečně nezabírají místo. Je to ošklivé to říct takhle, ale vlastně jsem celkem ráda, že je nemám doma. :/
      Dobře, beru si tvou radu k srdci. ;) :D
      Jo, z Malého Poseroutky jsem přečetla tak...já nevím...50 stran? Asi. Mně to přišlo spíš pro menší děti. :) Teď to čte můj synovec a je nadšený. ;) Je mu 8. :)
      Já mám Divergenci celkem ráda. :) I když je pravda, že jsem přečetla první i druhý díl a Aliance se pořád tak nějak...bojím. Asi mám strach, že mě to zklame. :/ :)

      Vymazat
    2. Mě se Divergence i Rezistence celkem líbí. A Alianci si určitě taky přečti. ;) Sice to není (teda mě to tak přijde) tak dobré jako první dva díly, ale konec rozhodně stojí za to. :)

      Vymazat
  4. Škola noci je nekonečná séria. Doteraz nechápem, ako som sa dostala až k siedmej časti, ale tam som to už definitívne vzdala :D
    Nádherné bytosti som čítať ani nezačala, lebo som videla film a ten ma neohúril natoľko, aby som sa hneď pustila do knihy.
    Nadpozemská sa mi zase páčila... len tá posledná časť, čo ja viem... hlavne, že sa to skončilo tak, ako sa to skončilo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ha! Já taky skončila sedmičkou! :D Asi je to nějaká zlomová kniha, kdy si všichni čtenáři uvědomí, jaká je to blbost. :D
      No, popravdě - ten film je o hodně jiný než kniha. :) Knížky mi přišly mnohem víc promyšlené. ;)
      Mně se Nadpozemská taky líbila, jenom prostě...nevím. Mám pocit, že už vlastně stejně vím, jak to skončí. :D

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)