pondělí 21. dubna 2014

Nadpřirozené schopnosti - Které mít či nemít?

Ahoj,
tak zase mám pocit, že nevím, co se to kolem mě děje...A zase jsem zmatená. A to vůbec není podstatné, ale píšu to, abyste když tak pochopili, proč některé věty nedávají smysl :).
A také z toho tak trochu vyplývá téma dnešního článku. Dneska mám totiž pocit, že bych některým lidem vážně chtěla vidět do hlavy :D.
A jak že to souvisí s článkem?
Řekla jsem si, že když už jsem u toho pronikání do myšlenek ostatních lidí, proč neprozkoumat i další nadpřirozené schopnosti?
Objevují se všude - v knihách, filmech, hrách... A nabídka je vážně rozmanitá, od neviditelnosti, přes ovládání živlů, až po vytváření věcí z ničeho.
Některé ty schopnosti bych vážně chtěla mít ;). A některé zase určitě ne.
Takže tady je pět nadpřirozených schopností, které bych více nebo méně chtěla mít, ať už bych byla superhrdinkou, mutantem, paranormálem, čarodějkou, savantem, nebo čímkoli podobným :).

1) Teleportace
Výhody:
Umění teleportovat se mi přijde jako jedna z nejužitečnějších schopností. Myslím, že je docela jasné, proč :). Mrknutím oka být kdekoli a kdykoli. Všechna místa světa mít na dosah ruky. Nemuset nikam jezdit a hledat si předražená vlaková či autobusová spojení (No, uznávám, že dokud jezdím za žákovské jízdné, tak úplně předražené to není, ale to také to nevydrží navěky, že :D).
A také na to není potřeba řidičák :).
Nevýhody:
Záleží na tom, jestli bych byla jediná, kdo by se uměl teleportovat a nebo by nás bylo víc. Protože, kdyby se všichni lidé dokázali ve vteřině dostat kamkoli chtějí, Zemi by to zdevastovalo.
A lidstvo by značně zlenivělo. Ačkoli to by se mi stalo, i kdybych byla jediná :D.

2) Ovládání živlů
Výhody:
Co takhle zapálit oheň sám od sebe? Nebo se chránit před deštěm a nepotřebovat deštník? Nebo pouštět draky v létě za bezvětří? A nebo nechat růst květiny a nemuset se o ně starat?
Asi bych měla upřesnit, že když píšu živly, myslím jenom čtyři základní živly, protože počet živlů je hodně spekulativní téma :D. Takže pro ujasnění - oheň, voda, vzduch a země. Osobně bych asi nejvíc tíhla k zemi nebo vodě, ale to už je věc každého, co mu přijde bližší :).
Nevýhody:
Umění ovládat živly je rozhodně zajímavé a určitě by to usnadňovalo život, ale já jsem zastáncem toho, mít schopnost ovládat jenom jeden z těchto živlů. To by byla zábava...Ale mít možnost ovládat všechny živly najednou? To by nebylo správné, dělalo by to z člověka pána nad Zemí.

3) Létání
Výhody:
No, řekněte, kdo si někdy nepředstavoval, že umí létat? Já ano, hlavně, když jsem byla menší, ale představa, že létám mi pomáhá usnout dodnes :). Je to vlastnost, kterou si lidé odjakživa přáli mít a záviděli ji ptákům.
A ano, k létání se lidstvo dostalo snad nejblíže, co to jde, ale co by to bylo vzlétnout sám, díky svým schopnostem? Ne jenom v letadle, kde člověk skoro ani neví, že letí, nebo při parašutismu, kdy ve své podstatě stejně akorát padá.
A také by to značně zjednodušilo dopravu a dopad dopravy na lidstvo - svět bez výfukových plynů by byl docela fajn, co? ;)
Nevýhody:
V tomto případě je to opačně - rozhodně bych nechtěla být sama, kdo by uměl létat. Za prvé - určitě bych to musela skrývat a copak bych z toho potom měla nějakou radost? A za druhé - když by o tom nikdo nesměl vědět, je schopnost umět létat docela k ničemu :D.

4) Telekineze
Výhody:
Schopnost pohybovat věcmi pouze pomocí mysli je jedna z nejužitečnějších schopností, co mě napadá :). Už nikdy bych nemusela přestat psát, protože mě bolí ruka, nemusela bych skládat oblečení, nebo uklízet. Stačilo by si sednout doprostřed pokoje a jenom na to myslet :).
Nejspíš by to také, stejně jako létání nebo teleport, zjednodušilo dopravu - Co takhle pohánět auto jenom silou vůle? :)
Nevýhody:
Přijde mi docela pravděpodobné, že schopnost pohybovat věcmi pouze silou vůle by vysávala z lidí hodně energie. A nebo na druhou stranu je tu zase to zlenivění - Proč se pohybovat, když vám všechno samo létá do rukou?

