úterý 30. prosince 2014

Budu potřebovat nafukovací knihovnu

Ahoj,
tak jsem se konečně dokopala k tomu, abych vám ukázala, jaké knížky mi přinesl Ježíšek. :) Tedy, já měla tenhle "článek" naplánovaný už od Štědrého dne, jenže doteď na to vlastně ani nebyl čas a nebo bylo špatné světlo a tak. I když, vzhledem k tomu, že to všechno fotím na mobil, tak nevím, proč se ještě starám o světlo, když ta kvalita stejně nebude nic moc. :D Ale doufám, že to omluvíte. :)

Loni jsem psala článek, kde jsem ukazovala 12 knih, které jsem našla pod stromečkem. Musím se přiznat, že se tak trochu i stydím, když vám píšu, že letos jsem našla pod všemi stromečky (a nás, u babičky, u bráchy) celkem 17 knih.
Přijde mi to jako neskutečné číslo a tolik knížek jsem ani po nikom nechtěla. Ale abych to trochu ospravedlnila a abyste pochopili, že nejsme miliardáři (:D), tak musím podotknout, že u nás se prostě knihy přes rok nekupují a spíš se chodí do knihovny. Takže knihy jsou u nás většinou nejčastějším řešením dárku pro ostatní (i když ne v tak monumentálním počtu, jako tentokrát u mě).

No, co nadělám, můžu vám tak akorát slíbit, že je všechny budu s chutí půjčovat dalším lidem, kteří o ně budou stát. Což budu, protože já je často půjčuji i lidem, kteří o ně zas tolik nestojí v naději, že si to přeci jen přečtou. :D

Ale teď už ty knížky.
Povedlo se mi je rozdělit zhruba do šesti pro mě tematických oblastí, tak jdeme na to.

Z Levných knih 
Zajíc s jantarovýma očima - Edmund de Waal
Umět milovat - Katie Cotugno
Návrat z temnoty - Liz Coely

Tyhle knížky jsem si pod stromeček vybrala až potom, co mi táta řekl, že mi strejda chce dát k Vánocům nějakou rtěnku nebo tak. Ovšem tatínek mu vysvětlil, že na tyhle věci moc nejsem a dopadlo to takhle. :)


John Green
- Hledání Aljašky
- Papírová města

Myslím, že jsem to psala v seznamu přání, ale tak proč to nezopakovat, žejo. :) Osobně se mi totiž mnohem víc líbí paperbackové vydání Greenových knih, než to těžké velkoformátové, tak jsem s objednáváním čekala do poslední chvíle a jsem za to ráda. Tohle Hledání Aljašky má totiž podle mě úplně skvělou obálku!
(A navíc mám v tomhle vydání už Hvězdy, tak mi to ladí. :))


(Ne)Obyčejný kluk (samostatná kategorie) - R. J. Palaciová

Na (Ne)Obyčejného kluka jsem narazila náhodou v Globusu ( Eh, já vím...), kde byl zlevněný na třetinu původní ceny, jako poslední kus. Svedla jsem kvůli němu bitvu s tátou (to jsem ještě nevěděla, že Ježíšek bude na knihy TAK štědrý) a nakonec se za mě přimluvila maminka. :)


Nové série
Percy Jackson, Zloděj blesku - Rick Riordan
Sirotčinec slečny Peregrinové pro podivné děti - Ransom Riggs
Podivné město - Ransom Riggs
Škola dobra a zla - Soman Chaiani 

Kdyby tohle náhodou někdy četla Freckles (což se nemá šanci stát, ale stejně), tak prosímtě - ten Percy, TEN PERCY, ten je tam kvůli tobě! Zatím jsem ještě nečetla ničí tak zanícený článek, který by překonal ten tvůj o Percy Jacksonovi, takže abys věděla, že nejsem barbar. 
A taky jenom tak mimochodem, Podivné město vlastně původně vůbec nebylo v Ježíškovu plánu, jenže, když přišly knížky, zjistilo se, že místo prvního dílu, přišel druhý. No a tak se musel doobjednat i ten první. Vlastně je to celkem zajímavé, protože Ježíšek by prý přísahal, že objednával ten první...Záhada. 


