neděle 7. září 2014

Knihy podle ročních období + shrnutí knižního maratonu

Ahoj, 
po týdnu, kdy jsem se zase vůbec neozvala, jsem si řekla, že už bych asi měla něco napsat ke Knižnímu maratonu aneb čteme jako o život. Protože pokud to někdo četl, nejspíš si všiml, že od úvodního článku už na žádný jiný nedošlo. 
Toť první důvod, proč si myslím, že Knižní maratony pro mě nejsou. Rozhodně. :D
Nejsem příliš spolehlivý člověk a hlavně  - když se mi nechce, neumím se donutit napsat článek, i když se mi třeba námět líbí. 
Druhým důvodem je, že úplně stejně to mám i se čtením, takže za celý týden, kdy maraton probíhal, jsem přečetla pouze knížku Pes Baskervillský, kterou napsal sir Arthur Conan Doyle. 
To není zrovna výsledek hodný Knižního maratonu, zvláště, když podotknu, že tahle kniha má pouze 203 stran (což jí samozřejmě neubírá na kvalitě).
Ale nevadí, za zkoušku to stálo. :)

A abych se alespoň trochu polepšila, rozhodla jsem se napsat jeden ze článků, které spadají do článkových výzev. Ten, který mě nejvíce zaujal. ;)

Knihy, přiřazené k ročním obdobím

1. JARO 
Jaro mi přišlo jako období, ke kterému se nejhůř přiřazují knihy. Nejspíš to bude tím, že knih doma nemám zas až tolik a jenom opravdu málo z nich má jarně laděnou obálku. nakonec jsem vybrala jednu knihu, která má jarní obálku, ale bohužel jsem ji ještě nečetla a potom jednu, která mě napadla až po delší době uvažování, ale hodí se k jaru mnohem lépe. 
První knihou je Skrytý svět: Jaro od Williama Horwooda.
A tou druhou spojený svazek knih Máj od K.H. Máchy a Kytice od K. J. Erbena.


2. LÉTO
Pro léto mám nejprve knihu, která má, podle mě, vyloženě letní obálku a poté knihu, která se v létě odehrává a zároveň jsem ji i v létě četla. :)
Knihou s letní obálkou je Zvláštní smutek citronového koláče od Aimee Bender. 
A tou druhou je knížka jménem Panika od Lauren Oliver.


3. PODZIM
Podzim je mé nejoblíbenější období, a proto se mi knížky, které by k němu seděly, vybíraly snadno. 
Jako první mě okamžitě napadla knížka Zakletá, kterou napsal Orson Scott Card. Ta obálka je prostě nádherná. :)
A zároveň na mě podzimně působí i knížka Scarlet od Marissy Meyer - druhý díl Měsíčních kronik.


4. ZIMA
A pro zimu jsem si připravila dvě skvělé knížky, které se podle mě k zimě hodí a skoro bych je na čtení v zimě doporučila. :)
Zlodějka knih od Markuse Zusaka je naprosto úžasná kniha, jejíž velká část se odehrává v zimě a já ji četla na Silvestra, takže i to mě nejspíš ovlivnilo.
A Espressologie od Kristiny Springerová je možná kniha lehce naivní, ale přesto rozhodně milá a oddechová četba se zajímavým námětem. V průběhu knihy se také objevují Vánoce, takže na zimu také ideální čtení. ;)

Pro dnešek už nejspíš vše,
mějte se krásně
a doufám že už konečně dojde na Marry, kiss and cliff tag s Anee,
Matty :).

4 komentáře:

  1. Přestože jsem četla jenom 2 knížky, tak se mi tvůj výběr hrozně líbí.
    1) Jaro- tak samozřejmě Máj-to chápu :) a ta druhá knížka má hezký obal ... takže už to mě k ní láká :)
    2) Léto- Zvláštní smutek citronového koláče...to má tak divný název, až se mi to líbí :D Nemám ponětí o čem by to mohlo být, ale někdy bych si to chtěla taky přečíst :) No a Paniku tu jsem četla, proto ji do této kategorie schvaluji. :)
    3) Podzim- opět hodnotím knížky podle obalu...prostě si je přečtu! :D
    4) Zima- sice jsem Zlodějku knih nečetla, ale viděla jsem film a ten byl krásný. Takže i knížka bude úžasná, pravděpodobně ještě lepší :) A poslední knížka- Espressologie, tu jsem také četla a jak to tak vidím, tak si ji přečtu znovu.
    Takže závěr: Mám další knížky které si budu muset přečíst, ale nevím, kdy to stihnu... :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem moc ráda, že mi to schvaluješ! :D ;)
      Já si tím Skrytým světem nejsem moc jistá...kupovala jsem ji zlevněnou, ale myslím, že asi poputuje dál. Nechceš? :D
      Zvláštní smutek citronového koláče má naprosto geniální název - souhlas! Já ti ji někdy půjčím. ;)
      Jojo, Scarlet maj v knihovně a Zakletou...asi taky, ale jestli je tam nebudou mít, tak ti je hned půjčím. ;)
      Zlodějka knih má podle mě úžasné filmové zpracování, které je téměř identické s knížkou, i když v tý je toho asi o kapínek víc. :) Půjčím.;)
      Espressologii si taky chci přečíst znova - o Vánocích. :)

      Vymazat
  2. Knihy podle ročního období, to je zase nová výzva, jakou jsem neviděla. A máš pěkný výběr knih! Jen mě znervózňuje, že kromě Kytice neznám žádnou z nich, nějak začínám nestíhat.
    Nebo je těch knih příliš moc...
    P.S. v nabídce odesilatele mi chybí kolonka url, proto komentuji pod jménem Eumenidas.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji. :)
      Myslím, že je prostě akorát moc knih. :)
      Já zase tolik výzev nedělám, ale tahle mě bavila. :)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)