5) Čtení myšlenek - telepatie
Výhody:
U posledního bodu jsem se konečně dostala k tomu, proč jsem vlastně začala tento článek psát. Řekla jsem, že bych chtěla některým lidem vidět do hlavy, což by bylo úžasné. Vidět, jak ostatní myslí, na co myslí a jak si věci dávají dohromady. Myslím, že to bych vydržela sledovat hodiny. A také bych věděla, kdy mi lidi lžou..ačkoli to bych občas asi radši ani nechtěla vědět. A pokud bych to brala vyloženě jako telepatii, představte si ty možnosti v komunikaci :).
Nevýhody:
Čtení myšlenek je na jednu stranu ohromně užitečné, ale na druhou má ze všech schopností asi nejvíce záporů. Rozhodně je tu narušování soukromí - není už absolutně nic člověku bližšího, než to, co se mu odehrává v hlavě. Tím pádem je nemyslitelné, aby tuto schopnost mělo celé lidstvo. To si ani nedokážu představit.
A zase z druhé strany - představte si, že by vám do mysli neustále řvalo dalších 7,1 miliardy lidí :D.

Abych to tak nějak shrnula - líbí se mi představa z X-mena. Existují lidé, kteří mají schopnosti a každý má jinou - to je docela fér a přitom by se lidstvo nejspíš nevyhubilo (I když to těžko říct...).
A kdybych si měla za těhle podmínek vybrat jednu schopnost, kterou bych chtěla mít, tak asi létání :).

A co vy? Jaké byste chtěli mít schopnosti, kdybyste mohli? A proč? Ráda si počtu :).

Matty :).

17 komentářů:

  1. Jů... tak tenhle článek se mi fakt líbí... Co se týče těch schopností, co si zmínila ty - záleží na druhu... třeba jsem viděla seriál, kde kluk svojí teleportaci nemohl tak docela ovládat...když se moc soustředil na nějaké místo najednou se tam ocitl... někdy se mu to stalo i ze spánku...to by se mi asi moc nelíbilo... :P :D... tak dál :) co se týče živlů, hrozně by mě bavilo na někoho pršet, když by mě štval... ale souhlasím s tebou, mít všechny živly dohromady, to by se mi asi moc nelíbilo... :) - co se Létání týče... mám trochu strach z výšek takže... tuhle schopnost bych raději vynechala... :D - telekineze by byla super, už žádné zatoulané předměty pod postelí na které nedosáhnu nebo pro které se bojím vlízt... žádní pavouci a žádné vynášení odpadků a mytí nádobí... pravdou zůstává, že člověk by zlenivěl... v mém případě fakt hodně... :D a telepatie je super, ale na druhou stranu, bych nechtěla vědět,co si o mě každý myslí... jen u někoho... ale pokud by na mě křičely myšlenky všech lidí kolem, to bych nechtěla... :P a zase... třeba když bych byla s tím kdo by se mi líbil a pak bych si přečetla, že myslí jen na TO... mrzelo by mě to... možná, že telepatii bych radši vynechala.... :) - a když bych přidala nějaké vlastní... moc se mi nelíbí být čaroděj obecně, protože si můžeš najít zaklínadlo na cokoliv a to je jako s těmi živly... příliš mnoho moci... :) ale líbilo by se mi třeba rychlo studium... nevím, jak se tomu říká, ale takovýto, že vezmeš sešit ze zeměpisu do ruky zabereš se do toho a během 2 minut ho umíš nazpaměť... :) fotografická paměť ve který se můžeš vracet a listovat v ní, jako kdybys tu knihu měla v hlavě v pdf. :) možná by se mi taky líbila empatie, když bych viděla, že se s někým něco děje, mohla bych se do něj vcítit a třeba mu pomoct... :/ a pak jsem na netu našla tohle "Metamorfóza, transformace, přeměna molekulární struktury" = zkráceně, přeměnit se nebo jiné předměty v cokoliv, odhmotnit se a třeba projít zdí... :) to by bylo taky fajn... :) pak jsem našla taky Léčitelství - urychlování hojení ran :) - pak taky Chronokineze - zpomalovat čas, vracet ho a dělat věci trošku jinak... ně však, aby to ovlivnilo celý svět... :P a taky nadpřirozený hmat... to jsem četla teď v Archivu... možnost číst v lidech i věcech po dotyku... číst jejich historii... třeba... když třikrát projdu chodbou a pak se dotknu podlahy a začnu číst její historii a budu se pomalu vracet do minulosti a uvidím sebe jak jsem třikrát přešla chodbu... :) to by vyřešilo spoustu zločinů... čtením místa činu by se dal vypátrat pachatel... :) To je ode mě asi vše... :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ou, tak s délkou komentáře se vážně překonáváš, Niki :D :D Ačkoli tvůj názor je vážně zajímavý a tohle je téma, o kterém si ráda něco přečtu :).
      Strach z výšek s tím létáním dohromady nejde no, to chápu :).
      Pršet na někoho, kdo tě štve - geniální!
      Telepatie - jojo, souhlasím, že v přiměřené míře :).
      A potom jsi mi připomněla ještě schopnosti, na které jsem zapomněla - ta empatie - já bych to dala jako možnost vidět aury :). I když těžko říct, jestli vůbec nějaký aury existujou :D.
      A léčitelství, to by bylo ohromně užitečné :). To snad ani nemá žádné nevýhody :).
      Chronokineze zní fajn, ale já bych to asi ani nechtěla...
      A možnost číst v lidech a věcech po dotyku - vážně užitečný! ;)

