neděle 31. srpna 2014

Knižní maraton aneb čteme jako o život

Ahoj,
tak dneska píšu ještě jednou, protože jsem se z náhlého čtecího popudu rozhodla taky zapojit do jednoho
čtecího maratonu.
Upřímně řečeno, pochybuju, že bych to vůbec mohla zvládnout, protože cíl tohohle maratonu vážně odpovídá názvu. Budu číst jako o život. Pokud to půjde. ;)
Knižní maraton probíhá od 1.9.2014 do 7.9.2014 a pořádá ho Kristie z blogu Your´s fantasy.
Pokud byste se také chtěli zapojit, nebo se jenom dozvědět něco víc TADY je odkaz na úvodní článek.
Cílem celého maratonu je jednoduše přečíst co nejvíce knih nebo nejvíce stránek, ovšem Kristie pro zpestření vymyslela ještě čtecí a článkové výzvy, které je možné plnit a díky kterým jsem se vůbec rozhodla zapojit. :)

Čtecí výzvy: 
1. Přečtěte celkem 7 knih nebo aspoň 200 stran za den. 
- Heh, jak jsem psala, nepředpokládám, že bych tohle zvládla, protože nejsem zvyklá číst pravidelně každý den, ale za zkoušku nic nedám a když se mi to nepovede, nevadí. :)

2. Každý z nás má jistě knihu, kterou si už chce dlouho přečíst, ale z nějakého důvodu ji neustále odkládá. Možná teď je ten pravý čas se do ní pustit! 
- No jasně! Pro tuhle výzvu jsem vybrala knížku Krásné zlo od Rebeccy James, kterou mám doma už prostě moc dlouho na to, aby nebyla přečtená. A taky si potom možná budu konečně moct popovídat s Anee. :D 


3. Přečtete si knihu, která má na obálce modrou barvu nebo má obálku ilustrovanou. 
- Modrých knih mám doma překvapivě hodně, ale vybrala jsem Ahoj z nebe. Tahle knížka mi jako jediná ze všech, které jsem vybrala dělá starosti, protože vůbec nevím, co od ní čekat a jestli mě bude bavit. Snad ano. :)


4. Filmové/seriálové adaptace knih jsou teď in! Přečtete si knihu, podle které byl film/seriál již natočen či je v přípravě.
- No, řekla bych, že na tuhle "knižní sérii" je filmových a seriálových adaptací hodně a každý (doufám :D) zná nejnovější zpracování od BBC - a to seriál Sherlock, který nejde nemilovat!
Ale o tom jindy. Takže knížka, kterou jsem si vybrala je Pes Baskervillský od Sira Arthura Conana Doylea. 


5. Máte rozečtenou sérii a pořád se ne a ne pohnout dál? Možná je načase v tom konečně pokračovat!
- Nějakým zvláštním způsobem se mi v knihovně sešly čtyři trilogie, ze kterých jsem přečetla první dva díly a k poslednímu se nemůžu dostat (kdyby to někoho zajímalo, tak jde o série Delirium, Paranormálové, Divergence a Loď mezi hvězdami). Vybrala jsem tady Rekviem od Lauren Oliver, závěrečný díl trilogie Delirium. 


6. Náhodný výběr knihy - máte svůj TBR jar? Ano? Tak si z něj vylosujte nějakou knihu! Chcete to trochu originálnější? V tom případě sáhněte po svém mobilu a pusťte si písničku, která je právě na řadě či zvolte náhodný výběr. K vybrané písničce najděte vhodnou knihu a dejte se do ní!
- Svou TBR jar nemám a nevím proč, ale asi ji ani nechci a nepotřebuji. Takže jsem zkusila "písničkovou" verzi losování. 
Na mobilu mi naskočila písnička Larger than life od Pinkzebra. 


A nevím, jestli dějově to sedí, protože, logicky, jsem tuhle knížku ještě nečetla, ale napadla mě kniha Marcelo ve skutečném světě. 
Podle anotace je kniha o Macelovi, který trpí psychickou poruchou a doteď chodil celý život do školy pro žáky se speciálními potřebami a nyní ho jeho otec zaměstná ve své právnické firmě. A Marcelo najednou poznává "opravdový" svět. 
Vím, že tahle knížka asi nebude působit tak lehce, jako působí písnička, ke které jsem ji přiřadila, ale přišlo mi, že by tahle písnička mohla být poselstvím pro Marcela, když se ocitne ve skutečném světě. 
Tak proto.


Článkové výzvy: 

Rozhodla jsem se, že článkové výzvy nejspíš splním (pokud vůbec) jenom tři, vzhledem k tomu, že jsem dost líný člověk a ještě tu je to čtení, žejo. :D Ale tyhle se mi moc líbí a bylo by mi líto je nesplnit. :)

3. Na podzim vychází spousta skvělých knih. Která kniha (případně knihy) je váš favorit a proč?

5. Knihy podle ročního období. Která z knih podle vás patří k jaru, létu, podzimu a zimě? A proč? Je to snad obálkou nebo samotným příběhem?

7. Už jste někdy zkoušeli rovnat knihy podle barev? Ne? A nechcete to zkusit? Pokud takto knihy rovnáte, podělte se s námi o to! Můžete také vytvořit třeba knižní duhu.

Tak dneska už je to opravdu všechno,
užijte si první školní den, pokud zítra jdete do školy,
a zatím ahoj,
Matty :).

2 komentáře:

  1. Z tvého výběru jsem četla vše krom psa Baskervillského, takže mě tvůj výběr potěšil :D Doufám, že se ti budou knihy líbit, na všechny tyhle vzpomínám v nejlepším)) Kdyby ses k tomu nedostala v rámci maratonu, doporučuju ti i Ttak přečíst hlavně Marcelo ve skutečném světě a Ahoj z nebe.. myslím, že tě to přivede na úplně nové myšlenky a navíc mají takový příjemně uklidňující účinek. Krásné zlo je jedna z knih, co mi zlomila srdce /mám jich celý seznam/, ale jen do ní.. Rekviem se mi líbilo stejně jako předchozí dva díly trilogie. jsem moc zvědavá, co na ně řekneš :) Jinak se omlouvám, že si tu dělám "reklamu", ale můj opravdový blog není ten, na který je tam odkaz, ale www.cre-amy.blog.cz :)

    OdpovědětVymazat
  2. Ty výzvy se mi líbí, mám ráda blogové challenge, nebo tagy, jak se tomu také říká. Srovnat knihy podle barev, to jsem také už viděla a vypadá to moc hezky! Vybrat knihu podle písničky? To je hodně neobvyklé. Nejoblíbenější kniha? Neexistuje! Tedy ne jen jedna, nejoblíbenějších jich mám asi padesát. Každá je totiž něčím jiná, to se nedá srovnat...
    Pes baskervillský je dobrá volba. Taky zkus Pýchu a předsudek, Na Větrné hůrce, Jana Eyrová. Určitě se ti budou líbit a jsou to skvělé předlohy pro filmové zpracování.
    A z našich bych mohla doporučit Mladý muž a bílá velryba (Páral), Jozova Hanule a Želary (Legátová), Čachtická paní (Nižnánsky, ale to je spíš ze Slovenska).

    OdpovědětVymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)