čtvrtek 13. února 2014

Co dělat na Valentýna, když jste sami?

Ahoj,
vím, že je Valentýn až zítra, ale trochu se bojím, že budou blogy přecpané Valentýnskými články, takže můj Valentýnský článek přidávám již dnes :).
Mimochodem - úplně jsem na to zapomněla, ale před třemi dny, tedy 10.2.2014 měl Matty´s life in a fairytale svoje 1. narozeniny! Nemůžu uvěřit, že jsem tu vydržela tak dlouho, a že můj blog čte více než miliardtina lidí celého světa (tedy 8)! Takže vám moc děkuji - nikdy bych nečekala, že se najde někdo, kdo bude číst mé bláboly :D!
Tak, to bylo tedy jedno menší narozeninové okénko a teď se zase vrátím k Valentýnskému článku :).

Obecně je známo, že svátek Svatého Valentýna slaví zamilovaní lidé a páry. Jenže co my ostatní - my, co ještě na svého prince na bílém koni (popřípadě princeznu) čekáme?
Mně jsou obecně známy tři možnosti:

  1. Dělat, že Valentýn neexistuje.
  2. Sednout si k romantickým filmům, knížkám a hudbě a prožívat "imaginárního" Valentýna.
  3. Sednout si k filmům, knížkám a hudbě s úplně opačným námětem, abychom na Valentýna zapomněli.
Osobně preferuji první možnost - občas na to během dne úplně zapomenu, nebo možnost číslo dvě, která mi také vyhovuje. Můžu si udělat maraton romantických filmů a knížek, a přitom to nikomu nebude připadat moc divné :D.
Každopádně těm, kteří Valentýna neprožívají se nedá nic moc doporučit :D.
A k možnostem dvě a tři bych měla pár tipů, tak jdeme na to :).

1) Filmy 
Bylo docela obtížné vybrat pouze pár filmů, které bych doporučila, a tak jsem se nakonec rozhodovala hlavně podle sebe, takže vám tím přiblížím jaké filmy mám ráda já :).

Filmy vhodné pro prožívání "Imaginárního Valentýna":

10 důvodů proč tě nenávidím/ 10 things I hate about you
Tak o tomhle filmu bych mohla psát eseje. Viděla jsem ho spoustakrát a znám ho téměř nazpaměť. Dokonce už se na něj ani nemůžu dívat s kamarádkama, jelikož říkám všechny hlášky dopředu.
Je tu jednoduchá, ale vtipná zápletka. Sympatické postavy a hlavně Heath Ledger, kterého úplně zbožňuji :D!
Vážně, jestli jste to ještě neviděli, tak to koukejte co nejdříve napravit!

Harry Potter a Ohnivý pohár/Fénixův řád
Nevím, jak vy, ale já bych se na Harryho mohla dívat kdykoli, takže nechybí ani teď a navíc Fénixův řád dávají zítra příhodně v televizi :).

Jak porodit a nezbláznit se/ What to Expect When You're Expecting
Nevím proč, ale když jsem si řekla "Valentýnské filmy", jako první mě napadl právě tenhle film. Tak jsem ho sem zařadila :). Je to vážně bezva komedie!

Filmy vhodné pro prožívání "AntiValentýna":

Kill Bill/ Kill Bill
Řekla bych, že toto je tak nějak prototyp antiValentýnského filmu, ale nedoporučuji slabším povahám. Falešné krve se při natáčení spotřebovalo přes 1600 litrů.

Scary movie: Děsnej biják/ Scary movie 
Tohle je také takové osobní, protože to bylo první, co mě napadlo. Scary movie zná snad každý a první díl je geniální :D. Smích zaručen!
(P.S.: Věděli jste, že ve slovenštině to překládají jako "Strašné kino"?)




2) Knihy
Myslím, že u knížek napíšu jenom anotace, protože jsou to zase knížky, které mám ráda a určitě bych o každé napsala strašně dlouhý odstavec :D.

Knihy vhodné pro prožívání "Imaginárního Valentýna":

Espressologie - Kristina Springerová
Anotace: Sedmnáctiletá studentka Jane si přivydělává v malé kavárně jako baristka a časem vytvoří teorii, podle níž se charakter lidí pozná dle jejich oblíbené kávy. I jí samotné to přijde jako trochu bláznivý nápad, ale jen do doby, než dá dohromady několik párů, kterým to pak úžasně klape. V tu chvíli se z ní stává espressologická hvězda, k níž si chodí pro radu a rande lidé z celého města. Ale dokáže Jane najít životní lásku i pro sebe, nebo bude jediná, komu se štěstí vyhne?