      Vymazat
  2. Vždycky jsem stála o schopnost teleportace! :) Kdybych si mohla vybrat jen jednu superschopnost, byla by to tahle. Ale létání by taky nebylo špatný. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, teleportace je bezva :). Já bych se jenom hlavně bála, že bych zlenivěla - létání by se dalo brát jako obdoba, akorát by to bylo jako běhání - spotřebovávala bych nějakou tu energii :).

      Vymazat
  3. Přijde mi těžké si vybrat. Každá schopnost je k něčemu dobrá a rozhodně by to bylo hodně zajímavé, kdyby najednou všichni mohli létat, nebo číst ostatním myšlenky a tak.Abych si vybrala, musím použít vylučovací metodu :p. Asi bych nechtěla umět číst lidem myšlenky a rozhodně ne, aby ostatní četli myšlenky mně! :p Dále mě asi nejméně láká teleportace-při cestování je zábava ;) a takhle...by to bylo moc rychlé :) Je to zvláštní ale jako další "vypadne" telekineze. Nejspíš mě vždycky lákaly "obyčejnější" věci ;) A mezi létáním a ovládáním živlů se musím hodně zamyslet, ale nejspíš vyhrává ovládání živlů a zvolila bych si vítr :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Nojo, to jsem si myslela :).Vítr byl vždycky tvůj :). Ještě si pamatuju, jak když jsme si asi ve druhý třídě hrávaly na W.i.t.c.h., vždycky jsi byla Hay-Lin :D

      Vymazat
  4. Já bych chtěla umět létat/levitovat :D Značně by to zjednodušilo focení levitačních fotek :DD Jinak s tím čtením myšlenek jsem o tom přemýšlela a myslím, že by člověk, který by to uměl, byl potom docela osamělý, protože všichni si občas něco nehezkého o někom pomyslíme nebo na jaké prasárny myslí :D A rozhodně bych nechtěla, aby je četl někdo mně :DD Jinak by se mi líbilo mít nějakou superschopnost, ale bohužel :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. S tím focením levitačních fotek - to by se vážně hodilo! ;) :D
      A ano, to se čtením myšlenek je pravda - je to zajímavá schopnost, ale má hrozně moc negativ ;).

      Vymazat
  5. Teleport bych brala všemi dvaceti! Jakože podívat se, kam bych chtěla a tak. Boží! A cestovat by se mnou mohla vždy jen jedna osoba, které bych se dotkla :D ...Abych to upřesnila, de facto každý den jezdím vlakem a de facto každý den má vlak až 20 minut zpoždění. Proto nenávidím ČD, za to kolik času jsem zbytečně strávila čekáním venku v mrazu na vlak, kolik času z mého života mi to vzalo. Proto bych chtěla umět teleport, abych mohla být hned z práce doma a naopak. Takové ušetření času! To bych si moc přála.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já zase jezdím skoro denně autobusem, takže to chápu :). I když ten aspoň většinou nemívá zpoždění :).
      Jedna osoba jako spolucestující je výborný nápad! :)

      Vymazat
  6. Já bych jako schopnost chtěla mít teleportaci a telekinezi a ještě jednu, která by se mi fakt hodila a to kdybych myslela na určitou věc a luskla prsty a ta věc se přede mnou objevila. Tyto tři schopnosti by mi bohatě stačily :-D Jinak zajímavý článek :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuji, jak jsem psala, napadlo mě to úplně spontánně :D. To myšlení a luskání je bezva nápad! Akorát já teda neumím luskat, což je asi docela problém :D.

      Vymazat
  7. super článek :) taky bych chtěla mít napdpřirozené schopnosti, klidně všechny co píšeš, nezlobila bych se :-D a to k tomu úplně nepatří, ale vždycky jsem chtěla jako domácího mazlíka draka... :-D

    roo.rachel.1987@gmail.com
    http://rachel-roo.blogspot.cz/2014/04/velka-knizko-placickova-soutez.html

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :) Nojo, taky bych je chtěla, ale stačila by mi jedna :). A jo, patří a naprosto souhlasím! Zbožňuju draky! Mít tak doma Bezzubku :D

      Vymazat
  8. Já bych taky chtěla létání! Miluju když lítám letadlem...bylo by to supr. Taková volnost.
    A pak bych prala teleportaci...Kdo by nechtěl se ráno vzbudit a říct si "Hmm, tak kam si zajdu na snídani? Co třeba Paříž?", hups a snídám vedle Eiffelovky..:))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, to je vtipný, že píšeš tenhle komentář - v době, kdy jsi ho napsala jsem zrovna byla v Paříži a dnes jsem se vrátila, jak tématické :D.

      Vymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)