sobota 13. září 2014

Vyrábím: Čelenka s mašlí (nejen do tanečních)

Ahój,
jeden kraťoučký článek o tanečních jsem už psala a uvažovala jsem, že bych napsala ještě jeden o tom, co do nich nosím. Ale nakonec mi to přišlo hloupé, takže jsem se rozhodla, že napíšu radši DIY článek, protože mi přijde, že to má větší smysl. :)

Zařekla jsem se totiž, že všechny šperky a ozdoby, které budu do tanečních nosit budou mnou vyrobené. Porušila jsem to jenom jednou, a to, když jsem si vzala přívěšek na krk, který jsem dostala od Anee k Vánocům, ale ten je také ručně vyráběný, i když ne mnou ani Aničkou. :)

Dnes večer mě čeká teprve třetí lekce, takže mám vyrobené zatím troje páry náušnic a jednu čelenku, kterou ale budu mít víckrát, protože je nejen stylová, ale i variabilní (zní to hrozně, ale nic lepšího mě nenapadlo :D).

Mašličku jsem totiž na čelenku nepřilepila napevno, takže se dá vyjmout. Hodí se mi to třeba zrovna dneska, protože budu mít černé šaty a bylo by to moc smutné, kdybych k tomu měla (k mým tmavým vlasům) ještě černou mašličku.

Co budete potřebovat?

  • černou saténovou stuhu, šíře nejlépe 3,7 - 4 cm
  • saténovou stuhu vámi zvolené barvy, stejné šíře (pokud chcete mašličku barevnou)
  • bílou/černou krejčovskou gumu, šíře 2,5 cm
  • tavnou pistoli

Jak postupovat?
1. Dejte si nahřát tavnou pistoli.
2. Ustřihněte si cca 30 cm černé stuhy (může být klidně i víc).
3. Opatrně sirkou oba opalte konce, aby se vám satén nepáral.
4. Ustřihněte si cca 25 cm krejčovské gumy (podle stuhy - může být klidně i míň)
5. Doporučuji našpendlit (zavíracím špendlíkem spíchněte oba konce stuhy k oběma koncům gumy, tak aby z toho byl kruh), vyzkoušet a případně upravit - každý má jinak velkou a tvarovanou hlavu/lebku. ;)
6. Po případném zkrácení přilepte tavnou pistolí, tak, jak to mám na obrázku (pokud vymyslíte něco lepšího, nové nápady vítám, já to lepila narychlo :)).


7. Ustřihněte si cca 6 cm černé stuhy.
8. Opatrně opalte oba konce. 
9. V ruce ohněte oba kraje stuhy doprostřed.


10. Slepte po celé délce. Půjde to nejspíš trochu špatně a stuha se vám bude rozevírat, ale věřte, že to jde. ;)

11. Z takto slepené stuhy vytvořte kroužek, ve kterém bude poté držet mašle. Ten můj má průměr asi 1, 4 cm.
12. Kroužek slepte a přilepte na čelenku. Je víceméně jedno kam, ale já ji mám (z mého pohledu, když mám čelenku a sobě) hodně vpravo a ve předu. 


13. A teď mašle. Ustřihněte si cca 18 cm stuhy vámi zvolené barvy.
14. Slepte tenoulinkou (aby byla i po slepení "ohebná") vrstvou lepidla z tavné pistole, jako na fotce.
Nojo, ta červená se mi moc nepovedla,
ale ono to na čelence potom není vůbec vidět :)
15. Mašli "poskládejte" - jako na fotce.


16. Prostrčte kroužkem na čelence. 


Voilá, a máte čelenku s mašlí!

Doufám, že je vám to alespoň trochu srozumitelné. :) Čelenku jsem měla minulou sobotu v tanečních (s černou mašlí) a vydržela celý večer, aniž by se nedejbože rozlepila, nebo z ní vypadla mašlička. ;)

Zatím ahoj, já se jdu zkulturnit, aby mě na to drandění po parketu vůbec pustili. ;)
Matty :).

A co vy? Jaké byly vaše taneční? Vyrobily jste si do nich něco? Nosily jste čelenky? :)

10 komentářů:

  1. Čelenka vypadá moc pěkně, jednoduchá a pěkně barevně sladěná. Věřím,že ti slušela. A jsi šikovná!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, já jsem hodně na takové jednoduché a retro věci. :) Je fakt, že ten červený satén ja opravdu krásný. :)

      Vymazat
  2. Zatím jsem do tanečních nechodila, to mě čeká až za dva roky. (Budu chodit až v druháku..) Čelenka je každopádně moc pěkná a určitě ti slušela! Já mám čelenky moc ráda, ale nosím prakticky jen tři, protože se mi ty nabízené v obchodech vůbec nelíbí a ani mi nepasují. :)

    A děkuji za komentář, určitě na něj odpovím. Tohle je hrozná vlastnost, já vím.. :D A co se týče tvého psaní - nepodceňuj se! Já se taky nehroutím (i když jsem to dřív měla tendenci dělat) z mnohem lepších lidí (čímž nechci říct, že bych byla lepší, protože to určitě nejsem). :) Hlavu vzhůru! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem šla do tanečních spíš tak nějak, abych nezničila nějakou tradici, i když mi to docela jde. Jenom ti kluci jsou mrňaví a neochotní. :D
      Děkuji. Mně ty čelenky z obchodů taky nikdy neseděly na hlavě. :) A vždycky mě z nich bolelo za ušima. :D

      Vymazat
  3. Pěkný návod :)
    Určitě tě musí tančení moc bavit, když se na ně takhle parádíš. Já je celkem protrpěla, začaly se mi líbit až těsně před koncem... no a nakonec jsem skončila ve dvou pokračovacích kurzech a málem v tanečním klubu :))
    .
    Čelenka se povedla. Líbí se mi ten nápad s vyměňovací mašličkou. Mně vyráběla čelenku mamka - takovou bílo-černou retro puntíkatou :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :)
      Tančení ano, taneční už moc ne. :D Tančím ráda a řekla bych, že v tom nejsem zas tak hrozná, ale za ty první tři lekce, na kterých jsem byla, jsem toho zatím zase tolik nenatančila. :P Spoustu času se tam jenom stojí a mě z toho hrozně bolí záda. A taky zůstávám tradičně na pánskou volenku bez partnera jako poslední. Mamka říká, že je to proto, že jsem vysoká (178 cm bez podpatků) a že se mě ti malí kluci bojí, ale třeba jsem i hrozně nemotorná, jenom si to neuvědomuju. :P
      Takže se to snažím vykompenzovat tím, že si užívám ty šaty, podpatky, naušnice a čelenky. :D

      Vymazat
  4. Jé, já tu ten článek o tanečních nevidím! :o Můžeš mi na něj prosím dát odkaz? :D Moc mě to zajímá! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ten mini-článeček je tady: http://www.sleeping-fox.blogspot.cz/2014/08/tanecni.html :) Ale je to opravdu jenom pár vět a psala jsem to po první lekci :) Ale kdybys chtěla, klidně si s tebou o tanečních popovídám ;) :D

      Vymazat
  5. Děkuju, do srpna mě fakt nenapadlo se podívat :D Tak jo, sice už jsem v nich byla, ale stále mě to téma zajímá! :D Taky jsem spadla na zadek, ale až na věnečku na závěrečné bouchnutí muzikanta do bubnů :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. (nenapadlo mě to, protože my měli taneční až od září)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)