neděle 16. listopadu 2014

Listopadové objevy

Ahojte,
tak mě napadlo, že mám vlastně chuť napsat něco o několika rozdílných věcech, které jsem v poslední době tak nějak objevila. Konkrétně jde o jeden seriál, jednu knihu, jednu písničku a jeden blog.
A kdo ví, třeba se z toho nakonec stane pravidelná rubrika. :)

 Fangirl - Rainbow Rowell
Začnu tím, co jsem tak úplně neobjevila až teď. Knížku Fangirl od Rainbow Rowell jsem začala číst už někdy v září, ale pořádně jsem se do ní začetla až v poslední době. :) Vzhledem k tomu, že Fangirl ještě bohužel není přeložená do češtiny, nejspíš bude první knihou, kterou přečtu v cizím jazyce. Tedy pokud ji dočtu. V což vážně doufám, protože se mi to hrozně líbí. :)
zdroj
Nejhorší na tom rozhodně je ta angličtina.
Většinou čtu totiž jedním ze dvou rozdílných způsobů.

Pokud chci prostě jenom vědět, jak to bude dál, čtu hlava nehlava. Hele, tohle je nějaký divný cizí sloveso, nevadí, jedem dál. A tamhle je fráze, který vlastně vůbec nerozumím. Ale co, to potom třeba pochopím. A většinou mi po chvíli význam slova nebo věty dojde, :)

A naopak, když mám na to náladu, čtu vážně pečlivě, se slovníkem v ruce a slova i fráze, které neznám si překládám. Všechny.
Ale abych k tomu řekla něco smysluplného. Čtení v angličtině není tak hrozné a rozhodně to rozšiřuje slovní zásobu, každopádně pořád velice obdivuji lidi, kteří čtou knihy klidně i v několika jazycích. :)

P.S.: Všimli jste si někdy, jak často postavy v knihách krčí rameny, škádlí se, ušklíbají se nebo se kření?
Edit: Úspěšně dočteno! Je to vážně skvělá knížka! :)

                                                                                                           zdroj                                                                                                                 zdroj

Teen wolf
Na tenhle vlčí seriál už celkem dlouho kouká moje kamarádka a kdyby mohla, nejspíš by nám o něm povídala pořád. :D Vážně - pokud potřebujete vědět něco o postavách, hercích, ději nebo (a hlavně) Stilesovi, zeptejte se Nikči.
Vzhledem k tomu bylo celkem jasné, že dříve nebo později se k Vlčímu mláděti (také vám ten český překlad přijde tak hrozný, jako mně?) nějak dostanu.
Zmínila jsem ho i v článku o seriálech, ale nakonec jsem tenkrát skončila asi u druhého dílu. Tak jsem si řekla, že bych se k tomu  teď mohla vrátit, protože z prvních dvou dílů si nemůžu vytvořit názor. :)
zdroj
Pustila jsem si tedy asi dalších 8-9 dílů a zatím tedy musím uznat, že na jednu stranu mě dějová linka hodně baví a zajímá mě, co bude dál, takže se k dalším dílům asi dostanu.
Jediné, co mi na tom vážně vadí, je jejich vzhled vlkodlaků. Je to asi lepší, než chudák Lupin ve trojce Harryho Pottera, ale osobně mi víc vyhovují ta obrovská chlupatá štěňátka ze Stmívání, když už. :D
Ale chápu, že to prostě záleží na vkusu, a že vytvořit fakticky drsnýho vlkodlaka je asi dřina. ;)

Deník vyděšené prvorodičky
Áno, teď polovina lidí začne vrtět hlavou, protože je mi přeci 15 a na mimčo mám ještě dost času.
S tím tedy naprosto souhlasím a rozhodně nehodlám otěhotnět v nejbližších, já nevím, 8 letech (:D), ale věřte mi, že články slečny z tohoto blogu prostě stojí za to!
Už dlouho jsem se takhle nezasmála. :)

Yellow flicker beat - Lorde
Já se vážně moc těším na první část posledního dílu Hunger Games. A v rámci navození té správné kvalitní atmosféry jsem si pustila soundtrackovou písničku, kterou nazpívala Lorde, a která se mi prostě hrozně líbí.
Hádejte, co jsem si zpívala při čtvrtletce z matematiky (ale nepomohlo to)? :D


Také máte nějaké objevy? Nějaká dobrá knížka nebo seriál? Nebo třeba film? :) A koukáte někdo na Teen wolf? Určitě mi napište, jestli se vám líbí, jak vypadají jejich vlkodlaci. ;) A taky jestli jste četli Fangirl a byli z ní nadšení tak jako já. ;)

Pro zatím to už je všechno, 
mějte se krásně a užijte si volné pondělí,
Matty. :)

4 komentáře:

  1. Já si zatím ještě na knihy v AJ netroufnu, takže doufám, že Fangirl bude brzo v čj, seriál neznám a zatím mě nijak neláká. Píseň je naprosto dokonalá, mohla bych si ji pouštět pořád dokola. Blog znám a je naprosto skvělý!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, já bych taky byla celkem ráda, kdyby Fangirl přeložili, protože bych to třeba pochopila v češtině ještě líp a možná jinak, ale kdoví, jak dlouho jim to bude trvat. :)
      Jojo, Yellow flicker beat je super písnička. :)
      No, já koukám, že je vyděšená prvorodička v blogosféře celkem známá, přitom já o ní doteď neměla ani zdání. :)

      Vymazat
  2. Ja som na tom bola s Teen wolf dosť blbo Začala som tento seriál pozerať ešte dávno, ale po troch častiach a ma prestal baviť a ďalej som ho nepozerala. Lenže tento rok som bola v kine na Labyrint a Dylan bol super a tak som si znovu zapla TW a po troch dňoch, kedy som stihla pozrieť všetky štyri série, som zistila, že je to vlastne jeden z najlepších seriálov, aké som videla. Furt sa tam niečo dialo, veľa som sa nasmiala, občas som si poplakala a každá séria mala super zápletku. Takže určite to pozri všetko. Každá séria je lepšie a lepšia. Ja najviac zbožňujem tretiu.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No, mě taky hlavně láká, ehm...Dylan. :D
      Zkusím dát a tvoje rady a pustím si to. ;)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)