pondělí 11. srpna 2014

Jablonec, město...korálků!

Ahoj,
někdo z vás možná ví, že jsem ještě předevčírem byla na dvoutýdenní rodinné dovolené na kolech. :) První týden jsme trávili v Krkonoších nedaleko Vrchlabí a v sobotu jsme se přesunuli na místo, ze kterého jsem i psala, a to do Jizerských hor, konkrétně do Bedřichova.
A tak se mi zase jednou poštěstilo, že jsem se skoro náhodou dostala tam, kam jsme už dlouho chtěla. Z Bedřichova to máme totiž asi 6 kilometrů do Jablonce nad Nisou a asi 8 kilometrů do Liberce. :)

Kdo je alespoň trochu kreativní duše jako já, určitě ví, že Jablonec je celkově město skla a bižuterie. Je tu spousta obchodů s vyhlášeným sklem nebo prodejen korálků.
A co bych to byla za milovníka vyrábění, kdybych se do takového města nepodívala, když to mám tak blizoučko, že? (Pomineme fakt, že pokud jedete do Jablonce z Bedřichova, musíte přes jeden opravdu ošklivý a vysoký kopec. Ale tak, jsou tam korálky, ne?)

Takže jsem přemluvila rodiče a vydali jsme se na celodenní výlet do Jablonce za "kulturním osvěžením". Tedy, tak jsem to předložila tátovi, aby měl alespoň nějaký důvod tam se mnou jet. :D Nejradši by si totiž jezdil po zdejších horských hřebenech, než procházel muzea a obchody. :)

A abych dodržela tu část s kulturou, vytáhla jsem rodiče do Muzea skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou.
Povím vám, pro někoho jako já, je to ráj. :D Celé muzeum má dvě patra - v prvním patře je vystavena bižuterie a ve druhém sklo. Vhledem k tomu, jak je celá expozice obsáhlá už jsem někde v půlce "skla" zapomínala, co všechno jsem viděla. :)
Samozřejmě jsem hodně fotila, ale měla jsem co dělat, abych nezaplnila celou paměť foťáku, protože v každé vitríně se nacházelo něco, "Co bych vážně hrozně moc chtěla!" a když už si to z toho muzea nemůžu odnést, tak jsem si to alespoň musela vyfotit.

Jedna menší zajímavost: Možná někdo z vás zná Jelení šperky, které od roku 2005 ručně vyrábí Bára Vogeltanzová, a které posledních pár let slaví obrovský boom. Právě tyhle jelínci jsou v celém muzeu náhodně umístěni ve vitrínách spolu s jejich jmenovkami. :) O Jeleních špercích se můžete víc dozvědět ZDE.
Foceno z autobusové zastávky v Jablonci. :)

Po vcelku náročné výstavě (hlavu jsem měla skoro přehlcenou nápady) jsme se s rodiči vydali hledat jeden obchůdek s korálky, na který mě odkázala kamarádka a potom ještě dvě paní z muzea, že prý je nejlepší. Protože přece nemůžu odjet bez korálků. :) Ale abychom to hledání neměli tak lehké, sotva jsme vylezli z muzea, strhl se šílený
déšť, kvůli kterému jsme hodinu čekali u vchodu do jakési pochybné zastavárny, jejíž majitel měl příšerný hudební vkus. Poslouchat hodinu nesrozumitelný řev na nejvyšší hlasitost je o uši...a taky o mozek. :D
Ale hned jak déšť začal ustávat, pokračovali jsme v našem hledání a za pár minut zmíněný obchod našli (info pro ochotné paní recepční v muzeu: Ano, ten obrovský plakát s černochem se opravdu nedá přehlédnout. Pokud před ním ovšem nestojí bagr a další vozidla na úpravu silnice.).

No, co bych psala o obchůdku - to už nebyl ani ráj, to bylo snad nebe. :D Tolik korálků pohromadě na tak malém prostoru jsem ještě neviděla. :) A taky jsem si jich tolik ještě odnikud neodvezla. Jenže copak je tam můžu chudinky nechat, když tam mají ceny jako 80 Kč/kilo? :D
Hned jsem měla chuť něco začít kutit. :D

Takže, závěrem bych dodala, že návštěva zmíněného Muzea skla a bižuterie v Jablonci nad Nisou rozhodně stojí za to. A to nejen pro šperkaře a skláře. ;) (- Z vlastní zkušenosti, i táta tvrdil, že to bylo vážně moc pěkné.).
No a když už tam budete, obchod s korálky můžete cestou navštívit také ;). Pokud vám před vchodem zrovna nebude stát bagr, určitě ho snadno najdete, je hned vedle gymnázia.
A když ho nenajdete, nevadí, v Jablonci je obchodů s korálky ještě velká spousta. :)

Zatím se mějte pohádkově korálkově,
Matty :).

Několikrát zmíněný obchod i s nepřehlédnutelným plakátem černocha :).

3 komentáře:

  1. My jsme taky byli v sobotu v Jizerkách na kolech, v Bedřichově jsme se taky stavovali :) Možná bych tátu na korálky v Jablonci i přemluvila, ale v sobotu mají většinou všude zavřeno :/ Ale jako takovou "náplast" jsem si dneska koupila washi :3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Škoda, žes předem nenapsala - je tam obchod (stavovali jsme se v něm, když jsme odjížděli, taky v sobotu), kde maj nonstop...a je tam toho spooousta! :D Nojo, to se máš, loom bands, washi tapes...:D Taky jsem je chtěla, ale všude mi přišly moc drahý, jednu chvíli jsem ale přemyšlela, že bych si je objednala z ebaye :). Odkud je máš? :)

      Vymazat
    2. Z Tchiba za 399,- :D Ale možná se s tebou podělim ;)

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)