neděle 1. září 2013

Tutoriál - Lapač snů (Dreamcatcher)

Tak, konečně jsem se odhodlala k nafocení nějakého toho tutoriálu na vyrábění. budu se snažit hodně fotit a popisovat, ale i tak se dosti bojím, že to zvořu, takže v případě nejasností pište do komentářů :).
A o čem, že bude ten tutoriál? Bude o výrobě lapače snů (Dreamcatcher).
Lapače snů se věší nad postel a mají zabránit zlým snům a nočním můrám, aby se vám zdály. Říká se, že zlé sny se zachytí v síti uprostřed lapače a spálí je denní světlo, kdežto ty dobré sklouznou po pírkách k vám.
Osobně v lapače snů moc nevěřím a hlavně se také říká, že fungují jen ty, co jsou opravdu přírodní - jakože kruh z větviček, výplet z přírodních provázků, uprostřed kamínek a pírka nasbíraná v lese. Předem upozorňuji, že od takového lapače snů bude mít ten náš dost daleko :).
Takže, připravíme si, co budeme potřebovat. Jak jsem říkala, většina věcí, které použiji nejsou vůbec přírodní, ale některé tak alespoň vypadají.
1. Nějaký kruhový základ, já použiji 9 otáček paměťového drátu, velikosti na náramky, protože výsledný lapač snů jsem původně zamýšlela jako náhrdelník :).
2. Nějaký provázek, stuhu, nebo pokud máte tak koženou šňůrku, či něco podobného. Tímto budeme kruhový základ omotávat.
3. Provázek, niť, nebo užší stuhu na výplet kruhu. Tloušťku zvolte podle toho, jak chcete mít výplň hustou - když budete hustě vyplétat koženou šňůrkou, nebude to vypadat pěkně. Já používám bavlnky - perlovky,
třeba nadvakrát přehnutou a tu také používám na zavěšování pírek.
4. Pírka. Barvu zvolte podle sebe, já použiji pírka normálně koupená v galanterii, co ale mají vypadat přírodněji :).
5. Korálky, skleněné, dřevěné, nebo i plastové, prostě jaké se vám líbí.
6. Nějaké drobnosti, které chcete do lapače zakomponovat - třeba ty kamínky (i když jsem nikdy nepochopila, jak se vplétají do výplně) nebo nějaké přívěsky, prostě cokoli, co chcete přidělat k lapači. já mám na fotce připravené knoflíky, ale nakonec jsem je ani nepoužila... :). (Obrázek společný s 1.)
7. Jehlu. Na první fotce všech věcí, které budete potřebovat jsem na ni zapomněla, proto tam není.
Tak teď ta těžší část (pro mě) a zábavnější část pro vás (to až se budete smát, jak vůbec nechápete, co vlastně dělám a já nebudu schopná to vysvětlit :D ).

POSTUP:
1. Vezmeme obruč a omotáme ji připravenou šňůrkou nebo provázkem. Já jsem doma našla i kus hnědé kožené šňůrky, takže obruč nejdřív omotám normálním bílým provázkem a potom jen tak pro efekt ještě cik-cak šňůrkou.

2. Když máme hotový kruhový základ, začneme ho vyplétat. Říká se, že výplet by měl být pravidelný, protože noční můry nemají rády symetrii. Vybrala jsem zelenou barvu a bavlnku přeložila nadvakrát, aby to bylo dobře vidět (1., 2.)

Začneme tím, že z vnitří strany kruhu zapíchneme jehlu, protáhneme pod provázkem, kterým jsme omotali obruč a zapíchneme o kousek dál (3.,4.)
Takto pokračujeme, dokud z vnitní strany neobjedeme celé kolo (5.)
Když se dostaneme zase a začátek kruhu, provlečeme jehlu a niť okolo první napnuté nitě. Neumím to moc dobře vysvětlit, snad to pochopíte z obrázku ;) (6.)
Potom provlečete niť dalším napnutým "okem" (7.) a tak dále a dále. Z napnutých ok budou vznikat jakoby trojúhelníčky a niť, kterou právě provlékáte a na které je jehla by měla vytvářet další "napnutá oka", do kterých budete provlékat v příštím kole (8., 9.). Je potřeba si celý výplet přidržovat a utahovat, protože když povolíte, rozpadne se vám úplně celý.
Tímto způsobem budete provlékat do "napnutých ok", dokud se nedostanete do středu (10., 11., 12.). Pokud dáváte uprostřed korálek, jako já, nedoplétejte až úplně do středu (ono to většinou, kvůli malým okům ani nejde...), ale nechte menší dírku na korálek a udělejte uzlík o nejbližší oko, nebo prostě nějak, aby se niť upevnila (12.).


3. Niť neustříhávejte! a rovnou jí přišijte korálek do středu a zase zauzlujte o nejbližší oko.
Uzlíky můžete zakápnout bezbarvým lakem nebo kapkou lepidla typu Herkules, vteřinové lepidlo apod.

4. Teď už stačí k lapači přidělat peříčka a myslím, že s tím si každý vyhraje sám a je už jen na vás, jesli k lapači snů přidáte ještě korálky, kamínky, knoflíky nebo něco jiného, co vás napadne.
Já si k tomuto lapači snů peříčka jenom připravila na stůl, abych vám ukázala, jak to může vypadat. V zeleném výpletu jsem dělala velká oka, aby to bylo trochu vidět a nakonec jsem ho zase rozpletla a udělala takový rezavý, hustější. Přidám ukázku, jak vlastně nakonec dopadl ten můj lapač snů - už s novým výpletem a vůbec se vším všudy :).
Tak, no na závěr chci dodat, že tohle byl celkově můj první tutoriál, takže se omlouvám, pokud to nebude srozumitelné a taky za kvalitu fotek - všechno je focené mobilem :). 
Matty

Žádné komentáře:

Okomentovat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)