úterý 25. listopadu 2014

Místo, které miluji

Ahoj,
když jsem před několika týdny zvažovala, zda se pustím do Hřejivé výzvy, kterou pořádá Vlasta z blogu (nyní už) Všednodennost a Iris z blogu Better place, nakonec jsem usoudila, že jsem na to moc líná a málo inspirovaná. A taky jsem nevěděla, čím začít.
Prvním bodem je totiž napsat libovolný slohový útvar na téma Místo, které miluješ. Přemýšlela jsem o tom s přestávkami celkem dlouhou dobu (třeba o matematice ve škole), ale vůbec mě nenapadalo, co by to mohlo být. Můj pokoj? Moc obyčejné. Les? Zas tak často tam nechodím. Autobusová zastávka? Trávím tam sice občas i hodiny, ale milovaným místem bych to zrovna nenazvala.

Trvalo to tedy nějaký ten čas, ale jednoho rána, když jsem si to rutinně šinula směrem k našemu vzdělávacímu ústavu, prohlédla jsem si, tak jako pokaždé naši budovu a stejně jako vždycky, jsem si uvědomila, jak pěkná naše škola je. Prolétlo mi hlavou, že je to celkem zvláštní, že chovám sympatie k naší škole aneb, jak trefně poznamenala Daffodila - Je to zajímavé už jen tím, že je tam spojení slov "ráda" a "škola."
A napadlo mě, že to asi bude právě to místo, které miluji. 
Tím ale netvrdím, že bych se kdovíjak ráda učila, jenom mám prostě ráda to místo a pokud mám porovnávat klady a zápory, tak klady u mě převažují. :)


zdroj
Moje škola, konkrétně osmileté a zároveň čtyřleté gymnázium, byla založena v roce 1872 a sídlí v budově z roku 1924, ve které se původně nacházela Obchodní akademie. V roce 1953 se budovy obou škol prohodily, za což jsem celkem ráda, protože takhle máme, dle mého názoru, hezčí budovu a zároveň také vetší a lépe situovanou "základnu". ;)

Dost už ale o historii. Naše gymnázium je prostě škola jako každá jiná. Jenom s krásnou budovou a věží, ve které je anglická knihovna.
Dobře, o té knihovně bych se možná mohla rozepsat trochu víc. ;)

Když už jsem se zmínila o té knihovně, tak ještě jednou - ano, máme věž a ano, fakticky je v ní knihovna. :D (A ano, anglická.) 
Řekla bych, že věž byla pravděpodobně to první, co mě na naší škole zaujalo a pohled na ni se mi líbí doteď. Samozřejmě to má taky výhodu, když mámě tělocvik venku a nikdo zrovna nemá u sebe hodinky. Prostě mrknu na věž a vím. ;)
Proč je v ní knihovna, to netuším, ale rozhodně je moc pěkná a troufám si tvrdit, že na obyčejné gymnázium bez anglického zaměření i celkem slušně zásobená. Najdete v ní Harryho Pottera, Pána prstenů, Percyho Jacksona, Atlas mraků, Stmívání, ale i Jane Austen a spolu s ní mraky klasiky (přeci jen, pořád je to škola), nebo i Simpsonovi a další komiksy. 

Kromě anglické knihovny máme i českou, ve které je povětšinou povinná četba, ale i to se hodí. :)

Nejde ale jenom o to, jak naše škola vypadá a co se v ní nachází. Mnohem víc mi jde o to, proč ji mám ráda a proč tam vlastně ráda chodím. Hlavním důvodem je asi to, že mám ráda mé přátele a vůbec celkově jsem většinou ráda v kolektivu a v kontaktu s lidmi. Nedokážu si představit, že bych měla třeba domácí výuku, protože bych se asi zbláznila osamělostí, vzhledem k tomu, že mám jenom nevlastního bráchu (o 22 let staršího).

