sobota 14. června 2014

5 důvodů, proč jsem asi jediný člověk ve vesmíru, který nemá rád léto.

Ahoj,
a ještě než si začnete ťukat na čelo - ne, nejsem divná (nebo možná jo?). Jenom se prostě na léto netěším a nikdy jsem se netěšila. Jednoduše mám moc důvodů, proč nemám léto ráda. Nebo spíš vím o spoustě věcí, které mi léto znepříjemňují. Ale protože mě většina lidí nechápe, rozhodla jsem se, že o tom něco napíšu :).

1. Šílené teplo
Začnu s prvním, naprosto očividným důvodem. V létě je prostě moc vedro na to, abych mohla cokoli dělat tak, jak bych chtěla. Spousta lidí to má nejspíš naopak, ale ve mně vedro, teplo, horko nebo jakákoli jiná definice teplot vyšších než 27°C evokuje chuť spát. A nejhorší to je, když se na obloze nehoupe ani jeden jediný mráček, sluníčko nemilosrdně pálí a o svěžím větříku si můžeme nechat jenom zdát. Takové dny nesnáším a právě tehdy jsem vždycky nejvíc unavená a to ani nemusím dělat nic náročného.

2.Hmyz
Brouci, mravenci, vosy, sršně, komáři a můry. Myslím, že tohle musí vadit snad všem. Včely akceptuji, kvůli květinám, stromům, medu a však víte, jak to je..., ale všechen ostatní nepříjemný, dotěrný hmyz, který má chuť mě oždibovat zrovna v té nejnepříjemnější situaci mě vytáčí. A nebo když si krásně ležím někde u vody, teploty vzduchu jsou přijatelné, trošku fouká vítr a jediné, co mi to kazí jsou komáři. Ble :D.


3. Samota
Je to asi zvláštní, vzhledem k tomu, že většina lidí považuje léto za čas přímo určený k seznamování, sbližování a trávení času s přáteli, ale pro mě je léto období, kdy jsem nejvíc sama. Tím myslím od ostatních lidí v mém věku, protože většinu léta trávím s rodiči (vyjma dvou týdnů tábora, na který se vždycky hrozně těším, a který představuje jediný světlý bod). Neříkám, že mi vadí být s rodiči, ale po nějaké době mi vždycky začne chybět někdo z kamarádek, s kterými bych mohla probírat seriály, knížky (i když to s tátou občas docela jde), kluky (jejich) a další pubertální ptákoviny :).
Naštěstí tento bod většinou zvládnu vyřešit přes komentování článků na jiných blozích :D.

4. Nemožnost plánovat akce
Tímto bych chtěla ještě trochu doplnit minulý odstavec. Protože zatímco já dřepím doma, ostatní mají v létě vždycky nabitý program. Takže má osobní snaha o pořádání stanování, přespávaček, ježdění na výlety a podobných akcí se vždy ztratí v pozadí skautských táborů, týdnů u moře, rodinných dovolených a podobných akcí, které se nedají přesunout a jsou důležitější.

5. Spousta volného času
Myslím, že takovýhle důvod asi nikdo moc nečekal, ale pro mě je docela zásadní. Každý může namítnout, že právě když mám spoustu času, budu hodně číst, šít, malovat, konečně budu častěji jezdit na kole a tak dále, jenže u mě je to naopak. Místo toho většinu volného času strávím prokrastinací u seriálů nebo nějaké jiné kontraproduktivní činnosti. A potom si vyčítám, proč jsem ten den něco neudělala.

Ale abych nebyla tak pesimistická a abyste pochopili, proč tenhle článek, plný mých sebelítostných výlevů, píšu, musím uznat, že na létu jsou i dobré věci. Třeba koupání, zmrzlina nebo sukně (i když u toho posledního asi nejsem úplně ten člověk, který to nejvíc ocení). Takže doufám, že když jsem si tady vypsala všechny věci, které mi léto zošklivují, pomůže mi to se s nimi nějak vypořádat. Tak, aby to letošní léto nebylo nudné a abych se na to následující těšila :).

P.S.: Doufám, že jste byli před přečtením tohoto článku hodně pozitivně naladěni, tak, že jsem vám léto nezošklivila :) :D, jinak se vážně omlouvám. Snad trochu pomůžou alespoň ty pozitivní obrázky :).



A ještě něco - Máte vy nějakou věc, zvyk nebo činnost, kterou si užíváte v létě a také díky ní se na léto víc těšíte? Uvítám jakýkoliv tip ;). 
Matty :).

12 komentářů:

  1. Odpovědi
    1. :D Jsem ráda, že se mnou někdo soucítí, jenom doufám, že to není jenom kvůli tomu článku :D.

      Vymazat
  2. Nesnáším léto, můj blog má adresu, která to potvrzuje.

    OdpovědětVymazat
  3. Och tiež neznášam leto. Tie veľké teploty mi nevadia iba pri mori, pretože tam fúka dosť vietor a človek si ani nevšimne, že je tak horúco (škoda, že som pri mori bola iba raz :D).
    A keďže som alergická na včely, neznášam ani tie a ostatnú háveď... raz som kvôli štípancom musela ísť do nemocnice na pozorovanie :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A já vážně myslela, že budu sama, kdo nemá rád léto :D.
      Týjo, to s těmi včelami nezávidím, jednou jsme na táboře v lese našli vosí hnízdo, když se k němu omylem jedna holka dostala a shodou náhod byla taky alergická a taky ji vezli do nemocnice. Ale naštěstí byla potom v pohodě :).

      Vymazat
  4. Nemůžu říct, že bych neměla ráda léto-v určitých chvílích ho mám dost (například, když jsme na nějakém výletě a sluníčko mi paří na hlavu a je opravdu nesnesitelné horko-což je asi dost často :p )ale taky mám na létu ráda koupání a bouřky....a ten vzduch po každé bouřce. No a taky prázdniny :p ale to asi hodně lidí :D. Jak nad tím tak přemýšlím, tak je to asi všechno, i když by se nejspíš něco našlo. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Máš ho dost? :D Třeba na škole v přírodě, co? :D Jó no, na bouřky jsem úplně zapomněla - to je na létu to úplně nejlepší :).

      Vymazat
  5. Jo...tak nějak :D No mě bylo divné, že jsi o bouřkách nepsala, přitom ty máš bouřky ještě raději než já! :)

    OdpovědětVymazat
  6. Mám to úplně stejně, ve všech bodech. Bodem 3 a 4 jsem trpěla hlavně na střední, doufám, že teď na VŠ to bude trochu jiný. Uvidí se. :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. To mi povídej, i moje sny o vysoké zahrnují úžasné prázdniny! :D

      Vymazat
  7. Fakt jsem se musela smát, protože se článkem naprosto souhlasím. Navíc jsem alergička a v létě věci kvetou a práší a fuj! Už aby byla zima! :)

    OdpovědětVymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)