Rudá jako rubín - Kerstin Gier
Anotace: Žít v rodině, která je samé tajemství, není pro šestnáctiletou Gwendolyn zrovna snadné. Jednoho dne se s ní zatočí svět a ona se rázem ocitne ve známé ulici, jenže téměř sto let před svým narozením. Vzápětí pochopí, že tím největším rodinným tajemstvím je ona sama. Zbývá jí ale ještě pochopit, jaké nebezpečí člověku hrozí, když se zamiluje napříč časem.

Knihy vhodné pro prožívání "AntiValentýna":

Rebelové věčnosti - Gerd Ruebenstrunk
Anotace: Co když věčnost zmizí jediným mrknutím oka?
Nadnárodní korporace Tempus Fugit dosáhla nemyslitelného – dokáže obchodovat s časem. Chcete koupit nebo prodat deset let života? Nebo rovnou celý? Věčný život se zdá na dosah. Ale je tato převratná technologie skutečně tak bezpečná, jak tvrdí Tempus Fugit? Nebo jsou všechny ty podivné události, které se dějí po celém světě, důsledkem zahrávání si s časem a tím i celým vesmírem a dříve či později uvrhnou svět do chaosu, jak tvrdí tajemná organizace Rebelové věčnosti?
A jak s tím vším souvisí Willis, který se o nic z toho nezajímá a pouze se raduje z právě získané svobody a vlastního bytu? Nakonec si však i on bude muset vybrat jednu ze znepřátelených stran. A rozhodně to nebude lehká volba, protože věci nejsou takové, jakými se zdají být…


Jáma a kyvadlo a další povídky - E.A.Poe
Titulní povídka Jáma a kyvadlo vypráví v první osobě příběh nevinného vězně, který je bezdůvodně španělskou inkvizicí podrobován těm nejkrutějším formám mučení, při kterých ale netrpí tolik jeho tělo, jako jeho psychika.











3) Hudba

Písničky na "Imaginárního Valentýna":
Lawson - Learn to love again 



Woodkid - I love you

Písničky na "AntiValentýna":
Simple Plan - Yoour love is just a lie


Lawson - Juliet

Tak to už bude z Valentýnských tipů všechno a zítra nebo v sobotu bude možná ještě Valentýnský-inspirační-kreativní článek :).
Matty :).
A co vy? Slavíte Valentýna? Nebo radši děláte, že svátek zamilovaných neexistuje :D? 

8 komentářů:

  1. Hahaa, super odporúčania :D Ja tiež preferujem 1. možnosť a kým mi dnes kamoška nepovedala, že je Valentín ani som si na to nespomenula :D A preboooha to my na Slovensku Scary movie takto prekladáme ? ešte som také nepočula (hanbím sa za nás :D)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já právě "Strašné kino" našla na ČSFD a strašně mě to rozesmálo, i když jsem to taky ještě nikdy neslyšela :D.

      Vymazat
  2. Pěkný článek! Já rozhodně večer zabiju pátým dílem Harryho Pottera, kterého zrovna dávají v televizi. Dlouho jsem tenhle díl neviděla a tak se docela těším :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já taky - Harry Pottera si nenechám ujít, i když na něj koukám strašně často :). A je to nejlepší lék, když je mi smutno, to pak koukám třeba i na několik dílů za sebou :D.

      Vymazat
  3. GRATULUJI! :) Ráda čtu tvé články.
    Já Valentýna strávila s přítelem. Takže taková nudná klasika, jídlo a film, víš co :D
    Nějak to neprožíváme. Raději prvního máje, protože je venku teplo.
    Na film Jak porodit a nezbláznit se se chci už hrozně dlouho podívat, ale ještě jsem se k tomu nedostala. Achjo.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju :), udělala jsi mi strašnou radost :).
      Řekla bych, že první máj je celkově Čechům bližší a Valentýn je více komerční a ve světě profláknutější, i když náš 1. máj je pomalu lepší :).
      Určitě to někdy zkoukni - je to bezva komedie, i když v jedné části trochu smutná, ale nechci moc prozrazovat :).

      Vymazat
  4. Jé, 10 důvodů, proč tě nenávidím patří taky k mém oblíbeným filmům. :) je to úžasný film!
    Já Valentýna vlastně pořád slavila sama. Už bych s tím měla asi už něco udělat, ale zatím to bylo parádní. Nemusím vymýšlet, co své milované polovičce koupit, takže úplně bez starostí. :)
    A blogu přeji opožděně všechno nejlepší!! :))

    OdpovědětVymazat
  5. Já jsem se v pátek tvářila, jakože o žádném Valentýnu nevím, a šla jsem s kamarádkou na pivo. :)

    OdpovědětVymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)