čtvrtek 8. května 2014

Cestuji (už zase).

Edit. 11.5.2014: Konečně dodávám fotky! :) ;)
Ahoj,
vzhledem k tomu, že se zde nic neobjevilo už víc, než dva týdny, asi bych měla začít omluvou. A nebo spíš výmluvou - částečně mě totiž snad omlouvá, nebo počkat - vymlouvá, že jsem téměř celý minulý týden strávila ve Francii :).
Pro co už nemám omluvu ani výmluvu je to, že jsem o tom nic nenapsala.
Ale s tím už vážně nic (bohužel) neudělám, takže si dovolím napsat naopak zpětně pár řádků k tomu, co se dělo ty dva týdny :).

Mohla bych možná začít tím, že jsem oslavila patnácté narozeniny. A jestli chcete vědět můj názor - připadám si úplně stejně jako předtím, snad kromě toho, že už nemůžu cestovat za poloviční jízdné. Ale aspoň to byl vážně dobrý důvod k tomu, objednat mi k narozeninám spoustu knížek :).


Takže jsem poslední dobou docela i četla, přestože recenzi už jsem nenapsala vážně dlouho. Snad se to brzy změní, jelikož jsem přečetla Překroč svůj stín a k tomu bych docela měla, co říct - totiž napsat :).

A potom už následoval "školní" výlet do Francie. I když to vlastně technicky byl takový (s trochou nadsázky) "roadtrip" Belgie - Francie - Německo.
Začínám mít pocit, že se většina mých článků na blogu točí kolem toho, že někam pojedu nebo jsem někde byla. Což mě osobně těší, ale vy byste z toho mohli mít pocit, že jsem člověk, který každý druhý týden tráví v zahraničí. Překvapení? Nejsem. Vážně ne, jenom se toho teď hodně sešlo najednou :).
Vážně hodně. Dnes totiž zase odjíždím na Ringoturnaj (Upřímně? Pochybuji, že někdo z vás bude vědět, co to Ringo vlastně je, ale po tomhle týdnu už nemám sílu to komukoli vysvětlovat...možná někdy jindy ;)).

Západ slunce nad Seinou,
ta čárka nalevo je Eiffelovka :D.

Ale zpět k Belgii - Francii - Německu.
Stručně: První jeden a půl dne jsme strávili v Belgii. Bastogne - Waterloo - Brusel - Bruggy. Všude to bylo úžasné, ale mě nejvíc okouzlil Brusel. Asi jsem divná já, ale líbil se mi víc, než Paříž (neukamenujte mě, prosím).
Poté jsme se přesunuli do Francie - konkrétně do Normandie na Omaha Beach. Každý si určitě vybaví, čím tato pláž proslula a není myslím třeba to dál komentovat :). Jenom ta atmosféra tam je vážně působivá.
Nehledě na to, že já jsem byla u moře naposledy před téměř pěti lety, takže i tohle byl zážitek :).
Na pláži :).
Z Normandie jsme poté přejeli do Rouenu, kde je krásná katedrála a také náměstí, na kterém byla upálena Johanka z Arku a dál jsme se byli podívat na zámek Fontainebleu.
A potom se jelo už konečně do Paříže :). Ano, je tak úžasná, jak se povídá, ale všechno má své mouchy.
Nebo možná spíš holuby :D.
Navštívili jsme hlavně ty nejznámější památky a nejslavnější místa a zakončili jsme to večerní projížďkou lodí po Seině a blikající Eiffelovkou :).
Cestou domů jsme se ještě stavovali v Amberku, v lázních.

Každopádně to celé bylo...dechberoucí to nejspíš stejně nedokáže vyjádřit, ale je to asi nejblíže tomu, jak si připadám. Jednoduše hrozně moc úžasných dojmů, za krátký časový úsek :).

Asi je divné, že v tomhle článku nejsou žádné fotky, ale zbývá mi deset minut do odjezdu na Ringoturnaj a vážně se obávám, že to prostě nestíhám :D.
Takže se mějte krásně,
Matty :).
Edit. 11.5.2014: Dodávám fotky! :) 
Louvre, Eiffelovka, Bruggy a nejužší dům v Paříži :).

5 komentářů:

  1. Jé, to ti závidím, že jsi byla ve Francii! :) Mně se Paříž taky nějak extra nelíbí, třeba Praha mi přijde hezčí. Ale možná je to tím, že když jsem byla v Paříži poprvé, zmoklo na mě úplně všechno, co mohlo, a podruhé se mi pro změnu udělaly dost bolavé puchýře na chodidlech. :D Naproti tomu Rouen se mi líbil moc!

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že se mnou ohledně Paříže aspoň někdo souhlasí :). Ale zase Praha mi hezčí nepřijde...ale je pravda, že jsem v Praze nebyla o moc víckrát než v Paříži :D.
      To my měli na počasí takové zvláštní štěstí - pršelo vždycky jenom, když jsme zrovna někam přejížděli autobusem :D.

      Vymazat
  2. Francie a Anglie - moje sny. :) až jednou budu velká, i když už moc neporostu, tak se tam chci jet podívat. A hezky sama, abych si můj roadtrip pořádně užila. A já náhodou vím, co je Ringo. :D :D
    moc hezké fotky. ;) :)
    A ty knížky! :o <3

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já bych to sama asi nezvládla :D. Ale proč ne, žejo :D. Tak to ti patří veliká pochvala, lidí, co ví, co to je Ringo zase tolik neznám :D. Děkuji :).
      Nojo, knížky :3.

      Vymazat
  3. Neříkám nic, cestování jen tiše závidím :) já se jen tak nikam nepodívám, bohužel...
    Jinak ty knihy! Hlavně Aliance, už abych ji měla taky a udělala si na ni svůj vlastní názor. Zatím to lidé dost haní no :)
    A mimochodem opožděně Všechno nejlepší k narozkám :)

    OdpovědětVymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)