Pokračování sérií, které mám doma
Jen si troufni - Katie McGarry (Překroč svůj stín #2)
Svůdné nebezpečí - Wendy Higgins (Sweet trilogy #2)
Jsem rozohněná - Tahereh Mafi (Shatter me #3)

Jen si troufni vlastně není tak úplně pokračování, ale vystupují tam některé stejné postavy, tak jsem to sem zařadila. A Jsem rozohněná je možná trochu zajímavá tím, že mám doma jenom první a poslední díl. Druhý díl jsem totiž četla půjčený z knihovny a moc se mi nelíbil, tak jsem si ho nekupovala. Kdežto o třetím díle všichni tvrdí, že je skvělý, tak snad. :)


Samostatné knihy
Řekni vlkům, že jsem doma - Carol Rifka Brunt
Andělé a démoni - Dan Brown 
Stoletý stařík, který vyskočil z okna a zmizel - Jonas Jonasson 


No a pokud to někdo počítal, tak asi zjistil, že jsem nafotila pouze 16 knih. Je to proto, že jsme včera byli na návštěvě u mého bráchy a jeho rodiny a tam jsem dostala ještě jednu, poslední knihu a tou je Kraď jako umělec od Austina Kleona, jejíž nynější výskyt v mojí knihovičce má pro změnu na svědomí Daffodila, díky které jsem se o knížce dozvěděla. :) 

Tady ji můžete vidět vykukovat. ;)
A pokud by někoho náhodou zajímalo, co jsem dostala krom knih, tak třeba tavnou pistoli, washi pásky, knoflíky, kilové balení Haribo, dva kulichy s bambulí (aby mi už nebyla zima na ouška), boty, skoro doživotní zásobu ubrousků na brýle a župan. :)
(Jo, mám toho hrozně moc a vůbec si to nezasloužím. :/)


Tak pro dnešek všechno,
mějte se krásně, užívejte volna dokud to jde a zatím ahoj,
Matty. :)

8 komentářů:

  1. Páni, takové pěkné knížky!!! Závist. :D
    Umět milovat bych si v Levných knihách taky ráda pořídila... :)
    Návrat z temnoty se mi moc líbil, určitě tě to zaujme. Stejně tak Stoletý stařík, já z něj byla nadšená.
    Mám doma Hvězdy a Města v hardbackových vydáních, ale taky se mi víc líbí ve vydání od Yoli. :)

    Určitě sis to všechno zasloužila. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Půjčím! :D Vážně, kdybys chtěla. ;) :D
      Na Návrat z temnoty se hrozně moc těším, ten námět se mi moc líbí! :) A na Stoletého staříka jakbysmet. :) A když říkáš, že jsi z něj byla nadšená, tak to bude určitě bezva! :)
      Mně se jakoby líbí víc obálka Papírových měst v hardbacku, jenže to vydání - formát a hmotnost mi hrozně moc vadí (cestou do školy by se trochu pronesla) a Aljaška se mi v hardbacku třeba nelíbí vůbec, takže bylo rozhodnuto. :)
      No, to tedy nevím čím. :P

      Vymazat
  2. To je úžasná nadílka knih :O A samé skvělé tituly :) Určitě jsi letos byla hrozně moc hodná :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To je, no. :) Nemůžu se na ně vynadívat. :) To jsem ráda, že jsem vybrala správně. :)
      No, asi...:D

      Vymazat
  3. To je opravdu pořádná hromada skvělých knížek, samé krásné přírůstky :) Tak ať se ti líbí, přeju ti parádní čtenářské zážitky :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, tobě také, po celý rok! ;)

      Vymazat
  4. Páni krásná hromada nádherných knížek. Závidím hlavně Kraď jako umělec, na tu a na Ukaž, co děláš si také dělám zálusk! :) Přeji krásné čtení! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Krásné čtení i tobě! :)
      Kraď jako umělec je skvělá kniha, tu si určitě přečti! ;) A je to taky asi jediná osobně-rozvojová kniha, kterou jsem ochotná číst, protože mi přijde taková...inteligentní (A taky proto, že jsem Býk, tudíž nemám moc ráda, když mi někdo říká, jak mám věci dělat). :D
      A nebo je to možná jenom tím, že zrovna v tomhle žánru nemám zrovna moc rozhled. :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)