pondělí 5. srpna 2013

Čarodějnice z Hex hall (Rachel Hawkins)


 Čarodějnice z Hex hall
Stručný děj:
Sophie Mercerová je 16-ti letá čarodějnice, která o tom moc dobře ví. Kouzlit umí od dvanácti let a "zdědila" to po svém otci, který je také kouzelník. S ním, ale Sophiina matka už dlouho nežije a ona sama čarodějnic není. Proto Sophie od mala žije ve světě lidí, chodí na lidské školy a o "tom druhém" světě prakticky neví vůbec nic, přestože by do něj měla patřit.
Když ale jednou chce pomoct spolužačce získat na ples kluka, dopadne to fiaskem, které zahrnuje zdemolovaou jídelnu. Sophiin otec s matkou se nakonec domluví na tom, že Sophie pojede do Hecate hall, což je vlastně jakási "polepšovna" pro víly, lykantropy, kouzelníky a čarodějnice, jo a taky pro jednoho upíra - upíra s naprosto očividnou závislostí na růžové barvě. A právě tenhle upír - tedy vlastně upírka se stane Sophiinou novou spolubydlící.
Spoilerová část:
O Jenně - upírce, se ve škole šíří pomluvy, že zabila svou někdejší spolubydlící Holly. Sophie, ale nepochybuje o tom, že to jsou opravdu jenom pomluvy a s Jennou se skamarádí.
A tak se za prvních pár dnů stihne skamarádit s vyvrhelem školy, zamilovat se do nejhezčího kluka na škole a ještě s právě tím klukem dostat trest - uklízení ve sklepě, a zvorat skoro všechno, co může.
Neví totiž skoro nic o vílách a lykantropech a, což je hlavní problém - o čarodějnicích. Hned první den ji navštíví "trojice" - tři starší dívky - temné čarodějnice, které chtějí, aby se přidala k nim do covenu, protože prý je taky temná čarodějnice. Ale co je to vlastně temná čarodějnice?? Tahle a ještě spousta odpovědí se rojí kolem a Sophie se s nimi bude muset poprat.
 A když pak umírá další studentka a Sophii se začně zjevovat její prababička, je jasné, že je zaděláno na slušnou zápletku.
Konec spoilerové části.
Můj názor:
Tuhle knížku mi půjčila kamarádka a já jsem ji už dřív někde určitě viděla, ale neměla jsem zdání, o čem to je. Potom jsem zjistila, že je to trilogie a že je to o čarodějnici. A příběhy o čarodějkách mám ráda a trilogie taky - není to moc, a není to málo :). Tak jsem si ji přečetla. A mile mě překvapila.Možná i víc než to, jen je škoda, že je docela krátká :). Každopádně doporučuji každém, kdo rád čte o čarodějnicích, vílách, lykantropech a podobně. A kdo ne, tak ať si ji přečte taky! ;)
Postavy: 
Sophie - nemá ráda, když se jí tak říká. Prostě jenom Sophi. Ale nedivím se jí :). A jinak je to docela fajnová holka a chápu, že chtěla své spolužačce pomoct s klukem na ples. Jen se jí to prostě...nepovedlo. No, prostě jsem si s ní docela sedla, a její rozhodnutí mi nijak moc nevadily.
Jenna - Jennu si zamiluje každej. Kdo by nezbožňoval upíra se závislostí na růžové barvě?? Je to ale taky faj kamarádka a myslím, že bude všem sympatická :).
Elodie - od začátku strašná mrcha, ale ak už to tak bývá, tak se na konci docela vzpamatuje a nevím co by vlastně Sophi bez ní dělala :).
Archer - rozhodně moc pěknej "hlavní hrdina", ale trochu jsem z něj zmatená a předpokládám, že v dalších dílech se toho kolem něj víc dozvíme.

Je tu i spousta jiných postav, ale myslím, že pro ty budu mít prostor v dalších dílech ;).
Celkové hodnocení: 4/5.
Jo a obálka - tak ta mi přijde úplně skvělá!!

3 komentáře:

  1. Ty jsi hrozná knihomolka :D Druhej díl je ještě lepší (y)
    Jo a jestli chceš, tak se mnou můžeš jet na podzim do Havl. Brod na mini-veletrh :)

    OdpovědětVymazat
  2. Jasně, že chci :-D a jinak - Tys ruhle recenzi celou přečetla ?? Co se to s tebou děje ?? :-D

    OdpovědětVymazat
  3. Tento komentář byl odstraněn autorem.

    OdpovědětVymazat

Veškeré komentáře mi dělají obrovskou radost a snažím se na všechny odpovídat. :)