neděle 16. února 2014

Recenze: Nejistý zítřek - Avery Williams

Anotace: Serafina už prožila celá století. Ale teprve nedávno si začala připadat opravdu naživu. Konečně se rozhodla opustit svého přítele Cyruse a po letech a letech, kdy musela střídat těla kvůli zachování své nesmrtelnosti, se konečně usadila někde, kde je šťastná. Protože našla Noaha. Ale pak se stane něco velmi podezřelého a Serafina se začne obávat o své nové přátele. Rozhodne se Sera pro další, nové tělo – a jiný život – nebo najde způsob, jak si udržet navždy, co právě získala?
Originální název:  The Impossibility of Tomorrow
Nakladatelství: Cooboo
Počet stran: 280
Série: Inkarnace, 2

Jak jsem se ke knize dostala:
Nevím, jestli mám popisovat, jak se mi do rukou dostala tato kniha, když je to druhý díl. Je logické, že jsem si Nejistý zítřek přečetla, protože se mi líbil první díl a chtěla jsem vědět, co bude dál :).
Ale když už jsem u toho, tak Nejistý zítřek je druhý díl ze série Inkarnace od spisovatelky Jessey Perry, která ale píše pod pseudonymem Avery Williams.
První díl této série jsem četla v loňském roce, když jsem ještě nepsala recenze, takže vám to asi bude připadat divné, že píšu recenzi na druhý díl a přitom recenze na první díl tady není. Za to se moc omlouvám.

Něco málo o ději:
Když se Serafina Amesová v roce 1348 vypravila na ples, netušila, že má na něm i zemřít. Od smrti ji dělil opravdu jen krůček. Jenže tehdy se objevil Cyrus, mladík, který dal Serafině napít elixíru, který oddělil její duši od těla a Serafina se "převtělila" do mrtvého těla někoho jiného. A od té doby uplynulo již šest staletí.
V druhém díle se Serafina Amesová stále ještě zabydluje v těle Kailey, do kterého se dostala omylem. Zárověň si ale uvědomuje, že život v těle Kailey se jí líbí a poprvé za spoustu let si připadá doma. Najednou má milující rodiče, bratra a nové přátele. Jenže tahle pohádka netrvá dlouho.
Serafinu dohání její minulost a s ní muž, který ji chorobně miluje.
Doteď před ním Serafina utíkala. Jenže teď má ve svém životě lidi, které chce chránit.

Moje první dojmy z knihy:
Nejistý zítřek navazuje příběhem přesně na Alchymii věčnosti a většina děje se točí okolo jediné otázky:
"Kdo je Cyrus?", a nebo spíš: "Čí tělo si vzal tentokrát?".
A začátek téhle knížky byl vážně trochu divný. Serafina podezírala Noaha, ale já se jí nedivím, protože podle toho, jak se choval, bych ho já podezírala taky. A najednou se Noah začal chovat zase jako Noah a Serafině došlo, že to opravdu není Cyrus. No, prostě trochu divné.
Ale pak se to více méně srovnalo :). Kniha měla spád a četla se rychle. Bavilo mě pozorovat, jak se Serafina snaží zjistit, kdo je Cyrus a bavilo mě i to, co kvůli tomu musela obětovat, i když mi to bylo líto.
I postavy, na kterých je kniha téměř založená, byly zajímavé. Leyla - prototyp roztomile bláznivé nejlepší kamarádky, téměř mystická Echo, ale i Reed, přestože se choval zvláštně.

Moje konečné dojmy z knihy:
Celkově mi druhý díl přišel jako detektivka šmrncnutá alchymií, a to vážně nebylo na škodu :).
A jestli to dobře chápu, tak série touto knihou končí. A budu znít jako hnidopich, ale vůbec by mi nevadilo, kdyby se tyhle dva díly sloučily - vzhledem k tomu, že na sebe přesně navazují :). Jenže já do toho nemám moc, co mluvit, takže tak.
No, a co se týče konce příběhu, tak se mi docela líbil, jelikož já ráda happyendy, ale je pravda, že tenhle byl vážně trochu moc klišé. Takový ten až moc šťastný happyend, díky kterému si knihu moc nezapamatujete.
Ale celkově je to pěkná kniha, i když asi krom alchymie ničím zvláštním nevybočuje z řady oddechových YA knih :).