Taky ve škole chodím do pěveckého sboru, o kterém se občas zmiňuji, a do kterého chodím prostě hrozně ráda. Když spolu zpívá dohromady víc lidí a baví je to (tedy alespoň většinu), dává to pocit, který je k nezaplacení. :)
Jinak mám strašně ráda, když jdu po chodbě, spěchám a připadám si celkem důležitě, zastavím se u skříňky pro učebnice a říkám si, že je to skoro jako v těch amerických seriálech. Až na to, že nemáme ty skříňky plechové. 
Mám to ve škole ráda, protože mám ráda ty lidi, které tu potkávám a ráda s nimi trávím čas, byť jenom omezený délkou přestávky. 
A i když často říkám, že bych už chtěla jít domů, myslím tím, že bych spíš chtěla, abychom se přestali učit a dělali něco jiného. Ale spolu. :) 



A co na konec? No, co takhle 10 důvodů. proč je super studovat na našem osmiletém gymnáziu? :)

  1. Když probíhají maturity, máme hodně změn a volna.
  2. Když probíhají přijímací zkoušky, jede se na výlet a starší žáci mají volno.
  3. Zhruba od tercie výše máme povoleno, pokud se domluvíme s třídním a jsou k tomu podmínky, vymalovat si třídu.
  4. Každý rok se koná Vánoční koncert gymnazijního sboru. 
  5. Oktáva má jako jediný z maturitních ročníků právo dělat Mikuláše, čerty a anděly.
  6. Točíme maturitní videa a máme celkem k tomu vstřícné učitele. ;)
  7. Máme anglickou knihovnu. A taky českou. ;)
  8. Nemáme ve třídách obrazy našeho pana prezidenta.
  9. Máme hřiště na plážový volejbal věž. 
  10. S Klubem mladého diváka jezdíme do Prahy do divadla.
Užívejte si skoro-začátek prosince 
a mějte se krásně, 
Matty. :)

6 komentářů:

  1. Nějak jsem nepochopila, kde tvá škola vlastně je. :D ?
    Chápu, proč sis ji vybrala jako místo. Já třeba školu beru jako místo, kde se mi nejlépe čte. Prostě si sednu do koutku v šatně a přečtu třeba sto stránek denně, pokud zrovna nemám fofr a nepíšeme ze všeho, na co jsem zapomněla. :D
    Zaujala mě ta věž z anglickou knihovnou, to bych brala. :)

    Myslím, že ses prvního úkolu zhostila dobře. Těším se na další. ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já jsem moc nechtěla rozvádět, kam vlastně chodím. :D Takže těch deset důvodů, proč studovat na našem gymplu je spíš něco jako soubor tradic a zajímavostí. :)
      Týjo, sto stránek ve škole bych nedala. :D Ale taky tam čtu - máme hodně široké parapety, takže si sednu na okno, nohy si opřu o radiátor a pokud mě někdo nevyhodí (což se moc často nestává), tak tam občas trávím přestávky. :)
      Děkuji. :)

      Vymazat
  2. Taky si vždycky připadám divně, když píšu, že mám naši školu ráda.
    Ale popravdě. Mám ji ráda asi tak ze stejných důvodů, jako ty. /i když máme hnusný záchody a v šatně to fakt smrdí/. :D
    A chci do vaší školy s anglickou knihovnou !
    Moc! :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to jsem ráda, že nejsem sama, kdo má rád svou školu. :D
      A neboj, u nás v šatně to taky celkem smrdí. :D

      Vymazat
  3. Popravdě řečeno. Nemůžu vyloženě říct, že mám ráda školu-ne se vším všudy. :D (Rozhodně bych vynechala všechno to učení...ale to asi nejde, že? :) )
    Jako malá jsem do školy chodila hrozně ráda, nechtěla jsem prázdniny a a nejraději bych asi zrušila i sobotu a neděli. :) Vlastně vůbec nevím, co se mi zrovna na minulé škole líbilo. Budova to rozhodně nebyla! :) A bojím se, že ani kamarádi mi za to nestáli. :)
    A teď, když jsem na gymplu, musím uznat, že budova je pěkná. ;) Dokonce i vevnitř se mi líbí, což moc nechápu. :) Přijde mi, že je to slátanina všeho možného, ale možná to tvoří to kouzlo. :)
    Ale, abych se dostala k tomu nejdůležitějšímu, na škole nemám vůbec ráda školu, ale svoje přátele a třídu. (dokonce i ty, kteří mě občas štvou a nesouhlasím s nimi) :)
    To je asi vše. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Souhlasím. :) Taky jsem celkem měla ráda základku a taky nevím proč. :D
      A prázdniny nějak nemám ráda. Stačil by mi měsíc. :D
      Jo, naše škola je kouzelná! ;)
      No, krom některých je naše třída celkem dobrá. :D

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)