Proč byste si měli knihu přečíst:
Protože každý je někdy opravdu unavený, a tahle série je podle mě výborná jako oddechové čtení, když už se vám nechce učit chemické vzorečky, číst povinnou četbu, nebo když jste jednoduše vyčerpaní z náročného dne ve škole nebo v práci :).

Moje hodnocení:
3,5/5 hvězdiček 

Matty :).

7 komentářů:

  1. A protože jsem přišla na tvůj blog. A protože ty tu nemáš nové články. A protože jsem tento ještě nečetla. Proto jsem si ho přečetla. :D
    A máš to hezky napsané. Ani mi nevadilo, že vlastně ani nevím, co to je a o prvním dílu jsem jaktěživ neslyšela. Nezní to špatně, ale mám na seznamu tolik knih, že budu ráda, když je někdy dočtu. Proto do pozadí dávám i knihy jako Legenda, Cinder a takové. Protože na to není čas. A to jsou přitom docela dobře hodnocené. Hm.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, ty jsi tak strašně hodná :). Děkuju, už jdu něco napsat - tedy asi spíš zítra :D. Jo, tyhle knížky jsou dobré, ale znám i lepší a kdybych nečetla první díl, asi bych se do téhle série sama nepouštěla, vzhledem k mému "čtecímu plánu" - takže rozumím :).
      Legenda je vážně skvělá! Ale do druhého dílu se nějak nemůžu začíst :/.
      A na Cinder jsem četla spoustu kladných recenzí a mám ji doma - od Vánoc. A mám ji rozečtenou, a nevím proč, ale asi jsem narazila na první knihu, která je skvěle hodnocená, ale já se nemůžu pohnout dál :D. To je asi jako ty s Harry Potterem čtyřkou :D.

      Vymazat
    2. Naprosto chapu, jak se s tou Cinder cítíš :-D já si to chci právě přečíst kvůli tomu kladnému hodnocení, ale anotace jako taková mne nezaujala. Jenže si říkám, že jde jen o můj blbý úsudek :-)

      Vymazat
    3. Já hlavně doufám, že to dočtu, abych mohla přečíst Scarlet, jakožto druhý díl, který mě zaujal mnohem víc :).

      Vymazat
  2. Tak jsem si zase zopakovala o čem to bylo, nevím, jestli ti mám poděkovat. :D Já osobně tu sérii moc nemusím, napsala bych to úplně ale úplně jinak (to bych nebyla já, kdyby ne, hm). Víc krve, víc mrtvých a tak. Myslím, že to téma je plně nevyužito. Trochu mi to připomnělo Hostitele, krapek..

    Nevím no.. takové věci hold nejsou pro mě! :) Až mě líp poznáš, pochopíš! :)

    OdpovědětVymazat
  3. Chápu :D. Myslím, že ty jsi takový jedinečný knihomol, ale zase, když dáš něčemu vysoké hodnocení, tak vím, že to bude sakra dobré :D (tedy pokud je to i můj žánr :)). Hostitele jsem nečetla, ale podle toho, co vím o ději, tak jo, asi to trochu připomíná Hostitele :).
    Asi nejsou no :D. Ale zase je sranda číst potom na takové věci tvoje recenze :D.

    OdpovědětVymazat
  4. Ej, tuš je pravda, že těch blbých 5 hvězdiček už jsem sakra dlouho nedala. Hm. Musím přečíst něco fakt dobrého.. :D Nevím, co je přímo tvůj žánr.. předpokládám YA s nádechem fantasy, hlavně trochu láskafaktoru? :D (Hostitele si přečti).

    No, já myslím, že mé recenze vůbec nejsou recenze.. :D Spíš jen takové povídání o knize, ale nevím, jaký tomu udělat nadpis. Takže to většinou hážu do uvozovek..

    OdpovědětVymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)